Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsVerdachte ervaring wiet, misschien pcp?

Verdachte ervaring wiet, misschien pcp?

10 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
m
mandragoraLid
01-01-2024, 00:00
#1
Dit lijkt me zeker geen pcp te zijn hoor.
Denkt dat het idd de wiet is die verkeerd valt.
Heb je nog van die wiet?
Laat iemands er ook eens van roken of probeer het zelf nogmaals...

grts
S
StroopwafelLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ga het kort houden, heb geen zin in hele lange verhalen. Ik heb vaak zat gehad dat ik echt knetter stoned was, en veel unieke ervaringen gehad als bad trips, extreem verdoofde gevoelens, paranoia etcetera. Nu heb ik een keer een nogal aparte ervaring gehad een tijd terug, die ik gewoon nog steeds niet kan plaatsen.

Het ging als volgt:

Ik koop wiet van een dealer. Het waren stevige toppen, lichtgroen en een beetje plakkerig. Moeilijk te verkruimelen. (van die wiet die je met je nagel uit elkaar moet scheuren zegmaar) Ik was alleen op me kamer, en rook 1 joint met ongeveer 0,1 of 0,2 gram. Echt heel weinig. Had het in een sjekkie gerold, met tip, en rookte deze in normaal tempo op. Ik voelde bij het uitmaken mijn hart heel snel kloppen, maar maakte me er geen zorgen over omdat dit vaker gebeurt bij mij.

Ik voelde het effect snel opkomen. De bekende effecten van wiet als:

- droge mond
- zware ledematen
- ontspannen, relaxt gevoel
- verstoorde perceptie van tijd

Na een aantal minuten werden deze effecten extreem. Maar echt heel zwaar. Mijn hart was enorm aan het bonken, leek wel alsof het onregelmatige slagen maakte. Nog steeds geen paniek, omdat ik gewoon het idee had dat hij gewoon erg hard en heftig binnenkwam.

Naarmate dit steeds erger en erger werd kreeg ik langzaam de volgende effecten:

- Volledige paniek (zwaar ademen, niet weten wat er gebeurd, denken dat je dood gaat)
- Op een andere manier tegen dingen aankijken (alsof je van een andere hoek kijkt)
- Extreme druk op mijn hoofd
- Het gevoel in slowmotion te bewegen
- Het gevoel dat de tijd stilstaat of handelingen zich een paar keer herhalen
- Tintelingen in armen, benen, voeten
- Maagkrampen
- Duizeligheid
- Gevoel te moeten overgeven maar wat niet schijnt te gebeuren
- Paranoïde angst (alsof iemand achter je staat)
- Slecht verdragen van licht en geluid
- Alles lijkt enorm fel, zelfs als het niet eens een beetje fel is
- Knorrende, gorgelende geluiden uit de maagstreek

Is dit gewoon wiet die verkeerd valt? Is het een ander stofje? Kan het nog steeds niet plaatsen en ik wil graag opheldering, die een van jullie me hopelijk zou kunnen geven. (kleine kans, kan geen exactere beschrijving geven, want zoiets is lastig uit te leggen)

Toch lang maar zit hier al een tijdje over te tobben
S
StroopwafelLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik heb die wiet niet meer, is al een tijd geleden. Vriend van me is ook een keer bad gegaan van deze shit. Niet zo als ik beschrijf, maar hij was echt zwaar depressief en down en wou niks meer doen en zij dat ie ging stoppen als het maar ophield.

hm, geen pcp dus. Waarop baseer je dit? Is pcp heftiger? Heeft pcp andere verschijnselen als ik beschrijf?
m
mandragoraLid
01-01-2024, 00:00
#4
Heb vroeger zelf onbewust pcp joint(iets) gehad, geen gevoel meer in ledematen, geen evenwicht kunnen houden, niet meer kunnen praten. gevoel ergens anders te zijn (zeker al niet in je lichaam :wink: ), paranoia, alleen in het moment kunnen 'zijn',constant het gevoel hebben weg te zakken/flauw te vallen, zonder te beseffen uren naar de muur kijken, de dag erna vol blauwe plekken (weet niet vanwaar dit kwam).

Zeker niet voor herhaling vatbaar.

grts
S
StroopwafelLid
01-01-2024, 00:00
#5
Nu je het zegt:

geen evenwicht kunnen houden
gevoel ergens anders te zijn
zonder te beseffen uren naar de muur kijken
Klik om te vergroten...

Dit heb ik ook wel gehad. Niet heel heftig maar dat gevoel van ergens anders te zijn kan ik me erg in herkennen. Zoals ik ook zei van 'gevoel alsof je dingen van een andere hoek bekijkt. Alsof je ogen rechtsboven je gezicht hangen, zoiets

Geen evenwicht heb ik vaker, ook niet echt extreem. En dat gevoel ergens anders te zijn had ik ook maar dat kwam meer in vlagen, en werd erger naarmate ik naar een punt bleef staren. Wat overigens erg goed voelde op dat moment. Het was alsof ik teveel prikkels kreeg als ik rond bleef kijken en naar een punt staren me een beetje rust gaf.

Ma tis geen pcp, denk dat het idd gewoon erg slecht viel.
m
mandragoraLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ook aan de duur kan je't misschien een beetje vergelijken, heb zo'n 5/6u weggeweest van dat spul. Hoelang duurde bij jou de ervaring? (als het maar een uurtje of 2 was of minder kan het geen pcp zijn lijkt me...).

grts
S
StroopwafelLid
01-01-2024, 00:00
#7
Het duurde naar mijn weten ontzettend lang, ongeveer een uur of 5,6 waarna het langzaam afzwakte. daarna nog de hele avond enorme koppijn gehad en beetje stijve armen en benen. Volgende dag nog steeds extreem moe, erger dan ik normaal heb met wiet of hasj
m
mandragoraLid
01-01-2024, 00:00
#8
Spijtig dat je die wiet niet meer hebt, ander kon je'm gaan analyseren. Dan kon je met zekerheid zeggen wat het was..., nou kunnen we er alleen maar naar gissen.
Al kan het natuurlijk wel, voze spieren had ik ook na gebruik, de dag erna was ook niet bepaald prettig: hoofdpijn, nog steeds gevoeloze ledematen, extreem duizelig, misselijk,...
S
StroopwafelLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik koop er zoiezo nooit meer, die dealer was echt een aardige spontane kerel die ik volledig vertrouwde. Gaf me ook een gratis sample om te proberen. Dit gaf me geen nare effecten, dus dacht dat het wel goed zat.

Heb laatste tijd soms ook wel is dat ik wiet koop in een coffeeshop, enorm plakkerig en niet te verkruimelen, beetje zanderig bijna, en dan denk wow is dit wel wiet? Niet zelfde effecten als toen maar wel erg heftig en vreemd zegmaar
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#10
PCP merk je wel hoor.

Dit duurt overigens ook véél langer als wiet, dus als je zoals mandra had de dag erna wakker word en werkelijk geen idee hebt wat er is gebeurt is er een kans dat het PCP is geweest.

Wat wel kan, en waar mijn vermoedens de laatste tijd ook steeds meer naar uit gaan, is dat shops/dealers/growers tegenwoordig RC'tjes op de wiet spuiten.
Ik blow veel, heb zelf veel gegroeit en weet dus wel hoe wiet er uit hoort te zien.
Soms rook ik wel eens een jointje waarbij je draait en denkt: Muah deze wiet is niet van super kwaliteit (uiterlijk/geur/gevoel) en wanneer je hem oprookt zelfs iets té stoned bent. Bijna onmogelijk.

Ik merk het verschil in effecten nauwelijks (zoals verschillende wiet soorten van elkaar verschillen) maar soms word ik ongekend stoned van een klein beetje matige wiet.
Daar moest ik heel erg aan denken toen ik jou verhaal las.
Erg weinig gerookt met erg veel effecten die naar het negatieve neigen.

Misschien zelf eens wat jwh-08 oid op de kop tikken om de verschillende gevoelens te kunnen onderscheiden.
S
StroopwafelLid
01-01-2024, 00:00
#11
Haha ok :tongueout:

En no way dat ik dat op de kop ga tikken, ga niet experimenteren met andere drugs, ik heb al verrekte moeite met cannabis en nicotine :P Kom er nie vanaf enzo.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."