Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsProf. hulp

Prof. hulp

2 antwoorden
1 weergaven
18-5-2026
D
DailySmokerLid
01-01-2024, 00:00
#1
Beste,

Ik zoek professionele hulp om te stoppen met blowen. Het punt is dat ik 17 ben en mijn ouders hier niks van mogen weten. 'Is professionele hulp wel nodig en overdrijf je niet een beetje?' hoor ik u denken. Het antwoord is nee. Ik blow vanaf mijn 13e, en vanaf mijn 14e blow ik dagelijks 1, 2, 3 + jointjes.

Ook heeft dit wietgebruik negatieve gevolgen voor mijn groeiproces. Ik wil maar niet doorgroeien. Daarnaast veranderd mijn karakter en 'attitude' door het wietgebruik.

Weet iemand een instantie, instelling, kliniek, psycholoog, etc. waar ik als 17 jarige anoniem terecht kan om van mijn verslaving af te komen?

DS
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#2
Je kan zonder mede weten van je ouders terecht bij een psycholoog, om te praten over je verslaving. Een echte instelling gespecialiseerd in verslaving zou je willen/kunnen opnemen om van je verslaving af te helpen. 2 weken weg zouden je ouders wel merken denk ik.

Je hebt om proff. hulp aan te vragen een door verwijzing nodig van je huisarts, en je zorgverzekering (die van je ouders) word gebruikt ter vergoeding van de dokter/psycholoog/proff hulp.
Je zult dus wel wat moeten verzinnen waarom je naar de schrink gaat, dat dit voor je wietprobleem is hoeft niemand te weten behalve jij en je praatmaat.

Weet wel dat proffesionele hulp, hulp is en geen redmiddel.
Je doet er niets meer dan zelf achterkomen waarom je gebruikt en hoe je hier het beste mee stopt.
Ze doen niets voor je, je moet uiteindelijk nog steeds alles zelf doen maar dan met druk van hun.
Kan ook erg averechts werken.

Succes social smoker!
s
socialsmokerLid
01-01-2024, 00:00
#3
bouw gewn langzaam af, ik blow van men 13 ook ben op men 19 béginne afbouwen ik smoorde 25 gr op een week... nu ben ik 22 en smoor ik mss 1 x omde zoveel maanden ... als je het moeilijk hebt moet je maar denken dat je ooit toch nog is gaat smoren dat heeft mij geholpen gtrsz

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."