Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumspsychose's , begin van schizo of ben ik gwn parra

psychose's , begin van schizo of ben ik gwn parra

3 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
i
itsjustmeLid
01-01-2024, 00:00
#1
hallo ik ben 18 jaar en ik blow al meer of 3 jaar dagelijks weed ik ga vaak ook naar rave's en gebruik daar dus ook veel harddrugs deze neem ik ook aleen maar als ik naar feesjes ga ik ga ongveer 1 keer om de 2 weken naar zon feesje , ik heb het laatsje jaar ook redelijk veel keer paddo's en lsd gebruikt . maar de laatste tijd begin ik me veel zorgen te maken als ik blow heb ik veel last van paniekaanvallen die heb ik wel al meer gehad vroeger ook maar nu begin ze echt meer en meer te krijgen en elke keer maar heviger nu heb ik onlangs gehoord dat dit psychose kunnen en zijn of het begin van schizofrenie , ik heb vaak last van die paniek aanvallen, eiglijk sla ik soms ook gwn paranoiaa . ik krijg dan altijd hevige hartkloppingen en een extreem zenuwachtig gevoel in men onderbuik ik begin dan ook altijd te blazen en over dan wrijf ik altijd met mijn handen over mijn borst of benen op de extreemse gevallen denk ik dan altijd dat ik ga flauwvallen of iets krijgen . meestal hebben ze altijd wel een reden dat ik ze krijg als ik gwn thuis zit of bij men vrienden ben zit heb niet echt zulke erge symptonen ,maar ik heb het bv veel als ik savonds naar huis rijd met de auto ik sla altijd volledig paranoia op politie ookal hebk soms niets bij of kunnen ze me niks doen ik zou gewoon een mega paniekaanval hebben en zou me bijna niet meer kunnen gedragen moesten ze me tegenhouden , als ik de rit naar huis overleeft heb en ik kom thuis dan sla ik alweer direct parra ofdat men ouders nog wakker zullen zijn ofniet ik heb al zoveel bij hen stoned gezeten wanneer ze niets door hebben en ik weet dat ze het niet merken aan me maar als ik op voorhand in men kop steek van ik hoop dat ze niet meer wakker zijn en ze zijn toch wakker dan sla ik weer volledig door . ik voel me soms goed maar hoe dichter ik in de buurt van men huis kom hoe sterker die paniekaanval word . ik heb al een paar keer gehad dat ze wel nog wakker zijn en dan ga zo snel mogelijk naar boven naar mijn kamer en dan heb ik altijd mega hartkloppingen soms heb ik meer of een kwartier nodig om trg rustig te worden . ik heb ook veel als ik veel geblowed heb en ik moet naar de winkel maar gewoon omdat ik weet dat ik in de winkel er soms last van krijg dat ik dan opweg naar de winkel het al voel opkomen en hoe dichter ik in de buurt kom van de winkel hoe meer stres ik krijg soms loop ik de winkel dan gwn voorbij en dan gaat het bijna direct over . ik heb zo ook al eens meegemaakt in de winkel toen ik stond aan te schuiven en het was echt druk ik begon in de rij aan de kassa het te krijgen ik werd zenuwachtig hoe dicher ik bij de kassierster kwam hoe lastigerder dat ik het kreeg ,ook stond er een bewakings agent aan de deur die je soms je zakken laat legen ik begon me zenuwachtig te gedragen gwn omdat ik naar buiten wou maar toen ik de bewaker zag kijken naar me kreeg ik het nog zwaarder omdat ik dacht omdat ik me zo stressie gedroeg dat hij wrs dacht dat ik iets te verbergen had en dat was dus totaal niet zo maar ik wou gwn niet dat ie me nog is gings fouleren
omdat ik gwn zo snel mogelijk naar buiten wou . de kassierster rekende af met me enik ging met hevige paniek naar buiten en gellukig hield die bewaker me niet tegen wan dan zou ik echt flauwgevallen zijn denk ik . 1 keer ik buiten kwam was de ontluchting zo groot en het was alweer bijna direct over . zijn dit psychose of sla ik gwn even parra door te veel te blowen ik vind het in allesinds niet leuk meer . maar als ik nuchter ben wil ik gwn altijd trg blowen . dit is toch niet het begin van schizofrenie wand daar heb ik echt schrik voor . als er nog mensen zijn die dit voorhebben , tell me about it .
P
Paperplane.Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Probeer, hoe groot de paniek ook is, een beetje rekening te houden met het oog van de lezer. Dit is niet te lezen.

Eens in de 2 weken aan de harddrugs zegt niet zo veel natuurlijk, ik kan prima zonder lange termijn-schade eens in de 2 weken een buisje ghb, of een lijntje keta nemen. Er van uit gaande dat je "raved", zwaar van de kaart aan de uppers zit, kan dit zeker bij herhaald gebruik op de korte termijn een disbalans in je hersenen veroorzaken tussen bepaalde stofjes. Uppers, en dan met name mdma, hebben simpelweg gewoon wat langer dan 2 weken nodig om je lichaam weer te laten herstellen. De grote hoeveelheden serotonine die vrij komen tijdens de high van xtc, hetzelfde stofje wat ook je slaap/eetpatroon regelt, maar ook angst/paranoia gevoelens.

Ik zou zeggen, blijf voorlopig even van de drugs, na een maand zul je al merken dat je weer zo goed als de oude bent. Serieus, ik kom ook net uit een dal, het kan alleen maar slechter worden als je onverantwoord blijft gebruiken. Als je merkt dat blowen je klachten verergert, doe het dan gewoon even niet tot je weer stabieler bent.

Sterkte,
Paperplane.
i
itsjustmeLid
01-01-2024, 00:00
#3
het spijt me van de slechte spelling , allesinds bedankt voor je reactie ik ga eens even proberen te stoppen met blowen want het komt meestal voor als ik geblowed heb maar ik heb het soms ook als ik bv maar smiddags een jointje heb gerookt en als ik dan savonds moet werken dat ik door de stress op men werk ook zulke toevallen heb maar dan niet zo sterk , gisteren had ik het ook nog eens en redelijk hard maar ik had toen ook een paar lijntjes mephodrone genomen en daarop veel geblowed . dus het is toch niet zo dat ik schizofreen ben aan het worden ofzo .
D
Drugs InfolijnLid
01-01-2024, 00:00
#4
Dit klinkt als pure paniekaanvallen. Het wil niet zeggen dat je een psychose krijgt of zelfs schizofrenie. Het is inderdaad verstandig om een tijdje helemaal te stoppen met drugs. Dus niet alleen met blowen, maar met alle drugs. Op die manier kun je kijken of de klachten dan verdwijnen. Als dat niet zo is moet er dus een andere oorzaak voor zijn. Ik raad je dan aan om contact op te nemen met je huisarts.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."