#1
hallo.. ongeveer 6 maanden geleden heb ik voor het eerst wiet gerookt (white widow ofzoiets) en alles ging gewoon zoals je normaal stoned word. na een uurtje besloot ik om richting huis te fietsen en kwam onderweg in een soort bad trip denk ik, ik voelde mijn hart opeens heel erg snel kloppen, het voelde alsof ik niet meer adem kon halen, kreeg een rare soort warme rilling bij mijn hart, rondom mijn ogen werd alles zwart en had het idee dat ik flauwviel. ik wist niet wat me overkwam en raakte in paniek. ik was sowieso al bijna thuis dus besloot om gewoon door the fietsen. toen ik thuis was ging ik op de bank liggen en was er niks meer aan de hand, was natuurlijk erg geschrokken erdoor. ik besloot even later naar bed te gaan en de volgende ochtend was er niks meer aan de hand. een week later was ik met een vriend die dit ook heeft ervaren (9 maanden lang) en besloot om een hasj joint te roken.. alles ging gewoon goed zoals het normaal ook ging maar werd er niet echt zo stoned van als normaal dus besloot ik om nog een hasj joint te roken(polm) hierna werd ik goed stoned en even later kreeg ik weer hetzelfde gevoel door hasj en voel me sinds 6 maanden geleden niet meer mezelf.. alle simptomen van derealisatie/depersonaliesatie (sorry geen zin om ze op te noemen
) en telkens als ik 3-4 minuten op de fiets zit ervaar ik hetzelfde en word hierdoor ook weer paniekerig, ik heb dit soms ook thuis op de bank of ergens anders uit het niks. ik ben hiervoor 5 maanden geleden al bij mijn dokter geweest en ben op verschillende dingen getest en de dokter kwam tot een conclusie dat dit derealisatie/depersonalisatie is, mijn vragen:
kom ik hier nog uit?
zijn er mensen die dit ook hebben ervaren en mij kunnen/willen helpen?
wat kan ik doen om hier uit te komen? (sporten ofzo?)
is het oke als ik eens in de paar weken/maanden een hasj joint rook?(niet puur, halve sigaret erin)
bedankt voor het lezen en hoop dat iemand mij hier iets meer over kan vertellen/helpen
gr ramon
) en telkens als ik 3-4 minuten op de fiets zit ervaar ik hetzelfde en word hierdoor ook weer paniekerig, ik heb dit soms ook thuis op de bank of ergens anders uit het niks. ik ben hiervoor 5 maanden geleden al bij mijn dokter geweest en ben op verschillende dingen getest en de dokter kwam tot een conclusie dat dit derealisatie/depersonalisatie is, mijn vragen:kom ik hier nog uit?
zijn er mensen die dit ook hebben ervaren en mij kunnen/willen helpen?
wat kan ik doen om hier uit te komen? (sporten ofzo?)
is het oke als ik eens in de paar weken/maanden een hasj joint rook?(niet puur, halve sigaret erin)
bedankt voor het lezen en hoop dat iemand mij hier iets meer over kan vertellen/helpen
gr ramon
