Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDepersonalisatie na wiet, help please?

Depersonalisatie na wiet, help please?

9 antwoorden
10 weergaven
18-5-2026
R
Ramon123Lid
01-01-2024, 00:00
#1
hallo.. ongeveer 6 maanden geleden heb ik voor het eerst wiet gerookt (white widow ofzoiets) en alles ging gewoon zoals je normaal stoned word. na een uurtje besloot ik om richting huis te fietsen en kwam onderweg in een soort bad trip denk ik, ik voelde mijn hart opeens heel erg snel kloppen, het voelde alsof ik niet meer adem kon halen, kreeg een rare soort warme rilling bij mijn hart, rondom mijn ogen werd alles zwart en had het idee dat ik flauwviel. ik wist niet wat me overkwam en raakte in paniek. ik was sowieso al bijna thuis dus besloot om gewoon door the fietsen. toen ik thuis was ging ik op de bank liggen en was er niks meer aan de hand, was natuurlijk erg geschrokken erdoor. ik besloot even later naar bed te gaan en de volgende ochtend was er niks meer aan de hand. een week later was ik met een vriend die dit ook heeft ervaren (9 maanden lang) en besloot om een hasj joint te roken.. alles ging gewoon goed zoals het normaal ook ging maar werd er niet echt zo stoned van als normaal dus besloot ik om nog een hasj joint te roken(polm) hierna werd ik goed stoned en even later kreeg ik weer hetzelfde gevoel door hasj en voel me sinds 6 maanden geleden niet meer mezelf.. alle simptomen van derealisatie/depersonaliesatie (sorry geen zin om ze op te noemen :rolleyes: ) en telkens als ik 3-4 minuten op de fiets zit ervaar ik hetzelfde en word hierdoor ook weer paniekerig, ik heb dit soms ook thuis op de bank of ergens anders uit het niks. ik ben hiervoor 5 maanden geleden al bij mijn dokter geweest en ben op verschillende dingen getest en de dokter kwam tot een conclusie dat dit derealisatie/depersonalisatie is, mijn vragen:

kom ik hier nog uit? :confused:

zijn er mensen die dit ook hebben ervaren en mij kunnen/willen helpen?

wat kan ik doen om hier uit te komen? (sporten ofzo?)

is het oke als ik eens in de paar weken/maanden een hasj joint rook?(niet puur, halve sigaret erin)

bedankt voor het lezen en hoop dat iemand mij hier iets meer over kan vertellen/helpen

gr ramon
S
StroopwafelLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ey Ramon,

Toevallig, ik heb het precies op dit moment. Niet zo hevig. Maar het is er weer. Wat mijn ervaring is, is dat het gewoon soms gebeurt, en het enige wat je kan doen is wachten. Het is kut, maar als je het een paar keer hebt meegemaakt dan weet je wat het is en kan je het beter uitzitten.

Het is wel een rotgevoel ja. Vreemd ook.

is het oke als ik eens in de paar weken/maanden een hasj joint rook?(niet puur, halve sigaret erin)
Klik om te vergroten...

Je kan altijd blijven blowen. Als je niet verslaafd wilt raken moet je kijken hoe het voelt om eens 3 weken niet te blowen. Als dat geen moeite kost is er niks aan de hand. Geloof me, stoppen met blowen is echt zwaar kut. Ik zal alleen als ik jou was niet puur roken. Dan ben ik echt op een andere planeet als ik dat doe.
b
babylonboyLid
01-01-2024, 00:00
#3
hey, ik heb hetzelfde ook gehad.

Waar ik vooral last van heb is wiet, bij hasj eigenlijk niet.
wees maar niet bang hoor het gaat wel weer over,al kan het lang duren dat wel.
Bij mij heeft het een aantal maanden geduurd voordat ik er helemaal van af was.
Het zijn vaak bepaalde situaties of emoties die tijdens of na het blowen die dat slechte gevoel triggeren. Alleen al het denken aan "als ik maar niet..."kan al voldoende zijn.

Ff langs de huisarts, suiker laten checken. Als dat niet ok is weet je waar het door komt.
Is je suiker wel ok dan moet je oppassen met te veel blowen. Luister naar je lichaam en geest: als het niet goed voelt, gewoon niet doen.
Fok die praatjemakers die zeggen dat je gewoon dom door moet smoken want zo werkt het dus net ff niet.
S
StroopwafelLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik denk dat als je hier vaak last van gaat krijgen, wiet of hasj roken niet echt jou ding is. Sommige mensen reageren er gewoon wat heftiger op. Ik eigenlijk ook. Ga eigenlijk vrijwel altijd goed, maar vaak ga ik gewoon té hard. En ja, wiet is heftig. Niks softdrugs. Je gaat er geen beestjes van zien, of mensen met brillen en snorren, maar het kan een hele vreemde uitwerking hebben.

Je kan je voelen gloeien van geluk, soms voel je je zo down als ik weet niet wat, alsof er een depressieve dekmantel over de wereld ligt. Soms kan je ook echt het gevoel hebben weg te zakken, alsof je in een soort van... ik wil zeggen droomwereld maar weet dat mensen dan gelijk zeggen van 'ah joh overdrijf niet zo het is geen tripmiddel!' Dat is het zeker wel. Het wekt niet op, het verdooft niet, het heeft een unieke uitwerking.

Ik denk dat elke redelijk ervaren blower wel unieke ervaringen heeft. Van die ervaringen dat je echt niet begrijpt dat zoiets 'softs' dit kan doen.
R
Ramon123Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Ey egt thx voor de reacties.. Zal nog wel ffe voorzichtig zijn met blowen iig geen wiet meer :tongueout: zal ook nog ffe langs de huis arts gaan thx

Ramon
G
GoogjeLid
01-01-2024, 00:00
#6
Depersonalisatie, thc, serotenine?

Waar ik vooral last van heb is wiet, bij hasj eigenlijk niet.
wees maar niet bang hoor het gaat wel weer over,al kan het lang duren dat wel.
Bij mij heeft het een aantal maanden geduurd voordat ik er helemaal van af was.
Klik om te vergroten...

Hoe denk je dat t komt dat wiet wel realisatie en depersonalisatie kan triggeren hasj blijkbaar niet? Zelf heb ik deze klachten ook, naast t feit dat er bij mij een hypomanishe episode uitgelokt door werd.
Ik weet dat de samenstelling verschilt, die info is te vinden. Wat me er vooral interesseert in de link tussen de cannabidoiden, dissociaties, en serotenine.

Bied iemand zich aan voor wat brainpicking?
S
StroopwafelLid
01-01-2024, 00:00
#7
Er zijn vast wel een paar knappe koppen die dit kunnen uitleggen. Ik ben benieuwd.

paperplane, ik heb je topics gelezen. Je bent net walter white uit breaking bad. Heb jij enig idee? :P
d
dingo's kidneysLid
01-01-2024, 00:00
#8
ik kan niet veel zeggen over jouw geval specifiek maar:
-het is normaal dat spacen suiker kost
-van een lage bloedsuiker voel je je slap, draaierig en naar. Dat alles rondom zwart wordt en je het gevoel hebt flauw te vallen is dan heel normaal
-FIETSEN of andere inspanning kost energie, je bloedsuiker zakt dus verder.

In principe is het ergst wat er dan kan gebeuren dat je "in slaap valt" op een onhandige plek/situatie al lijkt het wel eng als je het niet kent.
De oplossing is goed eten, snelle suikers helpen even maar zorgen voor een insulinepiek en dus even later een suikerdipje. Beter is om even een broodje te eten.

als het bovenstaande niet helpt moet je gewoon minder roken :wave:
b
babylonboyLid
01-01-2024, 00:00
#9
nah niet helemaal, er schijnt ook een verband tussen suikerziekte en psychose gevoelligheid te zijn. Niet dat ik het allemaal weet maar heb het ooit eens ergens gelezen.

de verschillende werking van wiet tov hasj zit hem vooral in de verhoudingen tussen thc en cannabinoiden.
De (neder)wiet van tegenwoordig bevat nu eenmaal een veel hoger percentage thc maar nog altijd ,nagenoeg, dezelfde hoeveelheid cannabinoiden. Hierdoor is naar mijn idee de correcte werking, zoals moeder natuur deze heeft bedacht lichtelijk uit balans.

Ik heb me er ooit wel in verdiept maar ben alle termen en wetenschappelijke verklaringen een beetje vergeten :(
Zal eens kijken of ik de stukken kan terug vinden en dan link ik ze in dit topic wel.

Op het wietforum staan ook een aantal interessante topics over dit "probleem".
R
RotterdammertLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ik ben in opleiding tot arts en werk al enkele jaren in een psychiatrisch ziekenhuis. Een kleine tip voor je: Stop met blowen! Dit lijken relatief onschuldige symptomen, maar kunnen de voorbode zijn voor ernstigere aandoeningen. Wat jij beschreef op de fiets is een paniekaanval, wat onderdeel kan zijn van een paniek-/angststoornis. Cannabis kan een negatief effect hebben op je psychische gemoedstoestand en kan zulke aanvallen uitlokken. Nu wil ik je niet bang maken en dat hoef je ook zeker niet te zijn, maar wat ik je wil meegeven is dat als je hier last van hebt dit, dat het zeer onverstandig is om hallucinogene drugs te gebruiken (THC, LSD, MDMA, paddo's, etc.). Wees dus voorzichtig en luister goed naar je lichaam!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."