Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsVaporizers

Vaporizers

1 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
S
SittaManLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hallo allemaal!

Ik heb zojuist mijn vaporizer aangekregen (een Arizer extreme Q tower 4.0).
Omdat ik nog nooit een vaporizer heb gebruikt, heb ik toch enkele vraagjes hierover.

Op andere sites lees ik veel (soms tegenstrijdige) informatie omtrent het verschil in effect naargelang de temperatuur. Over het algemeen zegt men dat een temperatuur van 180-190°C een meer psychedelgische high geeft, terwijl hogere temperaturen meer een body stone geven.
Heeft er iemand dergelijke ervaring mee om dit te verifiëren od?

Ook wordt er vaak gesproken dat deze temperaturen niet de temperaturen zijn die je instelt op je vaporizer, maar ze bedoelen hier zgz mee 'moest de cannabis verdampt worden op 180°C....'. Hoe groot is het verschil met deze (of gelijkaardige) vaporizer tussen de ingestelde temperatuur en de werkelijke verdampingstemperatuur?

En indien iemand nog echte 'beginners' tips heeft, laat maar komen!

Bedankt!
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#2
Als het goed is heeft de arizer q een daadwerkelijke temp. en een instelbare temp. op de display..?

De ene stel je in, en dan gaatie opwarmen tot die temp. bereikt is.

Er zit idd verschil tussen de temperaturen, aangezien de ontelbare verschillende cannabisoïden in de wiet allemaal een verschillende verdampingstemperatuur hebben.
Ikzelf merk (met enige ervaring, niet veel) weinig verschil tussen de temperaturen, de gebruikte wiet(soort) heeft imo meer invloed.

Hoger dan 190 zou ik toch niet gaan.....Volgens mij ga je dan al verbranden.
De gene die ik ken met een (goede) vaporizer verdampt tussen de 170-190 graden.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."