Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsNieuwe kabinet wil wietpas schrappen..

Nieuwe kabinet wil wietpas schrappen..

4 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
w
willemvLid
01-01-2024, 00:00
#1
Het is zover de wietpas gaat eraan, een groot deel hier zal er niet veel last van hebben ondervonden nou in Noord-Limburg is de straathandel extreem gegroeid. Omdat de meeste mensen het vertikken om zo pasje aan te laten maken en ze toch blijven roken halen ze de wiet wel ergens anders. Zelfs in de stad Venlo is het zo erg geescaleerd dat er drugsrunners actief waren/zijn die net agressief te werk gaan als in Maastricht. Dus toeristen dwingen drugs te kopen op een goedschikse op kwaadschikse manier koop je het niet bij de verkeerde dan drukt die een geweer tegen je kop of bedreigt je en je bent als je uitstapt al je geld kwijt. Althans dit is hoe de media het brengt, maar gelukkig komt er een einde aan dit achterlijke beleid. Maar waar ik bang voor ben is dat de handel die er is waarschijnlijk gewoon blijft. Het is nu wel minder zichtbaar maar het gebeurt hier zeker en meer als ooit te voren. Het is al zoiezo gemakkelijk geld maar op deze manier is het gewoon slapend rijk worden voor die mensen. Ze willen wel buitenlanders in heel Nederland waarschijnlijk de toegang gaan ontzeggen maar er komt geen wietpas. Zijn hier meer mensen die hier de gevolgen van zien of ervaren. Hoop dat het stabiliseert maar het zaad is gezaaid dus ben er bang voor.
j
jefsonLid
01-01-2024, 00:00
#2
hallo allemaal,

Ik ben van belgie ,en ik hoor dat de wietpas zal afgeschaft worden, hoe zit dat dan voor ons?
Nu moet ik altijd naar Rotterdam rijden maar das al een eindje voor ons.

grtz ui Belgie :wave:
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#3
Blijft hetzelfde.
Je hebt altijd nog ofwel een uittreksel van bevolkingsregister nodig of een poststuk van een officiële instantie waaruit blijkt dat je in Nederland woont.
S
Smokey JLid
01-01-2024, 00:00
#4
mijn dochter zit voortaan met haar vriend bij de thuisdealer, ik ben hypocriet als ik hem crimineel noem. De wietpas had direct een negatief gevolg in mijn gezin. Nu is de pas weg, maar zij blijft daar komen, wat had Dhr.Opstelten gedacht.

Nederlanders leveren burgerrechten in en niemand is alert !!

We zijn allemaal in een situatie beland waardoor Nederland zich sterk maakt voor APARTHEID.
Elke zich vrijwaanende induvidueel gerechtigde Nederlander voelt zich plots aangesproken
alleen Nederlanders in de shop.???

Mijn vrouw is nu plots de zogenoemde buitenlander, na 32 jaar.

Gelukkig creeren wij zelf graag alternatieven.

Smokey J
w
willemvLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ja ze maken het wel spannend het hele gebeuren. Maar hier in mijn woonplaats is de het zo makkelijk om op straat drugs te kopen. Naast wiet verkopen ze allemaal goede kwaliteit coke en heroine dus wietrokers komen in aanraking met hard drugs. Heroine was eindelijk naar de achtergrond aan het gaan maar ik heb het idee dat het weer terug gaat komen. Vooral als mensen die blowen bij dealers coke pillen en heroine krijgen aangeboden. Wat ik wel zie dat de coffeeshop hier gewoon verkoopt aan buitenlanders. Niet veel maar af en toe laten ze er ééntje door of het zijn inwoners van Venray maar ze hebben geen paspoort en dergelijke. De shops hier zijn fel tegenstanders van hard drugs en bestrijden het zelfs bijna. Maar evengoed blijft het aanbod op straat hoog en politie doet niks want als ze iemand pakken heeft die maar een paar gram of niets op zak en kunnen ze die weer laten lopen.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."