#1
Het is zover de wietpas gaat eraan, een groot deel hier zal er niet veel last van hebben ondervonden nou in Noord-Limburg is de straathandel extreem gegroeid. Omdat de meeste mensen het vertikken om zo pasje aan te laten maken en ze toch blijven roken halen ze de wiet wel ergens anders. Zelfs in de stad Venlo is het zo erg geescaleerd dat er drugsrunners actief waren/zijn die net agressief te werk gaan als in Maastricht. Dus toeristen dwingen drugs te kopen op een goedschikse op kwaadschikse manier koop je het niet bij de verkeerde dan drukt die een geweer tegen je kop of bedreigt je en je bent als je uitstapt al je geld kwijt. Althans dit is hoe de media het brengt, maar gelukkig komt er een einde aan dit achterlijke beleid. Maar waar ik bang voor ben is dat de handel die er is waarschijnlijk gewoon blijft. Het is nu wel minder zichtbaar maar het gebeurt hier zeker en meer als ooit te voren. Het is al zoiezo gemakkelijk geld maar op deze manier is het gewoon slapend rijk worden voor die mensen. Ze willen wel buitenlanders in heel Nederland waarschijnlijk de toegang gaan ontzeggen maar er komt geen wietpas. Zijn hier meer mensen die hier de gevolgen van zien of ervaren. Hoop dat het stabiliseert maar het zaad is gezaaid dus ben er bang voor.
