Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsCombi wiet en benzo's

Combi wiet en benzo's

8 antwoorden
7 weergaven
18-5-2026
P
Pieter210Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Bij het roken van bijvoorbeeld Haze krijg ik altijd veel filosofische gedachten. Is leuk en interessant. Helaas krijg ik ook soms een paranoide gevoel. Is het een idee om eerst bijvoorbeeld Valium of Lorazepam te slikken en dan te smoken?

Wie heeft hier ervaring mee?
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#2
Nee. Twee downers tegelijk gebruiken is nooit een goed idee. Hoewel cannabis als downer en combinatie drugs wel meevalt, zijn er bepaalde (gevaarlijke) risico's.

Wanneer jij paranoïde word tijdens het stoned zijn, dan is dit een indicator.
Probeer de oorzaak hiervan aan te pakken, bijv. ontspannende sfeer of mentaal krachtig en gezond zijn.

Wanneer je toch (een kleine dosis) een pammetje pakt, dan zul je na het blowen:
1. De dag erna meer vergeten zijn dan afzonderlijk gebruik.
2. Veel sneller in slaap vallen als bij afzonderlijk gebruik.
3. Een veel afgevlakter emotioneel gevoel hebben.
4. De wiettrip dus minder intens ervaren.
P
Pieter210Lid
01-01-2024, 00:00
#3
PepTalk zei:
Nee. Twee downers tegelijk gebruiken is nooit een goed idee. Hoewel cannabis als downer en combinatie drugs wel meevalt, zijn er bepaalde (gevaarlijke) risico's.

Wanneer jij paranoïde word tijdens het stoned zijn, dan is dit een indicator.
Probeer de oorzaak hiervan aan te pakken, bijv. ontspannende sfeer of mentaal krachtig en gezond zijn.

Wanneer je toch (een kleine dosis) een pammetje pakt, dan zul je na het blowen:
1. De dag erna meer vergeten zijn dan afzonderlijk gebruik.
2. Veel sneller in slaap vallen als bij afzonderlijk gebruik.
3. Een veel afgevlakter emotioneel gevoel hebben.
4. De wiettrip dus minder intens ervaren.
Klik om te vergroten...
Ok, helder. Daar zit wel wat in.

Mijn redenatie was meer: ik slik eerst een angstremmer (bijvoorbeeld Lorazepam) en dan lekker Haze roken (en met die Lorazepam hopelijk geen paranoide gedachten meer).

Maar vind je redenering logisch.
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik zou het niet doen, de oorzaak bij de wortel pakken en d'r uit snokken.
Mocht je het toch willen proberen (want er zijn wel mensen die het doen) zorg er dan voor dat je beide middelen los van elkaar al goed kent. En begin (met beide) met een lichte dosis.

Heb je enkel toegang tot lorazepam? Nooit gehad maar mocht je diazepam hebben zou ik dat eerder pakken. Zo licht mogelijk qua sedatieve werking.
P
Pieter210Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Ja, en oxazepam. Het verschil tussen die twee is praktisch gezien volgens mij alleen de halfwaardetijd.

Bedankt voor de tips! :)
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#6
Volgens mij is oxazepam naast de werkingsduur ook een veel lichter middel dan lorazepam. Niet qua angstremming maar sedering. Het zou immers zonde zijn dat je meteen na je joint in slaap valt.
P
Pieter210Lid
01-01-2024, 00:00
#7
PepTalk zei:
Volgens mij is oxazepam naast de werkingsduur ook een veel lichter middel dan lorazepam. Niet qua angstremming maar sedering. Het zou immers zonde zijn dat je meteen na je joint in slaap valt.
Klik om te vergroten...
Oxazepam heeft een halfwaardetijd van ongeveer 6 uur en Lorazepam van ongeveer 10 uur.

10 mg Oxazepam = 0,5 mg Lorazepam.
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#8
Je moet de middelen toch echt los van elkaar zien.
Hoewel de effecten bij die dosissen misschien aan elkaar gelijk zijn, zijn er toch bepaalde aspecten van de werking van het middel in meer of mindere mate aanwezig.

Maar mocht je het toch doen, dan raad ik die oxazepam aan omdat die minder duf- en slaperigheid veroorzaakt dan lorazepam.
P
Pieter210Lid
01-01-2024, 00:00
#9
PepTalk zei:
Je moet de middelen toch echt los van elkaar zien.
Hoewel de effecten bij die dosissen misschien aan elkaar gelijk zijn, zijn er toch bepaalde aspecten van de werking van het middel in meer of mindere mate aanwezig.

Maar mocht je het toch doen, dan raad ik die oxazepam aan omdat die minder duf- en slaperigheid veroorzaakt dan lorazepam.
Klik om te vergroten...
Ok, bedankt voor je tips!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."