#1
Hallo allemaal,
Dit artikel gaat over het roken met Greengo.
In de komende alinea’s staat wat voor mij de aanleiding was om wiet te gaan roken met Greengo.
Om dit stukje over te slaan kunt u naar beneden scrollen waar ik verder ga over het verschil tussen de effecten van het roken met tabak en het roken met Greengo.
1. Aanleiding
Ik ben 21 jaar, en rookte vanaf mijn 14de, en vanaf mijn 16de rookte ik 30 shaggies per dag.
Ik deed dus 2 dagen met 60 vloeitjes en nog korter met een pak shag.
Op mijn 15de begon ik met blowen, en op mijn 16de blowde ik minimaal 3 joint per dag, 7 dagen per week.
Dit heeft een jaar of 4 voortgeduurd, totdat ik 9 maanden terug besloot om te stoppen met roken, dus niet met blowen.
Dit voornamelijk omdat ik het gevoel had dat ik van het roken gestrest werd, waardoor ik ging blowen om weer te ontspannen.
Het stoppen met roken was echter niet gepland, en ging als volgt;
Ik zat op de fiets naar het tankstation, om half 7 's ochtends, om sigaretten te halen.
Ik had de hele nacht 'al' niet meer gerookt, dus was vroeg op gestaan op mijn vrije dag zodat ik weer kon roken.
Ik kocht een pakje sigaretten, liep de winkel uit, en pakte er een sigaret uit.
Vervolgens stopte ik de sigaret in mijn mond en wou de sigaret aansteken.
Op dÃt moment kreeg ik het idee om te gaan stoppen met roken.
'Ik lijk wel gek, weer 7 euro voor één dagje roken? Weer door dat kloteweer voor die k*t sigaretten!’
Ik stopte de peuk terug in mijn pakje, en deed het pakje in mijn zak.
Thuis aangekomen gooide ik het pakje in de kast.
Sindsdien heb ik nooit meer een sigaret of shaggie gerookt, geen enkele hijs.
Ik zal jullie het verdere 'stoppen met roken' verhaal besparen of op verzoek PM-en.
Nadat ik stopte met roken, merkte ik na enkele dagen al dat ik veel meer blowde dan normaal. Ik zat al jaren op de drie joints per dag, en ging nu naar de 4 á 5 per avond.
Dat waren er dus minimaal 7 per dag, ruim het dubbele van wat ik eerst blowde.
Ik ben toen even goed gaan nadenken, en binnen korte tijd besefte ik dat het door de nicotine in de tabak kwam.
Vanaf dit moment ben ik gaan zoeken naar alternatieven voor de tabak in een joint.
Andere vormen van wiet en/of hasj roken, bijv. via een bong, waterpijp, hasjpijpje e.d. waren -en zijn- voor mij geen oplossing, omdat ik meestal in gezelschap blow, en vooral 's avonds niet vaak thuis zit en deze dingen niet echt handig zijn om in de auto o.i.d. te doen.
Na een periode van enkele weken wiet puur roken, besloot ik dat ook dat de oplossing niet was.
Ik besloot om nog één week te zoeken naar een alternatief, en anders maar helemaal te stoppen.
Ik was blij dat ik niet meer rookte en wist (en weet) zeker dat als ik weer met tabak zou gaan blowen, ik binnen een maand weer zou roken.
Ik besprak mijn 'probleem' met een paar vrienden, en enkele dagen later kwam een van mijn vrienden aan met Knaster.
Ik had hier al wat over gelezen op diverse internetsites, maar las er voornamelijk negatieve commentaren over, dus had besloten het niet te proberen.
Dat was ik echter vergeten te zeggen, en nu het toch voor mijn neus lag kon ik het net zo goed proberen.
Ik haalde de Knaster uit het plastic boterhamzakje(?) en verdeelde het in de vloei.
Ik draaide met de zelfde 'tabak'- en wietverhouding als ik altijd deed.
Het draaien ging wat lastiger, de Knaster bevatte veel scherpe stukjes waardoor er scheurtjes in de vloei kwamen.
Na de joint aangestoken te hebben vulde de kamer zich al zeer snel met een vieze, doordringende en scherpe geur.
'Zeer onprettig' zal ik er maar van maken.
Het hees redelijk en lag net iets minder scherp op de keel dan een pure joint.
Het nadeel was alleen dat de smaak van een joint met Knaster veel minder aangenaam was -en is- dan de smaak van een pure joint, evenals de bovengenoemde geur die erbij komt kijken.
Dit was dus ook geen oplossing.
De dag daarna ging ik naar een van de coffeeshops in de buurt, om daar te informeren naar alternatieven.
De vrouw achter de toonbank wees naar de muur, waaraan een paar pakjes Greengo hingen.
Ik kocht het pakje, haalde er 2.5 gram AK(47) bij, en draaide meteen een joint.
Het smaakte precies zoals een pure joint, maar dan minder scherp en beter brandend/hijsend.
Hier was ik aangenaam verrast over, omdat op internet vrijwel in elk artikel werd gezegd dat het zeer onaangenaam rookte.
2. Verschil in uitwerking
Nu de reden waarom ik dit artikel heb geschreven:
Ik ben wiet blijven roken met Greengo, en doe dat nu acht maanden.
Mijn ''high'', is vele malen langer, sterker, en veel makkelijker te doseren dan de ''stoned-high'' die ik kreeg van het blowen met tabak.
Toen ik nog rookte blowde ik drie joint per dag.
Om half 4 's middags ging de eerste aan, omdat ik vanaf dat tijdstip (meestal) geen verplichtingen meer had.
Toen ik stopte met roken werden dat er minimaal 7.
Toen ik puur rookte waren het er 4/5.
Met Greengo rook ik er nu 2 per dag, meestal ben ik ongeveer 6,5 uur high van 2 joints.
Gedurende deze 6.5 uur, ben ik ook echt 'high', dus het effect blijft -bij mij- langer hangen dan eerst.
Ik doe ongeveer drie uur met een joint.
Van de eerste 4 hijsen voel ik het effect na 5 minuten, en dat blijft ruim een uur op het maximale zitten.
De rest van de dag gaat het zo door, 4 hijsen betekend +/- een uur high.
Ik rook om de 3 weken andere wiet, en rouleer tussen 3 á 4 soorten soorten wiet die allen tussen de 7.00 en 8.50 euro per gram kosten.
Mijn ''high'' is echt vele malen intenser dan eerst.
Wanneer ik met tabak blowde kreeg ik een verdoofd, lam gevoel, en veel zin in eten.
Een lachkick kreeg ik zelden tot nooit meer.
Nu ik met Greengo rook, heb ik elke high minimaal enkele lachkicks, ik krijg energie, kleuren en andere sterke impulsen komen veel indrukwekkender over.
Op (goede) muziek kan ik echt helemaal wegspacen, en door de energie die ik er van krijg wil ik ook gaan bewegen.
Het verdovende effect is ook volledig omgedraaid, ik voel me nu juist zeer opgewekt en alert.
Het effect van wiet roken met Greengo is hetzelfde als dat van puur roken, het zorgt er alleen voor dat je het lamme gevoel minder hebt.
Een groot verschil is wel, dat ik nu dus van 2.5 gram wiet 12 á 13 uiterst effectieve jointjes kan draaien tegenover de 2 á 3 pure joints die ik uit 2.5 gram kan draaien.
Eerst rookte ik nog een halve joint voor ik naar bed ging zodat ik moe werd.
Als ik nu een halve joint rook voordat ik naar bed ga, lig ik minimaal 2 uur in mijn bed te draaien, te neuriën en te tikken, en ik drink geen energie drankjes, drink geen koffie, en heb ook geen A.D.H.D.
De bovenstaande verschillen in uitwerking tussen blowen met tabak en blowen met Greengo heb ik echter nergens op internet kunnen vinden.
Dat is dan ook de reden dat ik dit artikel heb geschreven.
Er zijn op internet vele topics te vinden over wiet roken met of zonder tabak, en daar is ook meer te vinden over de oorzaak van het grote verschil in uitwerking door het gebrek aan nicotine die de THC tegenwerkt.
Mensen die roken hebben dus niet veel aan het roken met Greengo, omdat hun lichaam constant onder invloed is van nicotine.
Hierdoor maakt het weinig uit dat je zonder nicotine rookt, het nicotinepeil in het lichaam van een roker is constant hoog en werkt daardoor de uitwerking van de THC tegen.
Tevens vinden de meeste rokers een joint roken met Greengo vies, omdat ze de smaak en vooral de nicotine van de tabak gewend zijn.
Dit artikel bestaat uit mijn ervaringen, bevindingen en meningen.
Ik beweer op geen enkele manier dan ook dat iedereen die wel blowt maar niet rookt hetzelfde gaat ervaren als ik.
Ik hoop het echter van wel, omdat (de meeste) mensen blowen voor het effect van THC, en niet voor het verslaafd worden aan nicotine, en de uitwerking van de THC nu vele malen aangenamer is.
Reactie’s altijd welkom, graag geen onzinreactie’s of andere ongewenste reactie’s.
M.v.g. Meneer Stoner.
Dit artikel gaat over het roken met Greengo.
In de komende alinea’s staat wat voor mij de aanleiding was om wiet te gaan roken met Greengo.
Om dit stukje over te slaan kunt u naar beneden scrollen waar ik verder ga over het verschil tussen de effecten van het roken met tabak en het roken met Greengo.
1. Aanleiding
Ik ben 21 jaar, en rookte vanaf mijn 14de, en vanaf mijn 16de rookte ik 30 shaggies per dag.
Ik deed dus 2 dagen met 60 vloeitjes en nog korter met een pak shag.
Op mijn 15de begon ik met blowen, en op mijn 16de blowde ik minimaal 3 joint per dag, 7 dagen per week.
Dit heeft een jaar of 4 voortgeduurd, totdat ik 9 maanden terug besloot om te stoppen met roken, dus niet met blowen.
Dit voornamelijk omdat ik het gevoel had dat ik van het roken gestrest werd, waardoor ik ging blowen om weer te ontspannen.
Het stoppen met roken was echter niet gepland, en ging als volgt;
Ik zat op de fiets naar het tankstation, om half 7 's ochtends, om sigaretten te halen.
Ik had de hele nacht 'al' niet meer gerookt, dus was vroeg op gestaan op mijn vrije dag zodat ik weer kon roken.
Ik kocht een pakje sigaretten, liep de winkel uit, en pakte er een sigaret uit.
Vervolgens stopte ik de sigaret in mijn mond en wou de sigaret aansteken.
Op dÃt moment kreeg ik het idee om te gaan stoppen met roken.
'Ik lijk wel gek, weer 7 euro voor één dagje roken? Weer door dat kloteweer voor die k*t sigaretten!’
Ik stopte de peuk terug in mijn pakje, en deed het pakje in mijn zak.
Thuis aangekomen gooide ik het pakje in de kast.
Sindsdien heb ik nooit meer een sigaret of shaggie gerookt, geen enkele hijs.
Ik zal jullie het verdere 'stoppen met roken' verhaal besparen of op verzoek PM-en.
Nadat ik stopte met roken, merkte ik na enkele dagen al dat ik veel meer blowde dan normaal. Ik zat al jaren op de drie joints per dag, en ging nu naar de 4 á 5 per avond.
Dat waren er dus minimaal 7 per dag, ruim het dubbele van wat ik eerst blowde.
Ik ben toen even goed gaan nadenken, en binnen korte tijd besefte ik dat het door de nicotine in de tabak kwam.
Vanaf dit moment ben ik gaan zoeken naar alternatieven voor de tabak in een joint.
Andere vormen van wiet en/of hasj roken, bijv. via een bong, waterpijp, hasjpijpje e.d. waren -en zijn- voor mij geen oplossing, omdat ik meestal in gezelschap blow, en vooral 's avonds niet vaak thuis zit en deze dingen niet echt handig zijn om in de auto o.i.d. te doen.
Na een periode van enkele weken wiet puur roken, besloot ik dat ook dat de oplossing niet was.
Ik besloot om nog één week te zoeken naar een alternatief, en anders maar helemaal te stoppen.
Ik was blij dat ik niet meer rookte en wist (en weet) zeker dat als ik weer met tabak zou gaan blowen, ik binnen een maand weer zou roken.
Ik besprak mijn 'probleem' met een paar vrienden, en enkele dagen later kwam een van mijn vrienden aan met Knaster.
Ik had hier al wat over gelezen op diverse internetsites, maar las er voornamelijk negatieve commentaren over, dus had besloten het niet te proberen.
Dat was ik echter vergeten te zeggen, en nu het toch voor mijn neus lag kon ik het net zo goed proberen.
Ik haalde de Knaster uit het plastic boterhamzakje(?) en verdeelde het in de vloei.
Ik draaide met de zelfde 'tabak'- en wietverhouding als ik altijd deed.
Het draaien ging wat lastiger, de Knaster bevatte veel scherpe stukjes waardoor er scheurtjes in de vloei kwamen.
Na de joint aangestoken te hebben vulde de kamer zich al zeer snel met een vieze, doordringende en scherpe geur.
'Zeer onprettig' zal ik er maar van maken.
Het hees redelijk en lag net iets minder scherp op de keel dan een pure joint.
Het nadeel was alleen dat de smaak van een joint met Knaster veel minder aangenaam was -en is- dan de smaak van een pure joint, evenals de bovengenoemde geur die erbij komt kijken.
Dit was dus ook geen oplossing.
De dag daarna ging ik naar een van de coffeeshops in de buurt, om daar te informeren naar alternatieven.
De vrouw achter de toonbank wees naar de muur, waaraan een paar pakjes Greengo hingen.
Ik kocht het pakje, haalde er 2.5 gram AK(47) bij, en draaide meteen een joint.
Het smaakte precies zoals een pure joint, maar dan minder scherp en beter brandend/hijsend.
Hier was ik aangenaam verrast over, omdat op internet vrijwel in elk artikel werd gezegd dat het zeer onaangenaam rookte.
2. Verschil in uitwerking
Nu de reden waarom ik dit artikel heb geschreven:
Ik ben wiet blijven roken met Greengo, en doe dat nu acht maanden.
Mijn ''high'', is vele malen langer, sterker, en veel makkelijker te doseren dan de ''stoned-high'' die ik kreeg van het blowen met tabak.
Toen ik nog rookte blowde ik drie joint per dag.
Om half 4 's middags ging de eerste aan, omdat ik vanaf dat tijdstip (meestal) geen verplichtingen meer had.
Toen ik stopte met roken werden dat er minimaal 7.
Toen ik puur rookte waren het er 4/5.
Met Greengo rook ik er nu 2 per dag, meestal ben ik ongeveer 6,5 uur high van 2 joints.
Gedurende deze 6.5 uur, ben ik ook echt 'high', dus het effect blijft -bij mij- langer hangen dan eerst.
Ik doe ongeveer drie uur met een joint.
Van de eerste 4 hijsen voel ik het effect na 5 minuten, en dat blijft ruim een uur op het maximale zitten.
De rest van de dag gaat het zo door, 4 hijsen betekend +/- een uur high.
Ik rook om de 3 weken andere wiet, en rouleer tussen 3 á 4 soorten soorten wiet die allen tussen de 7.00 en 8.50 euro per gram kosten.
Mijn ''high'' is echt vele malen intenser dan eerst.
Wanneer ik met tabak blowde kreeg ik een verdoofd, lam gevoel, en veel zin in eten.
Een lachkick kreeg ik zelden tot nooit meer.
Nu ik met Greengo rook, heb ik elke high minimaal enkele lachkicks, ik krijg energie, kleuren en andere sterke impulsen komen veel indrukwekkender over.
Op (goede) muziek kan ik echt helemaal wegspacen, en door de energie die ik er van krijg wil ik ook gaan bewegen.
Het verdovende effect is ook volledig omgedraaid, ik voel me nu juist zeer opgewekt en alert.
Het effect van wiet roken met Greengo is hetzelfde als dat van puur roken, het zorgt er alleen voor dat je het lamme gevoel minder hebt.
Een groot verschil is wel, dat ik nu dus van 2.5 gram wiet 12 á 13 uiterst effectieve jointjes kan draaien tegenover de 2 á 3 pure joints die ik uit 2.5 gram kan draaien.
Eerst rookte ik nog een halve joint voor ik naar bed ging zodat ik moe werd.
Als ik nu een halve joint rook voordat ik naar bed ga, lig ik minimaal 2 uur in mijn bed te draaien, te neuriën en te tikken, en ik drink geen energie drankjes, drink geen koffie, en heb ook geen A.D.H.D.
De bovenstaande verschillen in uitwerking tussen blowen met tabak en blowen met Greengo heb ik echter nergens op internet kunnen vinden.
Dat is dan ook de reden dat ik dit artikel heb geschreven.
Er zijn op internet vele topics te vinden over wiet roken met of zonder tabak, en daar is ook meer te vinden over de oorzaak van het grote verschil in uitwerking door het gebrek aan nicotine die de THC tegenwerkt.
Mensen die roken hebben dus niet veel aan het roken met Greengo, omdat hun lichaam constant onder invloed is van nicotine.
Hierdoor maakt het weinig uit dat je zonder nicotine rookt, het nicotinepeil in het lichaam van een roker is constant hoog en werkt daardoor de uitwerking van de THC tegen.
Tevens vinden de meeste rokers een joint roken met Greengo vies, omdat ze de smaak en vooral de nicotine van de tabak gewend zijn.
Dit artikel bestaat uit mijn ervaringen, bevindingen en meningen.
Ik beweer op geen enkele manier dan ook dat iedereen die wel blowt maar niet rookt hetzelfde gaat ervaren als ik.
Ik hoop het echter van wel, omdat (de meeste) mensen blowen voor het effect van THC, en niet voor het verslaafd worden aan nicotine, en de uitwerking van de THC nu vele malen aangenamer is.
Reactie’s altijd welkom, graag geen onzinreactie’s of andere ongewenste reactie’s.
M.v.g. Meneer Stoner.