Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
Ā© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumswiet in het buitenland consequenties?

wiet in het buitenland consequenties?

3 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
k
kroatiƫ-wietLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hallo!

Ik vraag mij al een tijdje af wat de straf op wietbezit is in kroatiƫ,
ik weet dat het niet legaal is en er anders tegenop word gekeken dus ik heb even gegoogled maar kon niks actueel vinden, elk jaar ga ik naar kroatiƫ voor familie/vrienden en heb in het verleden zonder na te denken wel grote zak meegenomen.

Maar ik ben minder jarig-
En vraag me af wat er gebeurt als ik word aangehouden met wiet in dorpen of steden door de lokale politie, en/of de regels van wietbezit nu wijzigen omdat kroatiƫ per 1juli in de EU zit.

Ik las een aantal oude berichten over en daar staat voor 1 jointje 6 maanden celstraf , ik denk niet dat ik wiet mee ga nemen maar ben wel benieuwd naar de consequenties
A
AbsurdLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik heb geen idee wat de consequenties zullen zijn als je gepakt word met wiet daar, ligt ook aan de hoeveelheid denk ik. Ik zou het je persoonlijk aanraden om het gewoon niet meer mee te nemen, vooral omdat je minderjarig bent. Want straks heb je de pech dat je ineens gefouilleerd word, en dan zit je misschien wel een paar jaar in een cel in Kroatiƫ. Voor een beetje wiet. Ik zou het niet doen, maar dat is mijn mening. :)
k
kroatiƫ-wietLid
01-01-2024, 00:00
#3
dankjewel voor het advies!
Maar mijn kennende neem ik toch wel paar grammetjes mee om met een aantal mensjes te roken, en bij het meenemen naar kroatiƫ denk ik dat er weinig kans is dat ik word gecontroleerd alleen legitimeren. Maar ik snap niet dat in kroatiƫ genoeg mensen wiet roken en dealen, worden die nooit gepakt? En krijg ik als toerist de zelfde straf als de mensen daar (gevangenisstraf) ?
Of krijg ik een geldboete/bevel direct terug te gaan naar nederland.
Dat vraag ik me af en nergens waar ik het antwoord kan vinden.

Ik hoop dat iemand weet wat er gebeurt als ik word gepakt voor nederwiet bezit in kroatiƫ als een minderjarige (na 1juli wanneer kroatiƫ in de EU zit).

En het wiet kopen in kroatiƫ is geen goed idee want het wiet daar is of nep of kleine toppen grote takken en gemixt met random tuinkruiden.

Peas!
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#4
Wellicht is het wat laat. Maar wanneer het zo vaag is, en in een land als Kroatiƫ, zou ik het gewoon aan je familie/vrienden waarmee je rookt of die het weten vragen...??

De politie daar is naar mijn erg kleine ervaring erg corrupt. Ze deden niet moeilijk toen we als toeristen betrapt werden op het roken van een joint en ze €50 aanboden omdat 'we haast hadden'.

Ik denk dat je meer te vrezen hebt voor de weg ernaar toe. Ik weet niet of dit met vliegtuig, auto of bus is? In eerste en laatste zou ik het sowieso laten. Met eigen auto is het wel te doen, maar je reist door veel landen die Nederlandse kentekens meteen associƫren met een land waarbij iedereen blowt.

Ik zou daar lekkere hasj scoren als je dan toch wilt blowen.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."