jam zei:
Ik denk toch niet dat het hier ooit tot een gedoogbeleid komt zoals bij jullie in Nederland.
In België zijn ze gewoon veel minder open over alles, het is veel minder bespreekbaar denk ik.
En het grootste deel van de bevolking is er niet mee opgegroeid enzo dus ze zijn er tegen want ze kennen het niet.
Daar ben ik het niet mee eens, wel is het zo dat er grote cultuurverschillen zijn tussen België en Nederland maar die verschillen zijn niet bijzonder groot, als je Vlaanderen vergelijkt met Wallonië dan zie je dat die vele malen groter zijn, dat is misschien wel het grootste voorbeeld van 2 volkeren die in 1 land zijn gepropt en totaal niet bij elkaar passen wegens de botsing van de Germaanse en Romaanse roots.
Dus wat ik wil zeggen is dat onze visie niet veel verschilt, natuurlijk staat Nederland wel voor qua visie op drugs, seks en housemuziek maar België is aan het wakker worden, dat komt volgens mij door het feit dat seks en drugs gesocialiseerd wordt door de media, zeker cannabis. Datzelfde fenomeen heeft zich ook voorgedaan in vele staten in Amerika, eerst werd drugs aanzien als kwaadaardig en door de jaren heen is de bevolking van de media cultuur als het ware helemaal beïnvloed door de film, televisie -en game industrie.
Dat begint zich hier ook voor te doen, de jeugd vind drugs eigenlijk niet zo erg meer, ook al zitten ze er zelf niet aan ( Ook al hebben de meeste wel al zowiezo 1 of meerdere keren wiet gerookt ) toch kennen ze heel wat vrienden die het wel te doen, en ze vinden het niet erg dat hun vrienden drugs gebruiken ( Vooral softdrugs, harddrugs is al een wat moeilijker geval ), de jeugd van nu is wordt er zeker ook mee opgevoed, misschien de oudere generaties niet maar de nieuwe zitten er volop in, wat z'n positieve kanten heeft maar ook heel wat negatieve jammergenoeg.
Binnen x-aantal jaar, en dit zal echt niet lang meer duren, zal zeker cannabis sociaal al zeer aanvaard worden, daar ben ik van overtuigd. Op politiek/juridisch vlak zal het misschien wat harder en langer strijden zijn, maar als het sociale vlak al overwonnen is dan is dat al een grote stap vooruit.
Greets,
Herbalisme