Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsEen steuntje in de rug voor de Belgen...

Een steuntje in de rug voor de Belgen...

4 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
t
theholyganjaLid
01-01-2024, 00:00
#1
Dag iedereen ik ben van België. Zoals jullie weten is het in België nog steeds illegaal om wiet te roken.

Maar de zaak begint vooruit te gaan. Een bekende toxicoloog pleit al voor legalisering en deze avond was er op de staatstelevisie een programma over eventuele legalisering.

Jullie zouden ons nog een beetje kunnen helpen door deze petitie in te vullen.

http://cutdecrap.be/petities/legaliseri ... is-belgie/

Alvast bedankt :wave:
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#2
Goh das nou toevallig, viel me net op dat hier en daar al regels/informatie verandert is, en er open vragen zijn. You never know :sunglasses:

Al veel signs verzameld?
Zal het nu invullen!

<Verplaatst naar coffeeshop>
j
jamLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik denk toch niet dat het hier ooit tot een gedoogbeleid komt zoals bij jullie in Nederland.
In België zijn ze gewoon veel minder open over alles, het is veel minder bespreekbaar denk ik.
En het grootste deel van de bevolking is er niet mee opgegroeid enzo dus ze zijn er tegen want ze kennen het niet.
:(
H
HerbalismeLid
01-01-2024, 00:00
#4
jam zei:
Ik denk toch niet dat het hier ooit tot een gedoogbeleid komt zoals bij jullie in Nederland.
In België zijn ze gewoon veel minder open over alles, het is veel minder bespreekbaar denk ik.
En het grootste deel van de bevolking is er niet mee opgegroeid enzo dus ze zijn er tegen want ze kennen het niet.
:(
Klik om te vergroten...

Daar ben ik het niet mee eens, wel is het zo dat er grote cultuurverschillen zijn tussen België en Nederland maar die verschillen zijn niet bijzonder groot, als je Vlaanderen vergelijkt met Wallonië dan zie je dat die vele malen groter zijn, dat is misschien wel het grootste voorbeeld van 2 volkeren die in 1 land zijn gepropt en totaal niet bij elkaar passen wegens de botsing van de Germaanse en Romaanse roots.

Dus wat ik wil zeggen is dat onze visie niet veel verschilt, natuurlijk staat Nederland wel voor qua visie op drugs, seks en housemuziek maar België is aan het wakker worden, dat komt volgens mij door het feit dat seks en drugs gesocialiseerd wordt door de media, zeker cannabis. Datzelfde fenomeen heeft zich ook voorgedaan in vele staten in Amerika, eerst werd drugs aanzien als kwaadaardig en door de jaren heen is de bevolking van de media cultuur als het ware helemaal beïnvloed door de film, televisie -en game industrie.

Dat begint zich hier ook voor te doen, de jeugd vind drugs eigenlijk niet zo erg meer, ook al zitten ze er zelf niet aan ( Ook al hebben de meeste wel al zowiezo 1 of meerdere keren wiet gerookt ) toch kennen ze heel wat vrienden die het wel te doen, en ze vinden het niet erg dat hun vrienden drugs gebruiken ( Vooral softdrugs, harddrugs is al een wat moeilijker geval ), de jeugd van nu is wordt er zeker ook mee opgevoed, misschien de oudere generaties niet maar de nieuwe zitten er volop in, wat z'n positieve kanten heeft maar ook heel wat negatieve jammergenoeg.

Binnen x-aantal jaar, en dit zal echt niet lang meer duren, zal zeker cannabis sociaal al zeer aanvaard worden, daar ben ik van overtuigd. Op politiek/juridisch vlak zal het misschien wat harder en langer strijden zijn, maar als het sociale vlak al overwonnen is dan is dat al een grote stap vooruit.

Greets,
Herbalisme
j
jamLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ja, ik denk ook wel dat er onder de jeugd geen taboe meer op rust. Maar doordat deze de besluitvorming nog niet echt meebepalen denk ik dat een legalisering of gedoogbeleid er gewoon nog niet echt zit aan te komen.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."