Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsdringende vraag stations nederland

dringende vraag stations nederland

6 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
B
BONGHITLid
01-01-2024, 00:00
#1
hallo beste df members
Nou wou ik vandaag naar nederland gaan maar vond men portefuille niet .
Dus nu moet ik morgen naar Sittard gaan voor mijn groenten.
Nu was mijn vraag : kun je in het weekend nog een papieren treinkaartje kopen aan de balie in nederlandse stations of zijn die gesloten in het weekend ? Want ik snap niets van die automaten (heb het al eens geprobeerd maar lukte niet :confused: , denk dat dat niet werkt als je niet van Nederland bent ofzo :confused:


Hoop op een snel antwoord
dank bij voorbaat

groetjes bonghit
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#2
Kan nog gewoon papieren kaartjes halen, balie/loket is altijd open (is mijn ervaring)

Rookze alvast :)
m
mandragoraLid
01-01-2024, 00:00
#3
Je kan ook de contucteur aanspreken bij het opstappen en op de trein betalen als ik me niet vergis.
Zelf al meermaals gedaan... wel in België.

Maar denk dat dit in Nederland ook wel kan
B
BONGHITLid
01-01-2024, 00:00
#4
Dank julie wel voor de snelle reacties !
P
PandanLid
01-01-2024, 00:00
#5
mandragora zei:
Je kan ook de contucteur aanspreken bij het opstappen en op de trein betalen als ik me niet vergis.
Zelf al meermaals gedaan... wel in België.
Klik om te vergroten...

Helaas niet in Nederland. Een kaartje krijgen van de conducteur kost je 35 euro extra, dus dat zou ik niet doen. Het hangt er volledig van af welk station je een papieren kaartje met cash wilt krijgen. Met muntgeld moet het te doen zijn, daar zijn wel automaten voor. Maar een balie heb je maar beperkt, vooral in het zuiden. Ik kom van de regio Sittard, en daar is geen loket. Maastricht daaraantegen wel, Roermond en Weert niet, Heerlen weet ik niet zeker maar volgens mij wel.
m
mandragoraLid
01-01-2024, 00:00
#6
Pandan zei:
mandragora zei:
Je kan ook de contucteur aanspreken bij het opstappen en op de trein betalen als ik me niet vergis.
Zelf al meermaals gedaan... wel in België.
Klik om te vergroten...

Helaas niet in Nederland. Een kaartje krijgen van de conducteur kost je 35 euro extra, dus dat zou ik niet doen.
Klik om te vergroten...

Als je hier op de trein zelf betaald maar wacht tot de conducteur jou eerst aanspreekt dan is het ook veel duurder, maar als je gelijk bij het opstappen zelf de conducteur opzoekt en aanspreekt erover is het hetzelfde.
P
PandanLid
01-01-2024, 00:00
#7
mandragora zei:
Als je hier op de trein zelf betaald maar wacht tot de conducteur jou eerst aanspreekt dan is het ook veel duurder, maar als je gelijk bij het opstappen zelf de conducteur opzoekt en aanspreekt erover is het hetzelfde.
Klik om te vergroten...

Helaas zijn die regulaties aangepast. Heb het zelf ook vaker geprobeerd, maar het is altijd van, ja dan moet je 35 euro extra betalen, daarna een brief naar de NS sturen dat je dat betaald hebt doordat er geen loket is. Een paar jaar geleden lukte me het ook nog, maar de laatste tijd zijn ze veel strenger geworden op dat gebied, vooral na de introductie van de OV-Chipkaart.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."