Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsBlowen gaat eindelijk weer goed! Maar toch nog wat raars..

Blowen gaat eindelijk weer goed! Maar toch nog wat raars..

7 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
A
AppeltraartLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hallo allemaal!

Ik heb hier even een aantal vraagjes en ik zou graag wat dingen willen vergelijken.
laat ik zo beginnen:
Ik heb 3 jaar terug een angststoornis opgelopen na een ziekehuis opname door xtc.
ook ben ik voor heel veel allergisch sinds dien.

ik blow al sinds 7 jaar.
Nou toen ik 3 jaar geleden blowde ging dat niet goed omdat ik er allergisch voor ben geworden en omdat ik die angststoornis had.
nu gaat het eindelijk voor het eerst weer een beetje goed (2maanden).
trucje gevonden om het te roken zonder allergische klachten en blijven volhouden dat de angst niet echt is en nergens op slaat, dat heeft me erg geholpen

maar nu ervaar ik een paar rare effecten van hasj die ik me niet kan herrineren van vroeger en vroeg me af of dit dus alsnog van die angst of allergie iets kan zijn.
Dit zijn die dingen:
Strak gevoel in keel
Ogen willen dichtvallen (na een goeie joint)
Oogleden voelen raar
neus voelt beetje verstopt
Veel desorientatie en verwarring gevolgd door evenwichtverlies een veel spacen (Na aardig wat op te hebben)


Het zijn niet hele erge klachten maar ik vraag me gewoon af of ik nog wat heb om aan te werken voor mezelf.

Voor de gene die geinteresseerd zijn in hoe ik blow zonder allergische klachten (mag je overslaan :tongueout:):

Ik rook alleen hasj aangezien het minder plantenmateriaal bevat en daarom minder allergenen.
Ik heb geen THC allergie!!!! alleen de plant!!!
de joint draai ik met een mascotte filter in normale lange vloei.
na het draaien zorg ik dat het filter strak in me vloeitje zit door er bijvoorbeeld een plakrandje van een ander vloeitje af te scheuren en er omheen te plakken. je kan merken of die strak zit als die wat moeilijker hijst.
Ik slik 3x1mg Ketotifen op een dag (antihistamine) Voor ik ga blowen neem ik een zakje (200mg) NatriumCromoglicaat (Nalcrom)in wat water en wacht dan paar minuutjes.
spraytje cromoglicaat in me neus.
vervolgens buiten roken en niet te veel in de rook blijven hangen (goed wegblazen of beetje lopen)
Tis nogal wat maar tis weer iets wat kan :grin:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
k
kokosmakroon900Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Re: Blowen gaat eindelijk weer goed! Maar toch nog wat raars

Als ik er zoveel moeite voor zou moeten doen zou ik het lekker links laten liggen.
Waarom wil je het zo graag? voor het relaxte gevoel? krijg je dat wel als je zoveel maatregelen moet nemen als je een jointje wil roken?
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#3
Re: Blowen gaat eindelijk weer goed! Maar toch nog wat raars

Ik begrijp eerlijk gezegd niet waarom je nog überhaupt zou willen blowen als het zoveel negatieve (bij)effecten op je heeft. Allergie, angsten (zijn nu onder controle blijkbaar maar het komt heel snel weer terug bij roken van cannabis). Dat verpest toch ook het genot van het blowen? En als je allergisch bent zal het op den duur ook steeds erger worden als je blijft blowen. Kun je misschien uitleggen WAAROM je perse wil blowen?
A
AppeltraartLid
01-01-2024, 00:00
#4
Re: Blowen gaat eindelijk weer goed! Maar toch nog wat raars

Ja dat weet ik maar dan gaat het over dagelijks blowen / (bijna) hele dag.
En dat is dan ook weer niet de bedoeling :tongueout:

Bedankt voor de reacties iig allemaal!
A
AppeltraartLid
01-01-2024, 00:00
#5
Re: Blowen gaat eindelijk weer goed! Maar toch nog wat raars

Nou, door al die dingen die er dus zijn gebeurd heb ik nu heel weinig wat ik nog eigelijk kan (zowel in dagelijks leven als eten / drinken) het enige waar ik niet op reageer qua allergie is cacao en das ook niet gezond om alleen dat te eten.
laat ik zo zeggen dat ik gewend ben ondertussen om overal extra moeite voor te doen en ik vind het ook eigelijk helemaal niet erg om maatregelen te moeten treffen.
dat van die angsten merk ik niet echt meer wat van. maar die allergien zijn wel irritand en wanneer ik erge last zou hebben dan wekt dat licht angstige gevoelens op maar ook maar minimaal.

de reden dat ik dus wil blowen is omdat het iets is wat kan en omdat ik me gewoon op veel punten prettiger voel als ik blow Heb ook ADD en misschien lichte autistische dingen.
ook helpt het blowen heel veel door minder last te hebben van misselijkheid wanneer ik dingen moet eten (waar ik dus zo'n beetje allemaal niet tegen kan)
en er valt niet te ontkennen dat het gewoon relaxed is :mrgreen:
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#6
Re: Blowen gaat eindelijk weer goed! Maar toch nog wat raars

martin0101001 zei:
maar nu ervaar ik een paar rare effecten van hasj die ik me niet kan herrineren van vroeger en vroeg me af of dit dus alsnog van die angst of allergie iets kan zijn.
Dit zijn die dingen:
Strak gevoel in keel
Ogen willen dichtvallen (na een goeie joint)
Veel desorientatie en verwarring gevolgd door evenwichtverlies een veel spacen (Na aardig wat op te hebben)
Klik om te vergroten...
Heb je al die tijd niet geblowd? Dit zijn namelijk effecten die mensen ervaren die nooit of weinig blowen. Is dus niet heel gek dat je dat hebt.

martin0101001 zei:
Dit zijn die dingen:
Oogleden voelen raar
neus voelt beetje verstopt
Klik om te vergroten...
Zouden allergische reacties kunnen zijn, maar zolang je er geen enorme last van hebt hoef je je daar geen zorgen over te maken denk ik.

Ik snap dat je graag weer gaat blowen, maar let wel goed op jezelf dat de angststoornissen niet weer terug komen. Dat is toch iets dat blowen kan triggeren namelijk.
A
AppeltraartLid
01-01-2024, 00:00
#7
Re: Blowen gaat eindelijk weer goed! Maar toch nog wat raars

Nou ik heb stop periodes gehad een aantal keer van enkele maanden de afgelopen 3 jaar.
en wat de angststoornis betreft, daar ben ik me idd van bewust. maar ook heb ik wel een beetje het vertrouwen dat dingen wel goed gaan, op de een of andere manier is me angsstoornis elke keer nadat ik een periode heb geblowt daarna minder geworden, het voelt een beetje aan als een soort leerproces wanneer ik blow, beter begrip van sommige gevoelens en blijf soms rationeler.
maar zodra ik voel dat de angsten terug komen stop ik er idd mee.
Mischien wel interesant; ik heb het idee dat nu de sativa soorten beter vallen wat voorheen indica was (welke word geadviseerd bij angsten door velen).
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#8
Re: Blowen gaat eindelijk weer goed! Maar toch nog wat raars

martin0101001 zei:
en wat de angststoornis betreft, daar ben ik me idd van bewust.
maar zodra ik voel dat de angsten terug komen stop ik er idd mee.
Mischien wel interesant:wink:.
Klik om te vergroten...

Houd er rekening mee dat het op zo een manier kan terug komen dat het in ene komt en je er niks aan kan doen. Een vriend van mij blowde al jaaaaaren en in ene kreeg hij een vreselijke psychose! Hij voelde niks aankomen en hoorde later van politie dat ie op de brug van de snelweg had staan schreeuwen naar auto's dat ze terug naar hun planeet moesten gaan. En NEE hij had geen psychische aandoening of iets dergelijks. Hij blowde alleen veel en dagelijks. Dus pas op, het kan een ieder gebeuren.
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."