Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsVast blijven zitten in m'n high

Vast blijven zitten in m'n high

4 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
l
lghthouseSLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik weet niet echt hoe ik het moet zeggen, maar na een jointje te hebben gerookt voel ik me elke dag (al meer dan een week) heel sloom en alsof ik elk moment out kan gaan.

Net alsof ik nog steeds stoned ben. Ik heb wel verhalen gehoord over mensen die vast blijven zitten in een trip, maar ik heb het niet zo ernstig volgens mij. Ik besef wat er gebeurd, maar ik voel me aan de andere kant ook weer helemaal kut.

Ik voel:
-Licht in m'n hoofd
-Sloom
-Ik voel m'n hart heel hard kloppen (en ook een klein beetje te snel volgens mij)
-Alsof ik out ga zodra ik mijn ogen dicht doe

Ik kan dit nog wel even uithouden zo, maar ik wil weten of ik ooit weer terug op aarde kom om het zo maar te zeggen. De enige manier om me goed te voelen nu is door te drinken, dan ben ik alleen nog dronken en voel ik me niet meer zo raar.

Heeft iemand hier misschien ervaring mee?
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#2
Dit klinkt als een goed moment om eventjes een afspraakje met je huisarts te maken. Het komt wel eens vaker voor, soms gaat het vanzelf weer over en soms helpt een soort van behandeling. :)
a
angelswontdieLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik heb dit soms ook wel. Als het echt lang blijft duren kan een peppertje wel helpen (coke, speed,...), maar als je dat liever niet doet, is het misschien inderdaad beter om even naar de huisarts te gaan. Of misschien veel koffie/cola drinken.
Vooral als je veel blowt kan dit een probleem zijn, omdat je lichaam dan steeds meer gaat verwachten en moeilijk kan gaan doen als het het niet krijgt.

Mijn advies is in ieder geval (als het nu nog niet wel is) een pepper proberen, of heel veel cola/koffie (meer dan je normaal zou drinken, zodat je er eigenlijk een beetje misselijk van wordt) en als dat niet lukt, dan toch maar naar de huisarts.
J
JixxLid
01-01-2024, 00:00
#4
Hier heb ik vaker dingen over gelezen. Volgens mij noemen ze dat derealisatie/depersonalisatie?
Het verstandigst is om dit even met je huisarts te bespreken. Wellicht is er medicatie of behandeling die dit probleem aanpakt. Succes!
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ten allereerste is het belangrijk om je geen zorgen te maken. Als het derealisatie/depersonalisatie is (zo klinkt het wel) wordt dat gevoed door angst. Je kunt het dus door je zorgen te maken erger maken. Bezoekje aan de huisarts is sowieso verstandig.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."