Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsCannabis brownie gebruiksaanwijzing

Cannabis brownie gebruiksaanwijzing

3 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hallo mede forumgebruikers
Ik heb een kant en klare brownie gekregen van een vriendin. Volgens de shop zit er 400mg in. Op zich allemaal goed en veilig en ik weet ook hoe lang het duurt eer je wat merkt, je niet teveel moet nemen, het langer werkt etc etc.
Maar ik heb jaren terug eens een wietbonbon gegeten en daar ziek van geweest. Zweten, misselijk en bijna spugen. Ik heb uren op de bank gelegen omdat ik bij de minste beweging niet goed werd. Duidelijke OD denk ik. Daarna geoefend met eigen gebrouwde hasjmelk. Beetje bij beetje, 100mg ongeveer per keer de dosis verhoogd. Aangezien dat opzich wel goed ging en ik niet ziek werd, wil ik het graag na een tijdje dus weer eens proberen. Veel heb ik die keer niet gemerkt van de hasjmelk omdat ik misschien te voorzichtig was. Ik wil namelijk voorkomen dat ik weer ziek word.
Nu bevat deze brownie +/- 400 mg wiet of hasj, ik heb hem gekregen en die vriendin heeft niet gevraagd of er hasj of wiet in zit. Ik heb op internet gekeken maar kan geen van mijn antwoorden vinden.
Nu mijn vragen:
-Maakt het uit voor de werking of het 400 mg wiet of 400mg hasj is?
-is het verstandig om van te voren te eten of om op lege maag (niet 100% leeg) de brownie te eten?
-hoe lang duurt het effect maximaal (ivm autorijden en dagelijkse dingen)
-zijn er tips om eventueel misselijk worden te voorkomen/verminderen?
-mocht ik na de brownie nog willen blowen, heeft dit erg veel invloed op de brownie effecten?
-ik ben van plan met een kwart te beginnen en eventueel 2 uur later nog een kwart. Is dat een goede dosis voor een beginner?

Misschien bedenk ik zo nog een vraag (of twee) maar zo ver ben ik er wel denk.

(Spannend!) :grin:
M
MeejheMLid
01-01-2024, 00:00
#2
-Maakt het uit voor de werking of het 400 mg wiet of 400mg hasj is?
Klik om te vergroten...

Het gaat in feite om de hoeveelheid thc, en andere actieve stoffen, dus hash of wiet maakt niet zoveel uit.

-is het verstandig om van te voren te eten of om op lege maag (niet 100% leeg) de brownie te eten?
Klik om te vergroten...

Meestal is wel iets in je maag hebben beter, maar dat verschilt per persoon.

-hoe lang duurt het effect maximaal (ivm autorijden en dagelijkse dingen)
Klik om te vergroten...

Ik gok 20 uur of korter, maar zeker meer dan 8.

-zijn er tips om eventueel misselijk worden te voorkomen/verminderen?
Klik om te vergroten...

Moeilijke vraag. dat is ook erg persoonlijk.

-mocht ik na de brownie nog willen blowen, heeft dit erg veel invloed op de brownie effecten?
Klik om te vergroten...

Dat telt gewoon bij elkaar op, maag gegeten cannabis duurt langer om opgenomen te worden.

-ik ben van plan met een kwart te beginnen en eventueel 2 uur later nog een kwart. Is dat een goede dosis voor een beginner?
Klik om te vergroten...

Dat o.a. ligt aan de hoeveelheid werkzame stof in je brownie, en je persoonlijke tolerantie of reactie op cannabis. dat is allemaal best moeilijk in te schatten omdat je cannabis gaat eten, wanneer je het zou roken merk je sneller effect en is de dosering makkelijker voor jezelf te beoordelen.

Als je cannabis eet duurt het uren voordat het effect van je dosis of bijnemen merkbaar is, terwijl je dat bij gewoon roken binnen 15 minuten wel doorhebt.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#3
Als je het eet is er amper verschil in effect te merken tussen hasj en wiet, dus dat maakt niet zoveel uit.

Iets lichts eten een uur of twee van te voren is misschien wel handig, ook tegen de misselijkheid.

Ik zou qua autorijden zorgen dat je 10 tot 12 uur niet hoeft te rijden, uiteraard op het moment zelf nog even de inschatting maken of je weer kunt rijden.

Blowen erbij kan, maar houd er rekening mee dat dat hard kan inslaan.

Hoeveel te eten blijft altijd moeilijk, maar waarschijnlijk is een kwart wel wat weinig.

En verder moet je het vooral niet spannender maken dan het is, anders vergroot je alleen maar de kans op slecht gaan.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#4
Bedankt Meejhem en Psychedelibee! Eigenlijk wilde ik gister wat proberen maar het werd te laat met alles. Ik wil begin middag een keer wat nemen, dan is de kans niet zo groot dat ik de volgende dag nog wappie ben. Voor dit wil ik de tijd nemen juist omdat het lang werkt en ik waarschijnlijk wat bij moet nemen. En dat kan pas 2 uren na de eerste dosis. Ik durf niet in ene een halve te nemen. Dus zal het wat extra tijd kosten om het in tweeen te doen.
Misschien het weekend maar ik heb wat afspraken staan dus het kan ook pas aankomende week worden. Als mensen nog wat info kwijt willen of nog tips hebben mag dat altijd!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."