#1
Beste allen,
Ik heb een vraag n.a.v. mijn cannabisgebruik en ik ben benieuwd naar de ervaring van anderen op dit forum. Ik gebruik sinds 12 jaar cannabis (hasj). De eerste vijf jaar dagelijks, daarna periodes van maanden tot een jaar niet, en dan weer af en toe wel. Het laatste jaar gebruik ik gemiddeld 3-4 dagen per week 1 joint. Vijf jaar geleden kreeg ik keelklachten: schraal pijnlijk gevoel achter in mijn keel, soms het gevoel dat er een pijnlijke klier/ of brok in mijn keel zat, slijm in mijn mond, rare 'smaak' in mijn mond (niet echt dat ik het proef, maar kan het niet anders omschrijven). Ik heb er vrij lang mee rondgelopen (half jaar), de huisarts kon niets vinden. Uiteindelijk zijn mijn keelamandelen verwijderd, die bleken ontstoken te zijn. De keelklachten zijn daarna langzaam aan verminderd en ik ben toen ook een periode gestopt met cannabis. Sinds een maand zijn de symptomen van toen weer terug: de huisarts kan weer niets vinden (maar die kijkt natuurlijk ook maar heel oppervlakkig in mijn keel).
Ik maak me ineens overmatig veel zorgen over deze klachten. Bang dat ik een tumor o.i.d. in mijn keel heb. Ik zou weer een verwijzing naar de KNO arts kunnen vragen, maar de huisarts weet niet van mijn cannabisgebruik en doet daar een beetje moeilijk over. Ik ben benieuwd of andere gebruikers mijn verhaal herkennen en of ze iets aan de klachten konden doen. Ik denk zeker dat mijn keelklachten samenhangen met het roken, dus overweeg definitief te stoppen. Wat denken jullie?
Ik heb een vraag n.a.v. mijn cannabisgebruik en ik ben benieuwd naar de ervaring van anderen op dit forum. Ik gebruik sinds 12 jaar cannabis (hasj). De eerste vijf jaar dagelijks, daarna periodes van maanden tot een jaar niet, en dan weer af en toe wel. Het laatste jaar gebruik ik gemiddeld 3-4 dagen per week 1 joint. Vijf jaar geleden kreeg ik keelklachten: schraal pijnlijk gevoel achter in mijn keel, soms het gevoel dat er een pijnlijke klier/ of brok in mijn keel zat, slijm in mijn mond, rare 'smaak' in mijn mond (niet echt dat ik het proef, maar kan het niet anders omschrijven). Ik heb er vrij lang mee rondgelopen (half jaar), de huisarts kon niets vinden. Uiteindelijk zijn mijn keelamandelen verwijderd, die bleken ontstoken te zijn. De keelklachten zijn daarna langzaam aan verminderd en ik ben toen ook een periode gestopt met cannabis. Sinds een maand zijn de symptomen van toen weer terug: de huisarts kan weer niets vinden (maar die kijkt natuurlijk ook maar heel oppervlakkig in mijn keel).
Ik maak me ineens overmatig veel zorgen over deze klachten. Bang dat ik een tumor o.i.d. in mijn keel heb. Ik zou weer een verwijzing naar de KNO arts kunnen vragen, maar de huisarts weet niet van mijn cannabisgebruik en doet daar een beetje moeilijk over. Ik ben benieuwd of andere gebruikers mijn verhaal herkennen en of ze iets aan de klachten konden doen. Ik denk zeker dat mijn keelklachten samenhangen met het roken, dus overweeg definitief te stoppen. Wat denken jullie?