Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsVraag aan andere gebruikers: cannabis en keelklachten

Vraag aan andere gebruikers: cannabis en keelklachten

2 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
A
Amber84Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Beste allen,

Ik heb een vraag n.a.v. mijn cannabisgebruik en ik ben benieuwd naar de ervaring van anderen op dit forum. Ik gebruik sinds 12 jaar cannabis (hasj). De eerste vijf jaar dagelijks, daarna periodes van maanden tot een jaar niet, en dan weer af en toe wel. Het laatste jaar gebruik ik gemiddeld 3-4 dagen per week 1 joint. Vijf jaar geleden kreeg ik keelklachten: schraal pijnlijk gevoel achter in mijn keel, soms het gevoel dat er een pijnlijke klier/ of brok in mijn keel zat, slijm in mijn mond, rare 'smaak' in mijn mond (niet echt dat ik het proef, maar kan het niet anders omschrijven). Ik heb er vrij lang mee rondgelopen (half jaar), de huisarts kon niets vinden. Uiteindelijk zijn mijn keelamandelen verwijderd, die bleken ontstoken te zijn. De keelklachten zijn daarna langzaam aan verminderd en ik ben toen ook een periode gestopt met cannabis. Sinds een maand zijn de symptomen van toen weer terug: de huisarts kan weer niets vinden (maar die kijkt natuurlijk ook maar heel oppervlakkig in mijn keel).

Ik maak me ineens overmatig veel zorgen over deze klachten. Bang dat ik een tumor o.i.d. in mijn keel heb. Ik zou weer een verwijzing naar de KNO arts kunnen vragen, maar de huisarts weet niet van mijn cannabisgebruik en doet daar een beetje moeilijk over. Ik ben benieuwd of andere gebruikers mijn verhaal herkennen en of ze iets aan de klachten konden doen. Ik denk zeker dat mijn keelklachten samenhangen met het roken, dus overweeg definitief te stoppen. Wat denken jullie?
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#2
Amber84 zei:
Ik zou weer een verwijzing naar de KNO arts kunnen vragen, maar de huisarts weet niet van mijn cannabisgebruik en doet daar een beetje moeilijk over.
Klik om te vergroten...
Het begint sowieso bij eerlijk tegen je huisarts zijn en het volledige verhaal vertellen, roken is sowieso relevant in dit hele verhaal.

Ik heb zelf ook jaren dagelijks geblowd en herken de keel klachten wel die je omschrijft. Ik ben er eigenlijk nooit mee naar de huisarts geweest en accepteerde gewoon dat het bij het roken hoort. Toen ik minder ging blowen werden de klachten ook aanzienlijk minder gelukkig. Als ik nu af en toe weer een paar dagen achter elkaar blow dan merk ik wel dat de keelklachten weer langzaam terug komen.

Als je je echt zorgen maakt kun je uiteraard naar een uitgebreid onderzoek vragen bij de KNO arts. Maar aangezien de klachten zeer waarschijnlijk door het blowen komen zul je dan echt moeten stoppen met blowen om iets aan de klachten te doen. Of te accepteren dat die klachten bij het blowen horen natuurlijk.
b
benniesmittersLid
01-01-2024, 00:00
#3
Heb ik ook af en toe last van. Niet als ik een jointje per dag rook, maar als ik een paar feestjes heb gehad wel. Lijkt het wel alsof mijn keel ontstoken is. Ik denk dat het gewoon door het roken komt, want je zegt zelf ook als ik stop word de pijn minder. En roken staat ook bekend dat het slecht is bij ontstekingen en de genezing er van belemmert. Als je een ontstoken kies of tandvlees hebt zegt de tandarts ook altijd dat je moet stoppen met roken.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."