#1
Hi,
ik blow al zo een 10 jaar dagelijks (niet de hele dag door, normaal enkel 's avonds 1-2 jointjes) en dit heeft mij nooit echt belemmerd in het dagelijkse leven.
5 jaar geleden had ik ook al wel eens last aan mijn ogen (in nuchtere toestand dan, ik heb het niet over het rood worden van de ogen wanneer je stoned bent), maar echt enkel wanneer ik naar fel licht keek o.i.d. en het kwam niet vaak voor.
Ik herinner me dat in die periode een vriend van me (hardcore blower) hier toen al veel last van had.
Wanneer ik eens pols bij mijn collega hardcore blowers lijken zij hetzelfde te ervaren.
Nog wietjunks hier die dit herkennen? Ik ben er wel van overtuigd dat dit (voornamelijk) door het blowen moet komen, ik heb heel goede ogen (recent nog oogtest gedaan) maar ik vraag me wel af of je hiermee je ogen ook effectief permanent kan beschadigen.
Normaal had ik hier maar sporadisch last van en was het de moeite niet om mij hierover druk te maken.
Nu heb ik de laatste dagen zoveel last dat ik in nuchtere toestand een druk op/onder mijn linkeroog (rechts ook maar minder) voel en mijn ogen gewoon niet kan openhouden in een omgeving waar er wat feller licht schijnt bv. een showroom of gewoon buiten als de zon schijnt.
Of misschien zoek ik er te veel achter en ligt het toch niet aan het blowen aangezien ik al meer dan een half jaar met een slaaptekort sukkel.
Maar wanneer ik wiet of hasj rook met een lager thc gehalte worden mijn ogen niet echt rood dus ik denk dat het wel duidelijk is.
mile:
En ja ik zou natuurlijk beter niet dagelijks blowen maarja je moet aan iets verslaafd zijn he. Lig voor het eerst in jaren nog eens nuchter in bed en mijn ogen voelen hetzelfde alsof ik enkele joints heb gerookt..
ik blow al zo een 10 jaar dagelijks (niet de hele dag door, normaal enkel 's avonds 1-2 jointjes) en dit heeft mij nooit echt belemmerd in het dagelijkse leven.
5 jaar geleden had ik ook al wel eens last aan mijn ogen (in nuchtere toestand dan, ik heb het niet over het rood worden van de ogen wanneer je stoned bent), maar echt enkel wanneer ik naar fel licht keek o.i.d. en het kwam niet vaak voor.
Ik herinner me dat in die periode een vriend van me (hardcore blower) hier toen al veel last van had.
Wanneer ik eens pols bij mijn collega hardcore blowers lijken zij hetzelfde te ervaren.
Nog wietjunks hier die dit herkennen? Ik ben er wel van overtuigd dat dit (voornamelijk) door het blowen moet komen, ik heb heel goede ogen (recent nog oogtest gedaan) maar ik vraag me wel af of je hiermee je ogen ook effectief permanent kan beschadigen.
Normaal had ik hier maar sporadisch last van en was het de moeite niet om mij hierover druk te maken.
Nu heb ik de laatste dagen zoveel last dat ik in nuchtere toestand een druk op/onder mijn linkeroog (rechts ook maar minder) voel en mijn ogen gewoon niet kan openhouden in een omgeving waar er wat feller licht schijnt bv. een showroom of gewoon buiten als de zon schijnt.
Of misschien zoek ik er te veel achter en ligt het toch niet aan het blowen aangezien ik al meer dan een half jaar met een slaaptekort sukkel.
Maar wanneer ik wiet of hasj rook met een lager thc gehalte worden mijn ogen niet echt rood dus ik denk dat het wel duidelijk is.
En ja ik zou natuurlijk beter niet dagelijks blowen maarja je moet aan iets verslaafd zijn he. Lig voor het eerst in jaren nog eens nuchter in bed en mijn ogen voelen hetzelfde alsof ik enkele joints heb gerookt..