Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDagelijks blowen schadelijk voor ogen?

Dagelijks blowen schadelijk voor ogen?

3 antwoorden
7 weergaven
18-5-2026
c
chipmunkLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hi,

ik blow al zo een 10 jaar dagelijks (niet de hele dag door, normaal enkel 's avonds 1-2 jointjes) en dit heeft mij nooit echt belemmerd in het dagelijkse leven.

5 jaar geleden had ik ook al wel eens last aan mijn ogen (in nuchtere toestand dan, ik heb het niet over het rood worden van de ogen wanneer je stoned bent), maar echt enkel wanneer ik naar fel licht keek o.i.d. en het kwam niet vaak voor.
Ik herinner me dat in die periode een vriend van me (hardcore blower) hier toen al veel last van had.

Wanneer ik eens pols bij mijn collega hardcore blowers lijken zij hetzelfde te ervaren.
Nog wietjunks hier die dit herkennen? Ik ben er wel van overtuigd dat dit (voornamelijk) door het blowen moet komen, ik heb heel goede ogen (recent nog oogtest gedaan) maar ik vraag me wel af of je hiermee je ogen ook effectief permanent kan beschadigen.

Normaal had ik hier maar sporadisch last van en was het de moeite niet om mij hierover druk te maken.
Nu heb ik de laatste dagen zoveel last dat ik in nuchtere toestand een druk op/onder mijn linkeroog (rechts ook maar minder) voel en mijn ogen gewoon niet kan openhouden in een omgeving waar er wat feller licht schijnt bv. een showroom of gewoon buiten als de zon schijnt.

Of misschien zoek ik er te veel achter en ligt het toch niet aan het blowen aangezien ik al meer dan een half jaar met een slaaptekort sukkel.
Maar wanneer ik wiet of hasj rook met een lager thc gehalte worden mijn ogen niet echt rood dus ik denk dat het wel duidelijk is. :confused:mile:

En ja ik zou natuurlijk beter niet dagelijks blowen maarja je moet aan iets verslaafd zijn he. Lig voor het eerst in jaren nog eens nuchter in bed en mijn ogen voelen hetzelfde alsof ik enkele joints heb gerookt..
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik heb zo'n 6 jaar dagelijks geblowd en blow nu ruim 2,5 jaar ongeveer wekelijks en heb hier nog nooit last van gehad eigenlijk. Heb er ook nog nooit andere blowers in mijn omgeving over gehoord.

chipmunk zei:
Of misschien zoek ik er te veel achter en ligt het toch niet aan het blowen aangezien ik al meer dan een half jaar met een slaaptekort sukkel.
Klik om te vergroten...
Slaaptekort zou het natuurlijk ook heel goed kunnen verklaren.

chipmunk zei:
Maar wanneer ik wiet of hasj rook met een lager thc gehalte worden mijn ogen niet echt rood dus ik denk dat het wel duidelijk is.
Klik om te vergroten...
Maar hoezo is het zo duidelijk dat er een verband is tussen rode ogen en de last van je ogen die je dag erna beschrijft?

De enige manier om er achter te komen of het door het blowen komt is een tijdje stoppen, minstens een paar weken denk ik. Je kunt uiteraard ook gewoon met je klachten naar de huisarts gaan, wellicht is er wel iets anders aan de hand namelijk.
L
LysergineLid
01-01-2024, 00:00
#3
Psychedelibee zei:
Slaaptekort zou het natuurlijk ook heel goed kunnen verklaren.
Klik om te vergroten...
Dit lijkt me heel goed mogelijk. Ik blow zelf nooit, maar heb wel last van een contrair slaapritme. Als ik niet voldoende slaap heb gehad, zijn mijn ogen vooral na het wakker worden rood en geïrriteerd. Dit geldt ook als ik lang achter elkaar wakker ben.
c
chipmunkLid
01-01-2024, 00:00
#4
Psychedelibee zei:
Ik heb zo'n 6 jaar dagelijks geblowd en blow nu ruim 2,5 jaar ongeveer wekelijks en heb hier nog nooit last van gehad eigenlijk. Heb er ook nog nooit andere blowers in mijn omgeving over gehoord.


Slaaptekort zou het natuurlijk ook heel goed kunnen verklaren.


Maar hoezo is het zo duidelijk dat er een verband is tussen rode ogen en de last van je ogen die je dag erna beschrijft?

De enige manier om er achter te komen of het door het blowen komt is een tijdje stoppen, minstens een paar weken denk ik. Je kunt uiteraard ook gewoon met je klachten naar de huisarts gaan, wellicht is er wel iets anders aan de hand namelijk.
Klik om te vergroten...

Ja nu je het zegt, onlangs was ik een weekje hasj aan het roken waar ik bijna niets van voel en toen had ik ook die klachten aan men ogen overdag. Slaap eigenlijk al meer dan 2 jaar niet goed wegens ploegendienst maar de laatste 6 maanden is het echt problematisch. En inderdaad, paar weekjes minstens stoppen is een goed plan.
Sowieso probeer ik toch regelmatig een pauze van enkele weken in te lassen om even van de gewenning af te komen, maar het is al 2 jaar geleden. Wat persoonlijke issues gehad, waardoor ik de joint echt niet kon laten, maar eigenlijk is het op die momenten eens zo hard nodig om even te stoppen :confused:mile:

Ik vind ook echt bijna geen informatie op het internet over de relatie tussen cannabis en de ogen, dus ik denk/hoop dat het tussen mijn oren zit!

Deze nacht toch al nuchter geslapen en ik heb zeker niet langer wakker gelegen en ook niet liggen zweten ofzo, wat ik vroeger wel had wanneer ik stopte met blowen.

Bedankt voor je reactie!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."