Je kunt je afvragen: is het doel om simpelweg weer lekker stoned te kunnen worden? Of liet de truffeltrip je iets zien dat de moeite waard is om te onderzoeken?
Ik heb iets soortgelijks meegemaakt op ald-52 (lsd zeg maar) i.c.m. wiet. Destijds ben ik hier erg van geschrokken en kwam die paniek (in lichtere mate) steeds weer terug met wiet vapen. Nu inmiddels zo'n halfjaar later kan ik prima weer wiet vapen zonder die horror weer te voelen. Maar in de tussentijd heb ik een boel soul searching gedaan, een hoop gemediteerd en mijn angsten bewust opgezocht.
Ik hoor het overal: mensen zitten al jaren aan de wiet en ineens gaan ze vreselijk bad. Of ze nemen eens psychedelica en gaan daar vreselijk bad op. Ik denk dat de instelling van veel mensen verkeerd, of tenminste lui is. Ze willen het lekkere gevoel, maar niet het harde werk. Maar dat kan maar zolang goed gaan. Op een dag slaat plezier om naar zijn keerzijde van pijn.
Als je ervaart dat als je wiet rookt het voelt alsof je op een dun touwtje balanceert en dat zolang je erop blijft het fijn voelt en daaronder angst/paniek/hel ligt te wachten tot je eraf valt, dan is dat imo een teken dat je eerst van de wiet af moet blijven. Zoek uit waarom die angst er is en confronteer jezelf er (nuchter) mee. Simpelweg aan de indica gaan is geen echte oplossing. Ja, je hebt minder kans op bad gaan, maar je werkt jezelf zo steeds meer in een hoekje van verdoving. En wil je niet juist die inzichten die je (vooral in het begin) met sativa kreeg?
Als je per se wiet wilt gebruiken, dan is indica nu een veiligere optie ja. Maar ik zou je truffel ervaring niet afdoen als alleen maar slecht. Je kunt er ook lering uit trekken. Het is een teken dat er iets "mis" zit. Dat onder de oppervlakte bepaalde angsten schuilgaan. Dit is normaal, maar ga je ze verbergen onder een wiet roes, of ga je kijken wat er scheelt?
Indica is veiliger op dit moment, maar je hebt natuurlijk nooit garantie op niet bad gaan.
Thanks for je reactie!
Heb het inderdaad niet alleen als bad ervaren de trip.. heeft me wel veel doen merken en inzien, maar ik had het ook niet gepakt om te trippen echt ik dacht ik ga een 3gram in mijn theetje doen om beetje te kunnen filosoferen, maar bij nader inzien was dat niet zo slim want in die thee kwamen pas alle stoffen vrij..
Ik heb een heftige maand gehad na die ervaring zelf dat wel.. ineens voelen dat ik best zou stoppen, maar voor iemand die 6 jaar dag in dag uit rookt is dat moeilijk te accepteren dat je zo moet stoppen.. Dus wou ik echt gewoon nog eens een leuke ervaring eraan hebben , En ben gisteren een indicatje gaan halen het heeft echt goed gedaan.. Ben nu wel blij dat ik het eens "normaal" heb kunnen ervaren na alles..
Ik mediteerde ook, maar zonder wiet heb ik minder concentratie ook wat betreft studeren..
ik voel me gewoon minder verbonden met alles , ik bedoel daarom niet dat ik heel stoned moet zitten, maar nog altikd voelt het alsof een klein beetje wiet me helpt tot mezelf te komen..
Bedankt dat je jou ervaring met me wou delen, heeft me heel erg geholpen gisteren. Ook heel mooi verwoord!