Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsExtreme spierspanning door wiet

Extreme spierspanning door wiet

2 antwoorden
10 weergaven
18-5-2026
B
BubbaLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ook ik heb deze symptomen ervaren na het roken. Pijnlijke schouders en nek, een zeer vervelende druk op de slapen en ook hoofdpijn. Steken in mijn ogen, pijnscheuten in de polsen/armen en ook tintelingen in mijn vingers. Toen werd het nog een stapje erger en kreeg ik versnelde hartkloppingen met een zware druk op mijn borstkas en steken naar mijn kaken toe. Zo beangstigend dat ik mezelf heb laten opnemen in het ziekenhuis via spoed. Ook ik rook dagelijks en heb er jaren nooit last van gehad. Voor de rest ben ik ENORM tegen andere soorten drugs maar ik dacht (domweg) dat roken niet zo'n neveneffecten zou hebben aangezien ik er psychisch goed op reageer. In het ziekenhuis heb ik een heleboel testen gekregen en met het hart bleek alles ok, ook getest geweest op bloedklonters maar daar was ook geen sprake van. Mijn MRI scans voor de nek en schouder zijn jammer genoeg pas mogelijk eind deze maand en voor de schedel/hersenen pas volgende maand. Wat ik wel al kan zeggen is dat deze hart symptomen verdwenen met het stoppen van blowen die 3 dagen dat ik er lag, de nek en schouder lasten jammer genoeg alleen licht vermindert.& Hoofdpijn heb je meestal bij het stoppen van roken maar het was zeker in mindere mate. Ook de pijnscheuten verminderde sterk en de tintelingen waren weg. Ik denk nog steeds dat er een onderliggende reden voor is dat ik plots zo'n reacties op blowen ervaar. Al kan het lichaam altijd na jaren plots negatief reageren op bepaalde stoffen. Misschien kan er een soort allergie ontstaan zijn... Indien dit puur door het langtijdig roken is kan ik je wel zeggen dat dit het niet waard is. Stoppen is zeker de eerste weken rot maar het is een pak beter dan pijn lijden en in angst leven.
T
Tripper10Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik heb wel vaker last van spierspanning in de nek en schouders, maar elke keer als ik blow word
het ondraaglijk niet alleen in me nek en schouders maar over me hele lichaam, een heel strak band gevoel over me hoofd in me gezicht bij me slaaptempel, rondom de ogen en me kaken, benen, armen zelfs vingers zo kan ik nog wel doorgaan....
Alles begint ook te kraken, zelfs kleine beweging met de nek na links of rechts en heel krakend geluid dat volgt ook met opstaan alles kraakt zal wel door de gespannen spieren komen...


Ik heb nog nooit gehoord dat iemand dit probleem heeft door het blowen, ik dacht dat door wiet juist de spieren ontspannen.
Hoe kan wiet zo extreme lichamelijke spanning teweeg brengen en komt dit vaker voor ?
En wat is de oplosssing.....wil gewoon blowen zonder dit probleem en met ondraagelijk bedoel ik ook echt ondraagelijk op zulke momenten komen alleen de gedachtens na boven dat ik me spier kapot wil snijden om van de spanning af te zijn
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik herken het wel, mits in matige vorm dan.

Ik heb ook altijd last van de nek/rug/schouder regio, en wanneer ik geblowd heb kan dit ineens veel erger worden.
Vooral het kraken klinkt mij erg bekend in de oren, heb hier normaal ook veel last van maar als ik stoned ben kan ik haast elk gewricht in mijn lichaam laten kraken met een krak die iedereen rondom me hoort.

Echter, soms geeft wiet mij juist wel die ontspannendheid om de rugklachten te ''vergeten'' maar soms lijkt het juist wel te verergeren. Vooral als ik er veel over blijf denken/probeer te voelen waar het vandaan komt en dergelijke.

Ik heb het alleen maar in rust. Heb dus geen last van m'n rug bij het tillen van kilo's aardappelen of bij het verven van het plafond. Alleen als ik chill op de bank of bed lig beginnen de klachten te komen.

Ik vind jou verhaal een beetje als reuma klinken, hoewel dit doorgaans door het blowen ook veel beter word.
Slik je weleens pijnstillers? Welke werken wel en welke werken niet zo goed?
Dat zou namelijk wel de oplossing kunnen zijn.
Verder denk ik dat je alleen geholpen kan worden door een huisarts, fysiotherapeut, chiropractor of zoiets dergelijks. Lijkt me dan wel handig als je er gewoon bij vertelt dat het drastisch verergerd wanneer je geblowd hebt.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."