Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums2 weken na bad trip wiet slecht voelen

2 weken na bad trip wiet slecht voelen

5 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
L
LaraLid
01-01-2024, 00:00
#1
Mijn vriend en ik hebben 2 weken geleden samen geblowd, dit ging niet goed. Het eindigde voor hem in een zware bad trip. Nu 2 weken erna heeft hij nog last van, hij voelt zich duizelig (bijna elke dag gedurende een lange tijd) en krijgt een soort van angst aanvallen waarin hij bang wordt en denkt dat het nooit meer over gaat en dit altijd zal blijven houden. De bad trip gebeurde bij mij thuis en hij is nu erg bang om binnen te komen omdat hij dan direct dat gevoel weer krijgt, dus hij komt ook niet meer bij mij thuis.

Heeft iemand hier ervaring mee? Wat kunnen we doen? Hij wil graag een afspraak met een psycholoog en ik denk ook dat praten kan helpen. Ik vind het lastig om hem hierin te steunen en weet niet precies wat ik kan doen!
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#2
Jeetje, heftig en vervelend zeg. Had hij ervaring met blowen, of was dit jullie eerste keer of een van jullie eerste keren? Heeft hij ervaring met andere drugs? Of is hij misschien van zichzelf al gevoelig voor angsten?

Een afspraak maken met een psycholoog kan zeker geen kwaad. Als ik jouw vriend was zou ik sowieso even naar de huisarts gaan om advies te vragen. Jij kan hem denk ik vooral steunen door er voor hem te zijn wanneer nodig, als hij er bijvoorbeeld over wil praten, of juist door afleiding te bieden als hij dit niet wil. Dat hij nu niet meer bij je thuis wil komen is ook wel naar voor hem en voor jou. Hoewel het wel logisch is dat het bij hem nu een negatieve associatie oproept denk ik dat het belangrijk is dat hij weer een positief gevoel bij jouw huis gaat krijgen. Als de ergste angsten weg zijn, kun je hem misschien eens verrassen door (ik noem maar wat) bijv. iets te koken wat hij heel lekker vindt, kamer gezellig maken, en hem dan bij jou uitnodigen? Relaxavondje voor jullie samen en hopelijk zijn de negatieve gevoelens dan snel overschreven door positieve.
L
LaraLid
01-01-2024, 00:00
#3
Huisarts is hij inderdaad dus al geweest die heeft hem doorverwezen naar de psycholoog. We hebben ongeveer 2 keer eerder geblowd en één keer samen xtc en truffels gebruikt. De truffels vielen bij hem ook verkeerd en toen kreeg hij ook een bad trip, maar toen die trip over was heeft hij daar geen last meer van gehad.

Ja ik wil hem inderdaad ook gewoon langzaam laten wennen aan mijn huis maar vorige keer toen hij binnen kwam ging het echt niet goed.

Hij is heel bang dat het nooit meer over gaat, ik zeg de hele tijd tegen hem van wel.
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#4
Jeetje wat eng om mee te maken. De knop moet hij dus omdraaien en er wel in gaan geloven dat het over gaat. Makkelijker gezegd dan gedaan maar daarmee kan hij wel de goede weg op. Misschien helpt het om de ruimtes wat te veranderen. Zetel en kasten draaien. Wat interieurverandering kan misschien wel een andere indruk geven. Veel sterkte beiden en succes naar het herstel toe.
L
LaraLid
01-01-2024, 00:00
#5
Iemand nog tips?
Y
YaizerLid
01-01-2024, 00:00
#6
Lol toen ik de eerste zin las werd ik echt duizelig toen ik het word bad trip las.

Half jaar geleden zwaar bad gegaan op 2c-b en zei steeds: oh ik zit in een bad trip. Werd toen tegen mij verteld: ja "mijn naam" je zit in een bad trip. Heeft wel wat met me gedaan dus...(baal er echt zwaar van).

Naarste ervaring ooit.

Ben ook 2 keer bad gegaan van wiet. Dacht toen der tijd dat dat echt top punt van angst was. Was ook een tijdje geschrokken.

Hoop dat het goed met hem komt.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."