Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWiet Tollerantie

Wiet Tollerantie

20 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#1
Aah lees nu dat je per keer een paar grammen naar binnen werkt. Sorry had even overheen gelezen.
Dat is best veel en als je 3 a 4 keer per week een paar gram per keer rookt zal je tolerantie niet omlaag gaan helaas. Dat zijn namelijk beste hoeveelheden.
M
MiquelsanchezLid
01-01-2024, 00:00
#2
Goeie Avond Mensen
Ik heb een tijd dagelijks wiet en hasj Gerookt, paar maanden tot een half Jaartje, dus niet super lang, ben met Dagelijks gebruik begonnen wanneer ik Klaar was met school wanneer ik me Diploma had gehaald wat de reden Is waarom ik gestopt ben was het tolerantie Probleem.
En vanaf toen blow ik alleen op de dagen Dat ik vrij ben van werk.
Dus 3 dagen per week heel afentoe 4 als ik Nog wiet over heb van het weekend en op De maandag na werk nog met vrienden wil Blowen of alleen in me kamer.
Maar dat komt zelden voor echt maar 1 Keer in de zoveel tijd toevalig had ik het Vorige week.
Maar merk dus dat ik me tolerantie Probleem weer begin te krijgen , Terwijl ik Niet dagelijks blow, merk het al een tijdje Dat ik niet echt lang stoned ben , maar Dacht zo van ja misschien heb ik niet Genoeg gerookt ofzo,
Maar laast dus zondag merkte ik het echt Heel erg rond 7 uur begon ik te blowen in Me kamer tot 21:30 daarna ging ik naar een Vriend nog wat blowen.
Maar merkte meer dat het meer gewoon Is zoveel mogelijk in me longen werken.
Want als ik gerookt heb ben maar kwartier Tot een half uur stoned dan wordt ik weer Nuchter en heb zowat paar gram na binnen Gewerkt daar hoor je toch wel goed stoned Van te worden?
Zat de hele avond te blowen, later ging ik Nog naar vrienden ook blowen voor ik ging Slapen nog een joint maar in de tijd dat ik Alles gedaan heb in slaap bijna val ben ik Alweer nuchter hoe kan ik eigelijk een Tollerantie probleem hebben als ik niet Dagelijks blow?
Alleen moet ik wel bij zeggen dat ik Meestal de zelfde soort wiet rook, Meestal Amnesia Haze of een andere Haze
Toen ik Dagelijks wiet rookte als ik 4 tot 5 Dagen Stopte was ik weer zo Stoned als een Garnaal maar blow nu alleen op me Vrije Werk dagen.
Dus woensdag, Zaterdag, Zondag
Hoe lang zal ik Ongv moeten stoppen? om Weer wat te voelen?
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#3
De tijd die je helemaal gestopt moet zijn is niet heel lang. Het probleem ligt bij het feit dat je na een tijd stoppen weer veel gaat roken. Dan is je tolerantie gelijk weer hoog. Je rookt het 3 a 4 keer per week zeg je, hoeveel gram rook je per keer?
Ik denk dat een paar weken stoppen al een hele hoop tolerntie weghaalt. Maar blijf daarna niet 3 a 4 keer per week roken. Dan is je tolerantie gelijk weer omhoog. Kijk, als je dan die 3 a 4 keer pw echt maar ene normale joint rookt zal het niet zo snel gaan maar als je er meerdere rookt wel.
M
MiquelsanchezLid
01-01-2024, 00:00
#4
De Dunne zei:
Aah lees nu dat je per keer een paar grammen naar binnen werkt. Sorry had even overheen gelezen.
Dat is best veel en als je 3 a 4 keer per week een paar gram per keer rookt zal je tolerantie niet omlaag gaan helaas. Dat zijn namelijk beste hoeveelheden.
Klik om te vergroten...

Nu rook ik alleen 3 x per week.
Meestal rook ik niet super veel meestal koop Ik Zaterdag 2 gram daar doe ik dan meestal Net 2 dagen mee dus net het weekend , Niet Altijd maar meestal Wel, alleen dit weekend Was gewoon uitzondering want zaterdag Was Ik met een vriend en me neef Dus we Hadden 5 gram gekocht.
En zondag was daar Niet veel van over Net een grammetje dus Ging weer na de Shop Haalde 2 Gram dus in Totaal heb ik zondag 3 Gram of 3 e half na binnen gewerkt Niet super Veel maar merkte gewoon dat ik Er niet zo Veel van voelde meer Vooral na Zaterdag dus Dat is de reden waarom ik zondag best veel ging Roken.
M
MiquelsanchezLid
01-01-2024, 00:00
#5
De Dunne zei:
paar gram per keer rookt zal je tolerantie niet omlaag gaan helaas. Dat
Klik om te vergroten...

Nee dit weekend was een uitzondering.
Lees vorige post
Meestal haal ik 2 gram en doe ik net het Weekend mee
M
MiquelsanchezLid
01-01-2024, 00:00
#6
En als ik de woensdag gewoon oversla?
En alleen in het weekend blow?
En nog wat hoe lang zal ik nu moeten stoppen Om weer wat te voelen?
En moet ik wel eerlijk zeggen dat ik de Afelopen tijd waarschijnlijk wel meer dan Een gram per keer door de feestdagen etc
En rook wel dagelijks Sigaretten zal dat er Ook mee te maken kunnen hebben?
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#7
Mijn mening is dat zolang er regelmaat in je gebruik zit, je tolerantie houd. En elk weekend is ook een regelmaat.
Hoe lang je moet stoppen? Enkele weken zal al voldoende zijn zolang je na je stop periode niet weer regelmatig gaat blowen.
Ik denk niet dat sigareten ermee te maken hebben. Maar een ander mag dat corrigeren als ik er naast zit.
M
MiquelsanchezLid
01-01-2024, 00:00
#8
De Dunne zei:
Mijn mening is dat zolang er regelmaat in je gebruik zit, je tolerantie houd. En elk weekend is ook een regelmaat.
Hoe lang je moet stoppen? Enkele weken zal al voldoende zijn zolang je na je stop periode niet weer regelmatig gaat blowen.
Ik denk niet dat sigareten ermee te maken hebben. Maar een ander mag dat corrigeren als ik er naast zit.
Klik om te vergroten...

Is dit misschien een goed idee 2/3 weken Stoppen en dan alleen in het weekend
En ook niet super veel blowen maar gewoon Met mate?
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#9
Miquelsanchez zei:
Is dit misschien een goed idee 2/3 weken Stoppen en dan alleen in het weekend
En ook niet super veel blowen maar gewoon Met mate?
Klik om te vergroten...
Kan wel maar zoals ik al meerdere keren zei: als je weer in regelmaat gaat blowen zal de tolerantie terug komen. Elke weekend is regelmaat. Elke weekend 1 jointje zal nog wel gaan maar als het er al meer worden..
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#10
Miquelsanchez zei:
En alleen in het weekend blow?
Klik om te vergroten...
Ook wanneer je alleen in het weekend rookt zul je nog wel enige tolerantie houden, kan dit helaas uit eigen ervaring zeggen.

Wil je volledig van je tolerantie af, dan doe je er goed aan om eerst minstens een maand te stoppen. Daarna zul je niet te vaak en regelmatig moeten gaan blowen, want anders komt je tolerantie vanzelf weer terug. Zelfs bij 1 keer per week blijft tolerantie nog steeds wel een beetje aanwezig.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#11
Jep, dat zei ik. :wink:
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#12
De Dunne zei:
Jep, dat zei ik. :wink:
Klik om te vergroten...
Ja en ik bevestig het nog even... :wink:
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#13
Psychedelibee zei:
Ja en ik bevestig het nog even... :wink:
Klik om te vergroten...
Thanks! :thumbsup2:
M
MiquelsanchezLid
01-01-2024, 00:00
#14
De Dunne zei:
Kan wel maar zoals ik al meerdere keren zei: als je weer in regelmaat gaat blowen zal de tolerantie terug komen. Elke weekend is regelmaat. Elke weekend 1 jointje zal nog wel gaan maar als het er al meer worden..
Klik om te vergroten...

Alleen dat vindt ik nog wel erg mogelijk.
Ik moet sowieso in de week 1 x wiet gerookt Hebben.
Hoef niet perseee super veel maar ik vindt het Erg fijn om in het weekend 1 of 2 jointjes te roken.
Heb namelijk ook niet de makkelijkste baan.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#15
Miquelsanchez zei:
Alleen dat vindt ik nog wel erg mogelijk.
Ik moet sowieso in de week 1 x wiet gerookt Hebben.
Hoef niet perseee super veel maar ik vindt het Erg fijn om in het weekend 1 of 2 jointjes te roken.
Heb namelijk ook niet de makkelijkste baan.
Klik om te vergroten...
Tja, zo lang je zo blijft denken dat je het nodig hebt komt er niet veel van die mindere tolerantie. Het klinkt alsof je een verslaving al hebt. Toch maar proberen en anders moet je accepteren dat het zo blijft.
M
MiquelsanchezLid
01-01-2024, 00:00
#16
De Dunne zei:
Tja, zo lang je zo blijft denken dat je het nodig hebt komt er niet veel van die mindere tolerantie. Het klinkt alsof je een verslaving al hebt. Toch maar proberen en anders moet je accepteren dat het zo blijft.
Klik om te vergroten...

Ik was verslaafd inderdaad.
Toen ik dagelijks blowde
Maar ik stop een week of 3
En daarna proberen niet elk weekend te blowen.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#17
Miquelsanchez zei:
Ik was verslaafd inderdaad.
Toen ik dagelijks blowde
Maar ik stop een week of 3
En daarna proberen niet elk weekend te blowen.
Klik om te vergroten...
Als het je toch zoveel moeite kost ben je misschien nog wel verslaafd. Anders zou je met gemak kunnen stoppen.
Succes!
M
MiquelsanchezLid
01-01-2024, 00:00
#18
De Dunne zei:
Als het je toch zoveel moeite kost ben je misschien nog wel verslaafd. Anders zou je met gemak kunnen stoppen.
Succes!
Klik om te vergroten...

Dat moet ik bekennen.
Ben nog wel klein beetje verslaafd.
Niet zo zwaar dat ik afkickverschijnels krijg.
Maar nog wel van dat als ik lange tijd niet Geblowt heb enzo of ik dichterbij me vrije Dag kom de zin enorm hoog wordt.
N
NietingebruikLid
01-01-2024, 00:00
#19
Heb hier niet echt last van wordt altijd wel Stoned maar wordt inderdaad wel snel Nuchter en dat ik veel meer nodig heb.
Wat me daar mee heefd geholpen is veel meer Blowen.
Daarom rook ik ook dagelijks 5 gram.
Vroeger paar jaar geleden toen ik begon met dagelijks gebruik toen ik 17 was nu ben ik 20
Rookte ik rond 1 of anderhalf gram maar Merkte inderdaad dat die dosis te weinig was Geworden dus steeds meer tot ik op 5 Gram uit kwam of soms meer maar wat ik nu rook is Precies goed om lekker knetter te zijn.
Misschien helpt het bij jou ook om meer te roken? Maar het beste kan je natuurlijk Minderen want wil je geen verkeerd advies Geven.
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#20
ik heb niet zo'n last van tolerantie bij blowen en ik blow toch al 29 jaar elke dag. het lijkt er zelfs op dat hoe ouder ik wordt (nu 42 jaar) hoe minder ik nodig heb.

wat wel eens kan werken als je ALTIJD dezelfde wiet rookt is om dan eens een totaal andere wietsoort te roken.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."