Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsEen paar vraagjes over wiet chocomelk

Een paar vraagjes over wiet chocomelk

16 antwoorden
9 weergaven
18-5-2026
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#1
Dunk zei:
Maar elk recept op internet zegt dat je je melk moet opwarmen, maar hoe noodzakelijk is dit? Doet men dat enkel voor de smaak of neemt warme melk beter de thc op?
Klik om te vergroten...
Dat is noodzakelijk omdat de melk de thc anders niet opnmeemt.

Dunk zei:
En als je je wiet na het zeven uit de chocomelk terug laat drogen, kan je die wiet dan hergebruiken in een jointje om er de allerlaatste thc uit te halen?
Klik om te vergroten...
Nee dat kan niet... Denk er maar eens overna, vrijwel alle thc is al opgenomen, dus als er nog een klein beetje thc in zit is dat niet meer de moeite. En die wiet zal ook amper nog roken, aangezien het nat is geweest.
D
DunkLid
01-01-2024, 00:00
#2
Hallo!

Normaal rol ik mijn wiet altijd in een jointje. Maar onlangs bedacht ik me dat dit niet de beste (en vooral gezondste) manier was om wiet te consumeren... Dus ben ik van plan om vanaf nu mijn wiet in chocomelk te verwerken. Maar elk recept op internet zegt dat je je melk moet opwarmen, maar hoe noodzakelijk is dit? Doet men dat enkel voor de smaak of neemt warme melk beter de thc op? En als je je wiet na het zeven uit de chocomelk terug laat drogen, kan je die wiet dan hergebruiken in een jointje om er de allerlaatste thc uit te halen? Zou leuk zijn als klein extraatje.

Alvast bedankt...
D
DunkLid
01-01-2024, 00:00
#3
Oke, goed om weten!
Merci
B
BasvanHovenLid
01-01-2024, 00:00
#4
Dunk zei:
Hallo!

Normaal rol ik mijn wiet altijd in een jointje. Maar onlangs bedacht ik me dat dit niet de beste (en vooral gezondste) manier was om wiet te consumeren... Dus ben ik van plan om vanaf nu mijn wiet in chocomelk te verwerken. Maar elk recept op internet zegt dat je je melk moet opwarmen, maar hoe noodzakelijk is dit? Doet men dat enkel voor de smaak of neemt warme melk beter de thc op? En als je je wiet na het zeven uit de chocomelk terug laat drogen, kan je die wiet dan hergebruiken in een jointje om er de allerlaatste thc uit te halen? Zou leuk zijn als klein extraatje.

Alvast bedankt...
Klik om te vergroten...

Ik raad je hasj aan in plaats van wiet als je van plan bent om er melk van te zetten. Om een vage reden lukken wiet brouwels mij nooit, terwijl het met hasj vaak veel krachtiger en sterker uitpakt dan ik had verwacht. Ik denk dat hasj ook veel gemakkelijker oplost.
B
BasvanHovenLid
01-01-2024, 00:00
#5
Psychedelibee zei:
Eerst in boter oplossen en er dan cake van bakken vind ik altijd veel sterker.
Klik om te vergroten...

Eerst de wiet oplossen in boter is verreweg de beste manier om wiet te eten, maar dit is vaak een hoop gedoe en kost wat tijd. Ook heb ik het idee dat de topicstarter een snelle gemakkelijke manier zoekt en wietboter maken is dat zeker niet.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#6
BasvanHoven zei:
Ik raad je hasj aan in plaats van wiet als je van plan bent om er melk van te zetten. Om een vage reden lukken wiet brouwels mij nooit, terwijl het met hasj vaak veel krachtiger en sterker uitpakt dan ik had verwacht. Ik denk dat hasj ook veel gemakkelijker oplost.
Klik om te vergroten...
Wiet werkt bij mij ook altijd prima hoor. Ik moet wel zeggen dat ik chocolade melk niet de beste manier vind om wiet of hasj op te lossen. Eerst in boter oplossen en er dan cake van bakken vind ik altijd veel sterker. Maarja chocolade melk maken is veel makkelijker en gaat veel sneller.

Dus als ik voor gemak ga dan los ik het gewoon op in chocolade melk, als ik voor een sterk effect ga dan bak ik een cake.

De smaak van hasj sluit trouwens wel veel beter aan bij chocolade melk.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#7
BasvanHoven zei:
Eerst de wiet oplossen in boter is verreweg de beste manier om wiet te eten, maar dit is vaak een hoop gedoe en kost wat tijd. Ook heb ik het idee dat de topicstarter een snelle gemakkelijke manier zoekt en wietboter maken is dat zeker niet.
Klik om te vergroten...
Ja dat leg ik toch ook uit in de rest van mijn post...
B
BasvanHovenLid
01-01-2024, 00:00
#8
Psychedelibee zei:
Ja dat leg ik toch ook uit in de rest van mijn post...
Klik om te vergroten...

Hier heb ik per ongeluk overheen gelezen, sorry :wink: Iets te vlug getypt denk ik.
D
DunkLid
01-01-2024, 00:00
#9
Psychedelibee zei:
Wiet werkt bij mij ook altijd prima hoor. Ik moet wel zeggen dat ik chocolade melk niet de beste manier vind om wiet of hasj op te lossen. Eerst in boter oplossen en er dan cake van bakken vind ik altijd veel sterker. Maarja chocolade melk maken is veel makkelijker en gaat veel sneller.

Dus als ik voor gemak ga dan los ik het gewoon op in chocolade melk, als ik voor een sterk effect ga dan bak ik een cake.

De smaak van hasj sluit trouwens wel veel beter aan bij chocolade melk.
Klik om te vergroten...

En wat als ik een klont boter bij de chocolademelk toevoeg? verbetert dit de thc-opname? Ik kan al raden dat het de smaak zeker niet ten goede komt, maar alles voor een sterker effect!
D
DunkLid
01-01-2024, 00:00
#10
BasvanHoven zei:
Ik raad je hasj aan in plaats van wiet als je van plan bent om er melk van te zetten. Om een vage reden lukken wiet brouwels mij nooit, terwijl het met hasj vaak veel krachtiger en sterker uitpakt dan ik had verwacht. Ik denk dat hasj ook veel gemakkelijker oplost.
Klik om te vergroten...
zal het de volgende keer eens met hasj proberen, goede tip! merci
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#11
Dunk zei:
En wat als ik een klont boter bij de chocolademelk toevoeg? verbetert dit de thc-opname? Ik kan al raden dat het de smaak zeker niet ten goede komt, maar alles voor een sterker effect!
Klik om te vergroten...
Ja het helpt sowieso, hoe meer vet hoe beter. Ik doe het eigenlijk standaard wel en de smaak wordt er niet beter van maar is prima te doen vind ik zelf. Het wordt gewoon echt hele vette en romige chocomelk.

Maar een cake bakken werkt toch altijd nog beter en dat komt omdat je de wiet dan ook tegelijk decarboxylereert. Nu kun je je wiet ook enkel decarboxyleren en het daarna alsnog in chocomelk oplossen, maar dan is het makkelijke en snelle van wiet chocomelk er ook wel vanaf.

Ik zeg hierboven steeds wiet, maar voor hasj geld hetzelfde.
D
DunkLid
01-01-2024, 00:00
#12
Psychedelibee zei:
Ja het helpt sowieso, hoe meer vet hoe beter. Ik doe het eigenlijk standaard wel en de smaak wordt er niet beter van maar is prima te doen vind ik zelf. Het wordt gewoon echt hele vette en romige chocomelk.

Maar een cake bakken werkt toch altijd nog beter en dat komt omdat je de wiet dan ook tegelijk decarboxylereert. Nu kun je je wiet ook enkel decarboxyleren en het daarna alsnog in chocomelk oplossen, maar dan is het makkelijke en snelle van wiet chocomelk er ook wel vanaf.

Ik zeg hierboven steeds wiet, maar voor hasj geld hetzelfde.
Klik om te vergroten...

Kan je wiet decarboxyleren in de microgolfoven?
En ik las ook dat hoe fijner je wiet gegrind is, hoe beter de melk de thc kan opnemen (door een groter contactoppervlak uiteraard), maar is het dan geen uitstekend idee om mijn kief in de chocomelk te kappen? Fijner dan kief kan je wiet niet zijn...
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#13
Dunk zei:
Kan je wiet decarboxyleren in de microgolfoven?
Klik om te vergroten...
Daarmee bedoel je de oven stand van je magnetron neem ik aan? Ja in de oven inderdaad, maakt niet uit of dat een normale oven is of een in een magnetron. De meningen verschillen online wel nogal over hoe lang het decarboxyleren precies moet duren. Dus daar zul je wat onderzoek naar moeten doen en ook zelf een beetje mee moeten experimenteren.

Dunk zei:
En ik las ook dat hoe fijner je wiet gegrind is, hoe beter de melk de thc kan opnemen (door een groter contactoppervlak uiteraard), maar is het dan geen uitstekend idee om mijn kief in de chocomelk te kappen? Fijner dan kief kan je wiet niet zijn...
Klik om te vergroten...
Ja hoe fijner, hoe beter het oplost inderdaad. Ik zou echter niet eerst kief van je wiet maken als je dat bedoelt, want dan blijft er waarschijnlijk nog wel wat THC in je wiet over die dan niet in je chocomelk terecht komt. En zeker wanneer wiet wat droger is kun je het al snel heel fijn krijgen.
X
X1425757Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Voor iedereen die geprobeerd heeft om boter door zn chocolademelk te pleuren en het net zo ranzig vindt als ik: probeer de volgende keer eens om je hasj in slagroom op te lossen, dat is prima vet genoeg. Gewoon half uurtje ofzo au bain marie en dan je chocomel erbij en lekker een paar uur lang verbaasd zijn hoe je zo stoned bent geworden van dat kleine beetje hasj.
D
DunkLid
01-01-2024, 00:00
#15
Psychedelibee zei:
Daarmee bedoel je de oven stand van je magnetron neem ik aan? Ja in de oven inderdaad, maakt niet uit of dat een normale oven is of een in een magnetron. De meningen verschillen online wel nogal over hoe lang het decarboxyleren precies moet duren. Dus daar zul je wat onderzoek naar moeten doen en ook zelf een beetje mee moeten experimenteren.
Klik om te vergroten...

Oei bij mij thuis noemen we een magnetron altijd een microgolfoven (ik ben van België, misschien daarmee...), sorry voor de verwarring :)

Psychedelibee zei:
Ja hoe fijner, hoe beter het oplost inderdaad. Ik zou echter niet eerst kief van je wiet maken als je dat bedoelt, want dan blijft er waarschijnlijk nog wel wat THC in je wiet over die dan niet in je chocomelk terecht komt. En zeker wanneer wiet wat droger is kun je het al snel heel fijn krijgen.
Klik om te vergroten...

En ik zou de kief die ik al een maandje spaar in mijn grinder erbij doen, maar bij nader inzien ga ik gewoon mijn wiet erg fijn malen en dat erbij kappen.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#16
Dunk zei:
Oei bij mij thuis noemen we een magnetron altijd een microgolfoven (ik ben van België, misschien daarmee...), sorry voor de verwarring :)
Klik om te vergroten...
Ah zo, ja ik weet dat magnetron in Belgie een microgolf heet. Maar dacht dat je met microgolfoven een een combi magnetron bedoelde. Maar op magnetron of microgolf stand kun je niet decarboxyleren helaas.

Dunk zei:
En ik zou de kief die ik al een maandje spaar in mijn grinder erbij doen, maar bij nader inzien ga ik gewoon mijn wiet erg fijn malen en dat erbij kappen.
Klik om te vergroten...
Je kunt je opgespaarde kief er prima bij doen inderdaad of enkel daarvan chocomelk maken. Ik dacht dat je van wiet eerst kief wilde maken en dat dan in je chocomelk wilde gooien, maar dan zou je waarschijnlijk veel THC missen die achterblijft in je wiet.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#17
Abdulvagap zei:
Oow ik begrijp het, dit is echt interessant om dit te weten *modknip link
Klik om te vergroten...
Ik zwaai je vast uit: :wave: Doei!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."