Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsEerste keer blowen

Eerste keer blowen

3 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
N
NaamofzoLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hallo,

Ik ga binnenkort voor de eerste keer blowen met een paar vrienden. Een paar van mijn vrienden hebben al ervaring.

Ik ben een beetje zenuwachtig voor dit omdat ik niet goed wat de effecten hiervan zijn en hoe mijn lichaam hierop reageert.

Ik ben bang dat ik een badtrip krijg of dat er iets mis gaat.

Hebben jullie nog tips voor eerste keer blowen en hoe kan ik een badtrip voorkomen?
D
Dagoth UrLid
01-01-2024, 00:00
#2
Je gaat waarschijnlijk sowieso geen bad trip krijgen als je van te voren gewoon iets eet en drinkt, en niet overmatig die joint gaat hitten. Misschien voel je de eerste keer zelfs niks, want je lichaam moet gewend raken aan de stof THC.

Geloof me, hoe meer je stresst over dat er iets mis gaat des te groter de kans dat er ook echt iets mis gaat.

Gewoon die joint roken en lekker chillen.

Qua effecten? Is moeilijk om uit te leggen. De eerste keer dat ik wiet rookte voelde ik er niks van. De tweede keer werd ik gewoon nice, relaxed, sedated gevoel..je hoofd is even leeg. Kleuren lijken feller, dingen lijken minder slecht dan dat ze zijn. Als je bijvoorbeeld boos bent op iemand en je rookt een joint, is het daarna een stuk makkelijker om die persoon te vergeven. Het ligt er ook aan wat voor wiet je van plan bent om te gaan roken. Sativa strains zijn een meer actieve high, meer in je hoofd en meer stimulerend. (Niet perse stimulerend, je wordt er sws wel chill van) maar vergeleken met een Indica strain bijvoorbeeld, dit is echt een avond wietje. Chille body high, goed om op te slapen, gewoon chill af.

Er kn weinig misgaan, man. Even tl;dr voor je:

Drink en eet goed voordat je smoket, en niet stressen over een bad trip want dit veroorzaakt een bad trip.
M
MDMAapLid
01-01-2024, 00:00
#3
Als je normaal niet rookt is het 'verstandig' om (een halfuurtje) van te voren ook even een sigaretje te roken. Je kan door de nicotine in de tabak wat duizelig en misselijk worden. Door eerst een sigaret te roken wen je daar alvast aan en valt je joint niet zo zwaar.

Zorg verder dat je niet die hele joint binnen 5 minuten naar binnen werkt. Neem liever 2-3 hijsjes, wacht een paar minuten, nog 1-2 hijsjes, weer wachten. Je merkt namelijk niet direct iets; het duurt ca. 15 minuten voor je echt stoned bent.

Mocht je per ongeluk toch té stoned worden, zorg dan dat je rechtop blijft zitten en naar de horizon kan kijken. Je kan vrij snel een zeeziek gevoel krijgen als je je ogen sluit of gebogen gaat zitten.

Verder is het slim om suikerrijk drinken of eten bij de hand te hebben. THC verlaagt namelijk je bloedsuikerspiegel en het risico bestaat dat je flauw wordt als je te stoned wordt / dit niet gewend bent. Dwing jezelf en/of je vrienden dan iets binnen te krijgen, juist ook als je misselijk wordt. AA-drank en een Mars hebben mij meermaals van die ondergang gered.

Tot slot: maak je niet druk, houd er rekening mee dat je even heel dom wordt en dat je geheugen slechter is dan dat van je demente opa. Geniet daarvan, pak een zak chips, gooi je voetjes omhoog en vergeet vooral niet te lachen. Ook al weet je niet meer waarom.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#4
MDMAap zei:
Als je normaal niet rookt is het 'verstandig' om (een halfuurtje) van te voren ook even een sigaretje te roken. Je kan door de nicotine in de tabak wat duizelig en misselijk worden. Door eerst een sigaret te roken wen je daar alvast aan en valt je joint niet zo zwaar.
Klik om te vergroten...
Hoewel je verder wel goed advies geeft, slaat dit stukje echt helemaal nergens op. Juist als je geen nicotine gewend bent moet je vooral niet nog meer onnodige nicotine gaan binnen krijgen... Bovendien als iemand de eerste keer gewoon rustig aan begint met blowen, 2 hijsjes per keer, dan valt de hoeveelheid nicotine die die persoon binnenkrijgt ook reuze mee.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."