Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsBijna 18

Bijna 18

2 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
S
SokLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hallo,
Ik ben over ongeveer een maand jarig, dan word ik 18. Ik zou dan graag wat gaan blowen, en wiet natuurlijk uit een shop halen. Alleen ik vroeg me af of dat nog legaal is om op mijn 18 verjaardag mij wiet te verkopen? Is het niet te vroeg? En moet ik noodzakelijk een id (qua paspoort) laten zien, of mag t mijn ov-chipkaart, zorgpas en pinpas zijn? Op de twee staat mijn geboortedatum en op allemaal mijn naam.

Ook vroeg ik me af wat voor soort wiet ik dan het beste zou kunnen halen, zodat ik niet twijfelend en onzeker bij de balie sta niet wetend wat ik wil.
Alvast bedankt voor alle antwoorden.
Groet
G
GabbertjeLid
01-01-2024, 00:00
#2
Vanaf je 18de mag je legaal wiet/hasj kopen op vertoon van een geldig legitimatiebewijs(ID kaart), paspoort, rijbewijs of verblijfsdocument. Dus een zorgpas of ov word niet goed gekeurd.

Ik neem aan dat je voor het eerst gaat blowen dus dat raad ik je een mild wietje of hasj aan. Elke shop verkoopt andere wiet en hasj met allemaal een andere sterkte dus ik kan je niks adviseren.

Vraag het anders aan de koper, ze zijn er om je te helpen en advies te geven. Hun weten meer van hun producten dan wij, en niemand die het erg vind als je advies vraagt. Bijna elke coffeeshop geeft een menu kaart waar alle soorten inclusief de sterkte van de wiet/hasj op staan. Bestudeer deze aandachtig zou ik zeggen :)
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#3
Sok zei:
En moet ik noodzakelijk een id (qua paspoort) laten zien, of mag t mijn ov-chipkaart, zorgpas en pinpas zijn? Op de twee staat mijn geboortedatum en op allemaal mijn naam.
Klik om te vergroten...
Je bent verplicht ten alle tijden een officieel legitmatiebewijs, ofwel ID kaart, paspoort of rijbewijs, bij te dragen dus dat is ook het enige wat ze zullen accepteren.

En vraag inderdaad gewoon de verkoper om advies, vinden ze helemaal niet erg. Vertel gewoon eerlijk dat het je eerste keer blowen is en waar je naar op zoek bent, dan kunnen zij je wel een mooi wietje of hasje aanraden.

No worries, komt goed.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."