Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsSlechte wiet ervaring

Slechte wiet ervaring

4 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
T
TechnoChickenLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hoi!

Bij deze wil ik jullie even mijn ervaring met wiet delen, ik heb dus een tijdje geblowd maar dat is niet helemaal goed gegaan.


Van eind 2015 tot eind 2017. (Precieze tijd weet ik niet)

In het begin vond ik het super leuk, als ik lekker aan het chillen was in de avond een blowtje er bij met vrienden. Bijna al mijn vrienden deden het ook dus het was leuk om het gevoel te delen. Ook vond ik het lachen en eten met wiet op echt super leuk :tongueout:

Dit deed ik dan een paar maanden soms in de avond, maar merkte al snel dat ik het stoned slapen heel fijn vond en begon het daarom ook steeds vaker te doen.

Van soms in de avond, naar elke avond omdat ik niet meer zonder het stonede gevoel wou slapen omdat ik dan gewoon minder goed sliep. Later ging ik ook overdag blowen als ik niets meer te doen had en had er toen ook geen problemen mee om het te doen. Ik merkte dat ik verslaafd aan het worden was.

Maar op een gegeven moment ervaarde ik het blowen niet meer als iets leuks.

Ik weet nog steeds niet hoe het nou precies is gekomen, maar elke keer als ik een paar haaltjes van een blow nam (sws had ik nooit veel nodig om stoned te worden en merkte dat ik bij hasj dit gevoel minder kreeg), kreeg ik het gevoel alsof iedereen heel de tijd naar me aan het kijken was. Als of heel de wereld me aan keek.

Ook ging mijn hart sneller kloppen (wat sowieso met wiet gebeurt) maar het leek echt alsof mijn lichaam steeds als ik dit nare gevoel kreeg in de vechtmodus stond. Het liefst wou ik dan dat ik heel die joint niet had aangeraakt maar dacht dat het nare gevoel gewoon een momentopname was en dat het de volgende keren niet meer zou gebeuren.

Ik werd er oprecht bang van en besloot er maar mee te kappen omdat dit niet meer fijn was natuurlijk.

Toen ik bezig was met het stoppen merkte ik dan ik best enge dromen kreeg s'nachts, had ook erg lang niet meer gedroomd.
Komt volgens mij omdat wiet je REMslaap stopt ofzo? Weet niet precies.

Nadat ik er mee gestopt was (denk dat ik 4 maanden gestopt was) heb ik het nog 1 keer geprobeerd.

En 3 keer raden? Ging gewoon weer fout haha.
Defenitief een punt achter wiet gezet en vind het prima zo.

Al met al vind ik het eigenlijk niet eens zo heel erg dat ik er niet meer tegen kan, want weet dat het beter is om niet te blowen.

Hebben jullie nou een idee hoe het kan dat ik er ineens niet meer tegen kon? Hoor het graag!

Groetjesssssss xx
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#2
Persoonlijke gevoeligheid voor wiet is dit gewoon. Er zijn namelijk heel erg veel mensen die dit hebben, ik zelf heb t ook gehad een aantal jaar terug. Toen gestopt, en rook nu wel weer wiet en heb er geen last meer van.

Het soort wiet kan ook zeker wat invloed hebben, THC is de stof die zorgt voor deze klachten, en de wiet van tegenwoordig (haze etc) is puur THC. CBD, een stof die ervoor zorgt dat je je kalm voelt is steeds minder aanwezig in de wiet. Waardoor de kans dus groter wordt dat je je zo voelt.

Daarnaast; mindset. Als je van te voren al gaat twijfelen of t wel of niet goed valt, niet doen. Je creeërt een angst voor de angst, soort aangeleerd gedrag. En dat is bijna niet te stoppen.

Ik heb echt behoorlijk heftige paniekaanvallen en paranoide gedachtes gehad van wiet. Ik probeerde het daarna nog een aantal keer maar telkens zat ik met die herrineringen in me hoofd van die eerdere paniekaanvallen. Waardoor het dus weer kut viel.

Het beste lijkt me gewoon om een periode te stoppen met wiet. Een echte verklaring kan ik je niet geven hiervoor maar je bent niet de enige! Ik raad ook af om andere psychedelica te gebruiken.

Raver
T
TechnoChickenLid
01-01-2024, 00:00
#3
Heel erg bedankt voor je reactie!

Precies wat je zegt, dat ik al met negatieve gedachtes in mn hoofd zat voordat ik een hijsje nam.

Was elke keer weer bang dat het fout zou gaan en dat ging het ook elke keer dus vandaar dat ik dr mee gestopt ben.

Ik heb nu een aantal keer andere psychedelica genomen namelijk 2c-b maar daarbij heb ik geen negatieve effecten gehad.(gelukkig, zo hoort het ook :P)

Ben hier voor ook niet zo gauw bang dat het fout gaat, ken de effecten nu en vind het gevoel aangenaam.

Stel dat ik deze angst die ik voor wiet heb ook bij 2c-b zou krijgen blijf ik daar natuurlijk ook vanaf.

Wiet is dus een no-go voor mij haha.

Bedankt heb hier wat aan gehad!
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#4
Hoi TechnoChicken!
Zoals Raver zegt is het een zeer bekend verschijnsel, zeker bij cannabis. Pas idd op met psychedelica dan. 2cb klinkt onschuldig maar de meesten hebben per keer verschillende ervaring. Ook al neem je dezelfde pillen/poeder, zelfde dosering etc kan elke keer sterk verschillen. Ook bad gaan op 2cb komt voor.
Succes!
T
TechnoChickenLid
01-01-2024, 00:00
#5
De Dunne zei:
Hoi TechnoChicken!
Zoals Raver zegt is het een zeer bekend verschijnsel, zeker bij cannabis. Pas idd op met psychedelica dan. 2cb klinkt onschuldig maar de meesten hebben per keer verschillende ervaring. Ook al neem je dezelfde pillen/poeder, zelfde dosering etc kan elke keer sterk verschillen. Ook bad gaan op 2cb komt voor.
Succes!
Klik om te vergroten...

Komt goed, bedankt voor je reactie!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."