Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsEr gebeurt niks na blowen

Er gebeurt niks na blowen

8 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
W
WoezoeLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hey DrugsForum,

Ik zit dus soortvan ergens mee.
De eerste keer dat ik ging blowen was met een paar oude schoolvrienden voor een feestje.
We gingen vantevoren naar buiten en gingen ergens afgelegen een wietje roken en kort daarna wat hasj.
Ik was vantevoren redelijk zenuwachtig. Het werd mijn eerste keer. Ik had mijn oude schoolvrienden lang niet meer gezien, maar had altijd een goede band met ze. Ik voelde me niet 100% op m'n gemak, maar het was gewoon oké.
Dus nu denk je, oke? Wat is het probleem?

Nadat ik die wiet en hasj had gerookt (via mn longen) gebeurde er vrij weinig. Tuurlijk ik verwachte niet dat ik ging trippen ofzo en andere kleuren ging zien, maar ik voelde me gewoon lichter in m'n hoofd. That's it. Ik was niet bang of angstig. Maar ik was ook niet heel blij en vrolijk. Maar gewoon zoals daarvoor. Geen lachkicks, niks bijzonders. Gewoon een beetje licht in mijn hoofd.

Toen 2e keer dat ik ging blowen was met een vriend. Buiten school. Voelde me gewoon op m'n gemak en we deden het om gewoon een beetje chill en rustig te zijn. Het was wiet deze keer. Naja, gewoon wat lichter in m'n hoofd. Niet blij of angstig. Gewoon zoals daarvoor. Het was ook niet dat ik me gewoon chill voelde, ik voelde me gewoon normaal. Ik heb altijd gehoord dat ik btw goed rook, dus ik denk niet dat het daar aan ligt.

Toen 3e keer, was met een paar vrienden voor een optreden van Jacin Trill.
Ik voelde me gewoon op m'n gemak bij ze en had er best zin in. We gingen hasj roken. Maarja, je raadt het al; Niks speciaals. Gewoon wat lichter in m'n hoofd. En tijdens het optreden was ik gewoon normaal. Ook geen vreetkick ofzo. Gewoon zoals ik me normaal gedraag. Ik vond het ook niet zo super leuk. Gewoon zoals normaal (jezus hoevaak zeg ik dit wel niet). Een uurtje later hadden we nog wat wiet gerookt maar daar was ook weer niks speciaals aan. Ik werd ook niet meer stoned of high van. Als ik dat eigenlijk wel was.

Heeft iemand hier een verklaring voor? Tips? Oplossingen?

Ik heb nu een zakje hasj 2 gram gekocht en zou graag echt een leuke ervaring willen hebben.
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik zou sowieso geen random hasj nemen, want daarvan wordt je niet stoned, alleen maar wat high.

Dus de volgende keer in de shop een paar gram van hun beste wiet halen, dikke pure joint draaien en die helemaal alleen roken, en dan je hier melden hoe dat bevallen is.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#3
acht.zes zei:
Ik zou sowieso geen random hasj nemen, want daarvan wordt je niet stoned, alleen maar wat high.

Dus de volgende keer in de shop een paar gram van hun beste wiet halen, dikke pure joint draaien en die helemaal alleen roken, en dan je hier melden hoe dat bevallen is.
Klik om te vergroten...
Dat is nou NIET zulk goed advies voor een beginner @acht.zes . Ben ik niet van je gewend.Niet in ene een pure jointt alleen roken! Dan is de kans heel groot dat je bad gaat of beroerd word.
@Woezoe Koop of draai een joint met ongeveer 1/4e wiet (hasj kan ook maar van wiet worden mensen vaker echt stoned) en verder tabak. Neem een paar trekjes, GOED inhaleren en dan een aantal minuten wachten. Merk je niks? Dan weer een paar trekjes en weer wachten. Zo ga je door tot je iets merkt.
Zonder tabak kan zeker maar dan moet je nog rustiger aan roken. Dat komt harder binnen.
Niet teveel verwachten, laat je gaan en neem de tijd. Oefen desnoods een keertje alleen, zonder de druk/bekijks van vrienden.
Meerdere mensen merken weinig tot niks als ze net blowen. Succes!
W
WoezoeLid
01-01-2024, 00:00
#4
Oke thanks voor de tips guys
W
WoezoeLid
01-01-2024, 00:00
#5
UPDATE: Ik heb gedaan wat jullie zeiden. Ik ben het in mijn eentje gaan doen, na een ruzie thuis. Door en hoop spanningen en stress ben ik naar buiten gegaan, gaan liggen in de zon in mijn eentje. Ik stak 'm aan en begon rustig. Het klapte lekker in. Ik was wel heel bang dat ik betrapt zou worden of dat mijn ouders erachter zouden komen. Ik was dus niet echt op m'n gemakt. Dus om een lang verhaal kort te maken: Ik ging bad. En flink ook. Heb 3x moeten kotsen en zat helemaal te zweten en m'n hart klopte alsof die uit mijn lichaam wilde springen. Ga d'r vanavond één met een goede vriend van me doen. (Ik heb er dus niks van geleerd xd) Heeft iemand nog wat tips? Zodat ik meer effect krijg maar NIET bad ga. :)
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#6
Woezoe zei:
UPDATE: Ik heb gedaan wat jullie zeiden. Ik ben het in mijn eentje gaan doen, na een ruzie thuis. Door en hoop spanningen en stress ben ik naar buiten gegaan, gaan liggen in de zon in mijn eentje. Ik stak 'm aan en begon rustig. Het klapte lekker in. Ik was wel heel bang dat ik betrapt zou worden of dat mijn ouders erachter zouden komen. Ik was dus niet echt op m'n gemakt. Dus om een lang verhaal kort te maken: Ik ging bad. En flink ook. Heb 3x moeten kotsen en zat helemaal te zweten en m'n hart klopte alsof die uit mijn lichaam wilde springen. Ga d'r vanavond één met een goede vriend van me doen. (Ik heb er dus niks van geleerd xd) Heeft iemand nog wat tips? Zodat ik meer effect krijg maar NIET bad ga. :)
Klik om te vergroten...

Zorgen dat je je GOED en POSITIEF voelt. Dus niet na een ruzie of als je negatieve of downe gevoelens hebt. Wiet en hasj versterken enorm je gevoel. Zowel positieve als negatieve gevoelens en gedachtes. Dat is echt van essensieel belang.
Ook niet teveel en te snel achter elkaar roken. Echt minuten wachten tussen elk trekje door. Hoe sneller je rookt hoe sneller je stoned word of bad gaat. Dat was mijn fout toen ik voor het eerst alleen een joint rookte. Rookte m bijna op als een sigaret. Nou ik ben toen echt heel erg lang beroerd geweest en ook out gegaan even. Als je wat meer ervaring hebt kun je wel wat meer en sneller hebben. Trek niet op aan je vrienden, probeer ze niet “bij te houden” met roken. Het gaat om stoned worden en je lekker voelen, niet om een stoerdoenerij wedstrijd.
Succes en geniet er van!
Ow en nog even wat “moederlijk” advies: ga niet vaak blowen. Maak er geen gewoonte van want dan kun je verslaafd worden. Is mij helaas toen wel gebeurd en waarschuw sindsdien de nieuwe blowers. Gewoon uit aardigheid.
W
WoezoeLid
01-01-2024, 00:00
#7
De Dunne zei:
Zorgen dat je je GOED en POSITIEF voelt. Dus niet na een ruzie of als je negatieve of downe gevoelens hebt. Wiet en hasj versterken enorm je gevoel. Zowel positieve als negatieve gevoelens en gedachtes. Dat is echt van essensieel belang.
Ook niet teveel en te snel achter elkaar roken. Echt minuten wachten tussen elk trekje door. Hoe sneller je rookt hoe sneller je stoned word of bad gaat. Dat was mijn fout toen ik voor het eerst alleen een joint rookte. Rookte m bijna op als een sigaret. Nou ik ben toen echt heel erg lang beroerd geweest en ook out gegaan even. Als je wat meer ervaring hebt kun je wel wat meer en sneller hebben. Trek niet op aan je vrienden, probeer ze niet “bij te houden” met roken. Het gaat om stoned worden en je lekker voelen, niet om een stoerdoenerij wedstrijd.
Succes en geniet er van!
Ow en nog even wat “moederlijk” advies: ga niet vaak blowen. Maak er geen gewoonte van want dan kun je verslaafd worden. Is mij helaas toen wel gebeurd en waarschuw sindsdien de nieuwe blowers. Gewoon uit aardigheid.
Klik om te vergroten...

Thanks! :grin:
D
Diehard-hiphop.fanLid
01-01-2024, 00:00
#8
Dikker draaien?
haha
ik weet ben beetje flauw
W
WoezoeLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik heb nu een paar x weer Hasj gerookt en ik merkte volgensmij dat ik gewoon wat lacheriger was. Ik keek filmpjes op YouTube waar ik normaal ook wel los op kan gaan. Dus weet niet of het van de hasj komt of van mezelf. Maar het was wel tof :) Maar ik ben iemand die meer de grenzen opzoekt en ik heb gehoord dat het effect van wiet meestal anders en heftiger is. Ik hou daar wel van :) Laat ik dat nog maar eens proberen.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."