Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsVreemd effect met minder cannabis

Vreemd effect met minder cannabis

2 antwoorden
1 weergaven
18-5-2026
n
nieuwtje77Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Misschien weet iemand dit
Ik gebruik medicinaal dus niet voor de high, hoewel dat soms best geinig is :wink:

Ik gebruik een arizer xtremeq met wip (slang)
Normaal vul ik de hele houder met eigen kweek. Dat is best veel maar het is simpelweg wat minder sterk.

Ik laat de vaperizer een kleine 5 minuten opwarmen en begin dan op 210 en na een kwartiertje naar 230. Effect is redelijk sterk en op het randje van high.

Vandaag moesten we weg en kreeg ik last maar wilde niet de volle dosis nemen dus nam misschien 1/5 van normaal. Binnen 10 minuten had ik nagenoeg hetzelfde effect als met een volle houder.....

Iemand enig idee wat er gebeurt ?
Heb ik hem normaal te vol?
Of wat anders ?

Elke tip is welkom.
Aan het eind is de wiet altijd bruin door en door dus het verdampt wel allemaal lijkt me.

Gebruik nu een jaar medicinaal en ben er dolblij mee. Stukken beter dan de chemische alternatieven.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#2
Mijn ervaring is dat het veel kan uitmaken hoe hard je de verkruimelde cannabis in de verwarmingskamer samendrukt. Als je daar een beetje mee speelt dan ontdek je op een gegeven moment een een optimale verhouding.

De wiet die uit de vaporizer komt bevat sowieso nog cannabinoïden. Ik maak daar altijd nog edibles van. Het is best nog sterk: ik had een keer 0,4 gram van de already vaped buds (AVB) ingeslikt en toen kreeg ik een paniekaanval omdat het zo sterk was. Terwijl ik altijd blow en ik leef onder het credo dat je niet te veel wiet kan roken :sweatsmile:

Maar dat kan ook komen omdat alle terpenen eruit zijn. Dus dan heb je geen stabilisering van het effect van THC, en dus snel paranoia enzo. Daarom heb ik in de wietboter die ik van de AVB heb gemaakt nu ook een flesje CBD-olie erbij gegooid, zodat het ongeveer 2:1 THC-CBD bevat en nu is het super chill om 0,25 gram AVB (-equivalent in wietboter) te eten in een koekje of plak cake.

Voor jou als medisch patiënt heeft orale inname ook het voordeel dat het langer werkzaam is :wink:

Maar je merkt wel dat als je je eigen edibles maakt, dat je dan even heel secuur moet opschrijven hoeveel gram AVB je gebruikt per hoeveel boter, en hoeveel beslag je dan maakt met die AVB-boter. Als je het niet goed bijhoudt dan heb je geen idee hoe sterk een portie is en dat is vagen om een vervelende ervaring.
n
nieuwtje77Lid
01-01-2024, 00:00
#3
We maken hier regelmatig edibles.
Vooral eerste batch koekjes of boterkoek kan soms het "achtbaan effect" geven :wink:

Daarna weet ik wel wat ik nodig heb.
Is niets ernstigs trouwens. Meer nek en schouderpijn en daardoor soms aanvallen van hoofdpijn en angstaanvallen.

Vaperizer is ideaal omdat het snel werkt en het effect houdt ongeveer 2-3 aan. Edibles kan ik smorgens nemen en val dan rond 15:00 als een blok in slaap. Erg vervelend.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."