Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsRecepten voor 2 personen

Recepten voor 2 personen

11 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
P
Peppie0546Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Hoii, ik wil met een vriendin graag iets maken met wiet erin. Zij blowt bijna nooit ( 1 keer in het half jaar ofzo). Ik blow veel vaker bijna dagelijks. Nu is mijn vraag hoe kan ik het best doseren. En hebben jullie nog makkelijk te maken en lekkere recepten voor 2 personen. Liefst zonder wietboter als dat kan.

Alvast bedankt groetjesss!!
P
Peppie0546Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik ga evenrjes kijken, bedankt!
U
Used&abusedLid
01-01-2024, 00:00
#3
Wil je recept om te eten of te drinken? Makkelijkste en snelste vind ik om gewoon (chocolade)melk met wiet te maken. Had het onlangs al eens gepost hier ergens, maar kijk eens hier: https://420magazine.nl/cannabis/recepten
b
benzzzyLid
01-01-2024, 00:00
#4
Je kunt het ook gewoon decarboxyleren en het in capsules pleuren.
P
Peppie0546Lid
01-01-2024, 00:00
#5
benzzzy zei:
Je kunt het ook gewoon decarboxyleren en het in capsules pleuren.
Klik om te vergroten...
misschien domme vraag, maar wat is dat? haha
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#6
Google is uw vriend (ook voor recepten)

www.royalqueenseeds.nl

Waarom Het Decarboxyleren Van Je Cannabis Zo Belangrijk Is - RQS Blog

Koken met wiet? Hier is waarom je moet onthouden om altijd eerst te decarboxyleren.
www.royalqueenseeds.nl www.royalqueenseeds.nl
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik maak het liefst koekjes, omdat je dan van te voren beslag kunt maken, dat beslag goed kunt verdelen in afgewogen porties, en het kunt afbaken op het moment dat het je uitkomt. In de tussentijd kan je het in de vriezer bewaren.

Ik gebruik daarvoor een recept chocolate chip cookies en voeg daar dan grof vermalen pecannoten en amandelen aan toe, en een goed afgemeten hoeveelheid wietboter.

Je hebt daarvoor nodig:

100g extra pure chocolade (in stukjes)
100 g witte chocolade (in stukjes)
120g ongezouten roomboter
100g grof vermalen amandelen
100g grof vermalen pecannoten
75g lichte basterdsuiker
75g fijne kristalsuiker
1 ei
240g tarwebloem
beetje zout
0,5 tl bakpoeder
Wietboter met daarin ongeveer 0,1 gram wiet per persoon voor lichte koekjes of 0,3 gram wiet p.p. voor heel sterke koekjes

Meng alle ingrediënten. Kneed het deeg tot een goed gemengde bal. Dek het af met vershoudfolie en laat het deeg 1 uur rusten in de koelkast. Pak daarna 100 gram beslag per koekje. Leg dat op een ingevette bakplaat met daaroverheen bloem. Verwarm de oven voor op 180 graden. Bak de koekjes in ongeveer 10 minuten gaar. Laat ze afkoelen.

Let wel even op:
Om de juiste dosis per koekje te krijgen moet je heel goed in de gaten houden hoeveel wietboter je gebruikt per portie. Daarvoor is wat rekenwerk nodig. Schrijf dus steeds heel nauwkeurig op hoeveel gram wiet/hasj/knipafval je gebruikt per gram (wiet)boter. Schrijf ook op hoeveel wietboter je door het koekjesdeeg mengt per gram koekjesdeeg.
Als je echt zeker wil weten dat het goed gaat kun je ook de wietboter vermengen met een vooraf afgewogen hoeveelheid koekjesdeeg.
b
benzzzyLid
01-01-2024, 00:00
#8
Peppie0546 zei:
misschien domme vraag, maar wat is dat? haha
Klik om te vergroten...
Een noodzakelijke stap in het maken van oraal actieve thc.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#9
benzzzy zei:
Een noodzakelijke stap in het maken van oraal actieve thc.
Klik om te vergroten...
Maar het gebeurt automatisch als je cannabis verhit =)

Het bakken van cake of verbranden van een joint is genoeg warmte om de te te decarboxyleren van THC-a naar de werkzame stof delta-9-THC.
b
benzzzyLid
01-01-2024, 00:00
#10
Je hoeft het idd niet persee in de oven te doen.
Maar het in de oven doen geeft je veel meer ruimte met wat je ermee kunt doen.

Opzich kun je het dan gwn over je pizza strooien en high worden als je daar behoefte aan hebt.
U
Used&abusedLid
01-01-2024, 00:00
#11
Peppie0546 zei:
misschien domme vraag, maar wat is dat? haha
Klik om te vergroten...
Stond ook in artikel over in mij link: https://420magazine.nl/wiet/recepten/hoe-en-waarom-decarboxyleer-je-cannabis
P
PaddoKwekerLid
01-01-2024, 00:00
#12
Neo-Shulginist zei:
k maak het liefst koekjes, omdat je dan van te voren beslag kunt maken, dat beslag goed kunt verdelen in afgewogen porties, en het kunt afbaken op het moment dat het je uitkomt
Klik om te vergroten...
en dat is de manier!
je bent een man (of vrouw) naar m'n hart

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."