Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsKenners hier van THC (olie)?

Kenners hier van THC (olie)?

5 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
F
FreggleLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ok ik kwam hier voor een vraag over THC en ben blijven hangen hier. Interessant allemaal al zal ik niet snel iets anders gaan gebruiken dan wiet/hasj.

Maar, in navolging op mijn eerdere vraag: ik was omhoog gegaan met de druppels en ging zeker wat voelen :wink: Maar leek in niets op wat ik vroeger voelde. 1 x wiet was leuk, lachen en vreten.
1 x hasj in onmogelijke hoeveelheden (toenmalige vriendje was verslaafd dus andere hoeveelheden gewend) maar dat was een vreselijke ervaring. Hallucinaties, zijn hand op mijn been werden monsters. Geen idee ook hoe ik toen thuis ben gekomen. Kut ervaring in ieder geval.

Anyway, nu de druppels tegen chronische pijn en slapen. Ik had gekozen voor indica, leek me het meest logisch.
Ik neem het voor het slapen en meestal kan ik nog even lezen maar slaap ik vrij snel erna (probleem is niet inslapen maar doorslapen). Ik heb dus ook al die tijd niet echt gemerkt of het wel of niet wat deed want ik sliep al. (En niet elke nacht is drama dus waar komt het door als je wel een keer goed slaapt?

Van de week werd ik wakker in de nacht en moest naar toilet en merkte dat ik niet meer helemaal helder was. Beetje duizelig maar ook weer niet, beetje raar maar ook weer niet, lastig uit te leggen.

Echter: ik heb nu al 2x gehad dat mijn hele lijf gaat spiertrekken van vinger tot teen. Ik merk daardoor dat ik veel gespannen houd in mijn lichaam, vooral mijn buik (waarom daar geen idee) Maar..... dat werkt dus niet echt ontspannend.
Ik lees dit ook nergens terug op internet dat dat hierdoor kan komen.

Verder heb ik het idee dat het pas na paar uur gaat werken echt, terwijl ze zeggen dat het na kwartiertje al werkt. Wordt in de nacht wel heel slaperig en wordt heel moeizaam wakker in de ochtend.

Vragen:
- zijn spiertrekkingen 'normaal'?
- kan het anders vallen doordat ik overdag soms 50 a 100 mg tramadol slik, meerdere paracetamol en een SSRI? (En nog meer zooi maar geen idee of die relevant zijn)
- Ik lees op dit forum regelmatig dat je je REM slaap overslaat als je met wiet op gaat slapen. Neem aan dat dat hetzelfde werkt met slechts THC in je bloed? Het wordt aangeraden voor slapeloosheid maar begin me af te vragen of dat wel zo goed is om elke avond te doen
- bestaat er nu daadwerkelijk nog verwarring of het lichamelijk verslavend is of niet?
- het lijkt nog niet echt wat tegen de pijn te doen (fibromyalgie) Komt dat nog mogelijk?
- zou het kunnen dat een sativa thc olie voor mij fijner zou zijn?

Er zitten hier vast mensen met veel verstand hiervan :)

Alvast bedankt :)
i
inner_searchLid
01-01-2024, 00:00
#2
Freggle zei:
zijn spiertrekkingen 'normaal'?
Klik om te vergroten...
Dat zijn ze nooit..

Freggle zei:
kan het anders vallen doordat ik overdag soms 50 a 100 mg tramadol slik, meerdere paracetamol en een SSRI? (En nog meer zooi maar geen idee of die relevant zijn)
Klik om te vergroten...
Zeker , en de rest is wrs minsten even relevant.
Freggle zei:
- Ik lees op dit forum regelmatig dat je je REM slaap overslaat als je met wiet op gaat slapen. Neem aan dat dat hetzelfde werkt met slechts THC in je bloed? Het wordt aangeraden voor slapeloosheid maar begin me af te vragen of dat wel zo goed is om elke avond te doen
Klik om te vergroten...
Wiet rook je voor de thc(a) (en cbd) en stopt of remt idd je remslaap en is dus niet aan te raden elke te nemen.
Freggle zei:
bestaat er nu daadwerkelijk nog verwarring of het lichamelijk verslavend is of niet?
Klik om te vergroten...
Alles is lichaamlijk en geestelijk verslavend.
Kijk naar suiker of zout bvb..
Freggle zei:
het lijkt nog niet echt wat tegen de pijn te doen (fibromyalgie) Komt dat nog mogelijk?
Klik om te vergroten...
Het kan even duren , maar als je na een week nog geen pijnstillende effect hebt , zou ik er niet op wachten.
F
FreggleLid
01-01-2024, 00:00
#3
Inner search bedankt voor je antwoorden!

Hoop stiekem nog op een aantal reacties :)
K
Kitty KattLid
01-01-2024, 00:00
#4
Freggle zei:
Ok ik kwam hier voor een vraag over THC en ben blijven hangen hier. Interessant allemaal al zal ik niet snel iets anders gaan gebruiken dan wiet/hasj.

Maar, in navolging op mijn eerdere vraag: ik was omhoog gegaan met de druppels en ging zeker wat voelen :wink: Maar leek in niets op wat ik vroeger voelde. 1 x wiet was leuk, lachen en vreten.
1 x hasj in onmogelijke hoeveelheden (toenmalige vriendje was verslaafd dus andere hoeveelheden gewend) maar dat was een vreselijke ervaring. Hallucinaties, zijn hand op mijn been werden monsters. Geen idee ook hoe ik toen thuis ben gekomen. Kut ervaring in ieder geval.

Anyway, nu de druppels tegen chronische pijn en slapen. Ik had gekozen voor indica, leek me het meest logisch.
Ik neem het voor het slapen en meestal kan ik nog even lezen maar slaap ik vrij snel erna (probleem is niet inslapen maar doorslapen). Ik heb dus ook al die tijd niet echt gemerkt of het wel of niet wat deed want ik sliep al. (En niet elke nacht is drama dus waar komt het door als je wel een keer goed slaapt?

Van de week werd ik wakker in de nacht en moest naar toilet en merkte dat ik niet meer helemaal helder was. Beetje duizelig maar ook weer niet, beetje raar maar ook weer niet, lastig uit te leggen.

Echter: ik heb nu al 2x gehad dat mijn hele lijf gaat spiertrekken van vinger tot teen. Ik merk daardoor dat ik veel gespannen houd in mijn lichaam, vooral mijn buik (waarom daar geen idee) Maar..... dat werkt dus niet echt ontspannend.
Ik lees dit ook nergens terug op internet dat dat hierdoor kan komen.

Verder heb ik het idee dat het pas na paar uur gaat werken echt, terwijl ze zeggen dat het na kwartiertje al werkt. Wordt in de nacht wel heel slaperig en wordt heel moeizaam wakker in de ochtend.

Vragen:
- zijn spiertrekkingen 'normaal'?
- kan het anders vallen doordat ik overdag soms 50 a 100 mg tramadol slik, meerdere paracetamol en een SSRI? (En nog meer zooi maar geen idee of die relevant zijn)
- Ik lees op dit forum regelmatig dat je je REM slaap overslaat als je met wiet op gaat slapen. Neem aan dat dat hetzelfde werkt met slechts THC in je bloed? Het wordt aangeraden voor slapeloosheid maar begin me af te vragen of dat wel zo goed is om elke avond te doen
- bestaat er nu daadwerkelijk nog verwarring of het lichamelijk verslavend is of niet?
- het lijkt nog niet echt wat tegen de pijn te doen (fibromyalgie) Komt dat nog mogelijk?
- zou het kunnen dat een sativa thc olie voor mij fijner zou zijn?

Er zitten hier vast mensen met veel verstand hiervan :)

Alvast bedankt :)
Klik om te vergroten...
Wil je nog mijn tips, ervaring, qua fibo. DM. Graag
M
MartinusLid
01-01-2024, 00:00
#5
Freggle zei:
zou het kunnen dat een sativa thc olie voor mij fijner zou zijn
Klik om te vergroten...
Volgens mij is sativa wat meer psychedelisch.

Ik zelf heb geen last van lichamelijke verslaving. Wel geestelijk. Wiet is fijn.

Ik heb zelf als ik hard ga dat mn hele lichaam gaat bibberen. Alsof ik het koud heb alleen zonder de kou. Het voelt erg fijn, maar vaak ga ik dan rustig leggen en ontspan mezelf. Rustig diep ademen. Dan gaan de bibbers weg.

In mijn ervaring verdooft wiet geen pijn. Het doet iets anders. Ik voel de pijn nog, maar op een een of andere manier vind ik de pijn niet meer vervelend. Tis best alpart.
K
KwakLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik moet zeggen dat ik wel neig om het elke week te doen of wanneer ik mij in de avond verveel. Ik probeer nu echt alleen in het weekeinden te doen en het liefst om de twee weken. Vorige week had ik een fietstochtje in de polders gemaakt, en ik kon het niet laten om het niet in te nemen. Niet doen! Had bijna een ongeluk mee gemaakt.

In het het begin had ik wel dat bepaalde spieren in mijn bodembekken zich aanspanden. (Lees als orgastische stuiptrekkingen. Niet normaal.) Maar dat vond ik alleen erg fijn. Helaas heb ik dit niet meer. Ik zou niet meer weten welke wat voor soort olie(plant) ik toen heb gebruikt.

Ik heb verschillende zelfgemaakte oliën gemaakt, geen enkel heeft de stekende zenuwpijn geholpen. Deze pijn was niet constant aanwezig.Maar kwam ineens heftig op en ebde later weer weg.
@ Martinus Wat Martinus zegt dat je wel pijn voelt maar dan anders. Het voelt bij mij doffer aan. Ik voelde namelijk alle grote tumoren kloppen.
Soms op een gemene manier maar soms ook op een vriendelijke manier.

Probeer verschillende oliën uit. Is verdampen misschien een oplossing. En sommige mensen hebben gewoon pech dat het niet bij hen werkt

Als je angstig bent aangelegd kunnen de emoties versterkt worden. Misschien dat je daarom bent gaan hallucineren. Weet je nog of je op dat moment vermoeid was? Ik heb vorig jaar hele heftige zwaarmoedige gedachtes meegemaakt omdat ik toen in een minder fijne fase zat.

Ik neem aan dat je de olie onder je tong druppelt? Dan zou rond de 15 minuten werken. Dit is ook bij mij niet het geval.
Als ik het inneem dan lik ik het van mijn handrug af. En dat kan tot 1-2 uur duren. Mijn tolerantie is nu zo hoog. Dat ik nu rond de 8-10 druppels zit om iets te voelen.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."