Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsOnderbuikgevoel

Onderbuikgevoel

11 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
K
KowrdLid
01-01-2024, 00:00
#1
Inmiddels goeie nacht!
Ik heb vroeger behoorlijk wat wiet gerookt alleen kreeg ik helaas altijd een paniekreactie/badtrip na het roken van wiet.
Ben nu inmiddels 7 jaar ouder en rook afentoe wat hasj. Echter krijg ik soms het zelfde gevoel als vroeger. Zit dit tussen me oren? Of heb ik het gewoon slecht getroffen 😩
(Zou graag elke avond hasj roken inverband met insomnia en hasj is het enigste wat tot nu toe helpt)

Zie graag jullie antwoorden/suggesties.

groetjes!
A
ApeLid
01-01-2024, 00:00
#2
Je hersenen hebben die link gemaakt: cannabis-paniek. Soms gaat dit weg, soms blijft het.

jammer, maar wellicht niet zonder reden. Slapen op cannabis werkt wel, maar je kunt zonder straks helemaal niet meer slapen en het is een makkelijke manier om verslaafd te raken.

Welke andere manieren heb je geprobeerd? Al naar de huisarts gegaan?
C
CyndaquilLid
01-01-2024, 00:00
#3
Wat je kunt proberen is een lage thc wietje roken en eventueel cbd wiet bij in doen.
Ik heb het zelf ook gehad na lange periode dagelijks roken.
Ik ben toen ook gestopt en nu rook ik af en toe met een maat dan is het weer lachen gieren brullen.
S
SnuffelaarLid
01-01-2024, 00:00
#4
Wat voor soort wiet rookte je? Ik heb zelf veel negatieve klachten bij Sativa, maar Indica levert enkel positieve effecten voor mij persoonlijk.
Misschien eens een andere strain proberen. Ik raad Enemy of the State aan, heerlijke indica en ook maar 18% THC wat best meevalt in tegenoverstelling van sommige andere 30%+ strains.
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Snuffelaar zei:
Wat voor soort wiet rookte je? Ik heb zelf veel negatieve klachten bij Sativa, maar Indica levert enkel positieve effecten voor mij persoonlijk.
Misschien eens een andere strain proberen. Ik raad Enemy of the State aan, heerlijke indica en ook maar 18% THC wat best meevalt in tegenoverstelling van sommige andere 30%+ strains.
Klik om te vergroten...
Nlx is ook een top indica vind ik
Die hebben ze meestal ook wel
S
SnuffelaarLid
01-01-2024, 00:00
#6
Dopemonster zei:
Nlx is ook een top indica vind ik
Die hebben ze meestal ook wel
Klik om te vergroten...
northern light x?
in dat geval een dikke ja :handok:
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Snuffelaar zei:
northern light x?
in dat geval een dikke ja :handok:
Klik om te vergroten...
Jup die ja
Meestal word ie als nlx afgekort in de shop
K
KowrdLid
01-01-2024, 00:00
#8
Die ene zei:
Je hersenen hebben die link gemaakt: cannabis-paniek. Soms gaat dit weg, soms blijft het.

jammer, maar wellicht niet zonder reden. Slapen op cannabis werkt wel, maar je kunt zonder straks helemaal niet meer slapen en het is een makkelijke manier om verslaafd te raken.

Welke andere manieren heb je geprobeerd? Al naar de huisarts gegaan?
Klik om te vergroten...
Ben inderdaad bij de huisarts geweest voor me slaap problemen, en de slaap medicatie zoals melatoline heeft op mij geen effect helaas
K
KowrdLid
01-01-2024, 00:00
#9
snorlax zei:
Wat je kunt proberen is een lage thc wietje roken en eventueel cbd wiet bij in doen.
Ik heb het zelf ook gehad na lange periode dagelijks roken.
Ik ben toen ook gestopt en nu rook ik af en toe met een maat dan is het weer lachen gieren brullen.
Klik om te vergroten...
Op het moment alleen maar hasj, dit is omdat ik tussen neus en lippen door gehoord heb van ervaren stoners dat je van hasj eigenlijk niet bad kunt gaan haha
K
KowrdLid
01-01-2024, 00:00
#10
Snuffelaar zei:
Wat voor soort wiet rookte je? Ik heb zelf veel negatieve klachten bij Sativa, maar Indica levert enkel positieve effecten voor mij persoonlijk.
Misschien eens een andere strain proberen. Ik raad Enemy of the State aan, heerlijke indica en ook maar 18% THC wat best meevalt in tegenoverstelling van sommige andere 30%+ strains.
Klik om te vergroten...
Ik rookte eigenlijk altijd clueless van dealers, dus ik zou eigenlijk niet weten hoe of wat, mijn hasj is wel zacht en een beetje plakkend
C
ChefCurryLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik gebruik druppels met Thc en Cbd gemengd. Bij laag doseren werkt dit fijner dan blowen. Een zuivere high. Nu heb ik geen paniek meer er van of erge para momenten. Puur heb ik ook gerookt maar dit was te sterk ook.
E
Eve's dropLid
01-01-2024, 00:00
#12
Kowrd zei:
Op het moment alleen maar hasj, dit is omdat ik tussen neus en lippen door gehoord heb van ervaren stoners dat je van hasj eigenlijk niet bad kunt gaan haha
Klik om te vergroten...

Nou ik wil niet veel zeggen maar ook van hasj kan men flink "bad" gaan hoor, dus ik ga toch wel lekker veel zeggen haha 😇😂

Bad gaan van wiet of hasj is namelijk niet zozeer het middel zelf. Vaak heeft dat juist te maken met de setting en/of de gemoedstoestand van de gebruiker. Een chille setting is namelijk niet zo risicovol maar een drukke winkel of een mindere periode in je persoonlijke leven kan een high laten omslaan in een "bad trip"

Zowel hasj als wiet bevatten allebei ontzettend veel thc(A), dat gezegd hebbende is het vaak zelfs zo dat goede hasjies veel meer thc bevat dan zeer potente wiet. Hasj word namelijk gemaakt van gezeefd plantmateriaal waarbij het meeste van de toppen of suikerbladeren achter blijft en je een product genaamd keef krijgt. Dit bevat extreem veel thc maar ook tal van andere cannabinoïden,terpenen en flavoïden. Er zijn nogal wat extra stappen voor nodig om er een mooi eindproduct van te maken maar je kan meerdere keren zeven om verschillende sterktes aan te houden. De eerste is de meest potente und so fort.

Hasj strains bevatten wel meer van de cannabinoïdes cbd, cbg en cbn dit komt omdat er bepaalde soorten cannabis voor zijn. Deze stoffen binden zich wat meer aan je cb2 receptoren die zich vooral bevinden in je immuun systeem en een klein deel maar in de hersenen en het activeerd de 5-HT1A serotonine receptoren waardoor men minder snel angstig word en het wat fijn voelt.

Maar ow boy, laat je niet foppen door een paar doorgewinterde blowers want thc uit hasj hecht zich wel degelijk aan je cb1 receptoren in je brein. Daar waar het centrale zenuwstelsel zit en dat zorgt voor het vrijkomen van dopamine waardoor je de euforie ervaart en het versterkt het honger gevoel, ook dempt het pijnprikkels en werkt het sedatief. Cb1 receptoren zijn de meest psychoactieve ontvanger en daardoor ervaart men het stonende effect. Cbd werkt wel iets tegen de werking van thc, maar het elimineert de stof zeker niet.

Kort samengevat is het zo dat ook hasj soms weleens vervelend kan uitpakken. Alles heeft uiteindelijk te maken met je geestelijke instelling op het moment dat je gaat blowen. Maar er zit zeker een kern van waarheid in dat hasj veel meer cannabinoïdes bevat waardoor het lichaam een stuk relaxter aanvoelt dan een indica wietsoort die weinig tot geen cbd ontwikkeld in de toppen van de wiet.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."