#1
Ik zoek een goeie vaporizer voor hasj, welke is de beste?
drugsforum.nl
God ik word oud zeg in mijn tijd rookte we hasj in een joint en kookte we aardappelen in een pan...Eerlijk?
Geen enkele.
Het probleem is dat hasj heel snel een dikke laag aanslag achterlaat aan de binnenkant van het apparaat wat je niet of nauwelijks meer schoon krijgt. Zeker als je Marokkaanse hasj hebt dan is het verdampen gewoon niet te doen.
Het hangt er wel een beetje van af wat voor hasj je bedoelt. Want op zich zijn er vaporizers waarmee je hasjolie kunt verdampen. Hasjolie verdampen gaat in sommige vaporizers nog wel. Maar ook dan is de aanslag snel aanwezig en heel lastig schoon te maken. Dat is dus nogal zonde van je dure vaporizer.
Wat ik zelf vaak doe is hasj verdampen met een dab rig. Ik gebruik daar een glazen bong voor met een quartz glas bowl die ik vanaf de buitenkant verhit met een crème brülée brander. In de quartz glas bowl doe ik dan heel goede olieachtige hasj (soms charras), en die gaat dan zachtjes bubbelen als ik het vanaf de buitenkant verhit. Zo kan ik dan een zeer smaakvolle bonghit nemen.
Met een glazen bong en quartzglas bowl heb je ook het probleem van de aanslag. Dus je moet veel schoonmaken. Maar het glas kan je relatief gemakkelijk schoonmaken met isopropylalcohol (99%).
Ik heb nog wel eens een post gemaakt over hoe en wat
Wat een lekkere bong is om wiet en hasj mee te roken
Ik kreeg een privébericht met de vraag hoe ik een bong heb gevonden waarmee ik tevreden was, naar aanleiding van wat reacties in een post over stoppen met tabak roken. Het leek me zonde om de tips te verstoppen in een privébericht. Dus hier een kort overzicht van wat ik denk wat een lekkere bong...drugsforum.nl
En waar kook je de aardappelen nu?God ik word oud zeg in mijn tijd rookte we hasj in een joint en kookte we aardappelen in een pan...
In een vaporizer natuurlijk kom op gap lees je wel mee hele uitleg word er gegeven hierbovenEn waar kook je de aardappelen nu?
Nee, zelden!kom op gap lees je wel mee
Ook die heb ik met een Dynavap vollop gevaped,Eerlijk?
Geen enkele.
Het probleem is dat hasj heel snel een dikke laag aanslag achterlaat aan de binnenkant van het apparaat wat je niet of nauwelijks meer schoon krijgt. Zeker als je Marokkaanse hasj hebt dan is het verdampen gewoon niet te doen.
er zijn bebaalde coils voor electrische en ook torch vaporizers waar je de olie in kan doen zodat deze niet gekijk door het hele aparaat stroomt.Het hangt er wel een beetje van af wat voor hasj je bedoelt. Want op zich zijn er vaporizers waarmee je hasjolie kunt verdampen. Hasjolie verdampen gaat in sommige vaporizers nog wel. Maar ook dan is de aanslag snel aanwezig en heel lastig schoon te maken. Dat is dus nogal zonde van je dure vaporizer.
Maar het glas kan je relatief gemakkelijk schoonmaken met isopropylalcohol (99%).
Ja daar heb je zeker gelijk in! Ik zat er nog over te twijfelen om die te noemen maar ik twijfel ook een beetje of ik dat wel echt een vaporizer vind. Een beetje hetzelfde zoals bij een dab rig zie ik dat meer als een tabaksloos rookapparaat. Maar op zich is vaporizer ook goedOok die heb ik met een Dynavap vollop gevaped,
Geen problemen mee gehad, was ook erg lekker.
Euhm, ja, dan zit je meer in de e-sigs. Daar wordt in de VS soms ook wel een blowapparaat van gemaakt inderdaad. Alleen je hebt wel zuivere THC nodig om het op te lossen in de e-liquid. In Nederland is dat niet echt haalbaar met de beschikbare wiet en hasj.er zijn bebaalde coils voor electrische en ook torch vaporizers waar je de olie in kan doen zodat deze niet gekijk door het hele aparaat stroomt.
Ja gewone alcohol is stukken gezonder. Alleen is het ook veel duurder. Dat is het enige voordeel van IPA: het kost maar een paar euro voor een fles van een liter, omdat je er geen accijns over hoeft te betalenIsopropyl is prima om schoon te maken.
Maar niet voor consumptie geschikt. Een glas conumptie alchohol rond de 50% werkt ook erg goed, en je kan daarna gewoon dat glaasje oprdrinken want de "honey" uit vaporizers die niet heter zijn geworden dan 200 graden is gewoon nog hartstikke lekker ook!
De Dynavap is in principe geen zuivere vaporizer daar ben ik het wel mee eens ja, ik vind het de ideale vervanger voor joints als je net stopt met roken omdat het wel een zelfde soort handelingen zijn. Ook voor Dynavap's zijn er oil rigs beschikbaar.Ja daar heb je zeker gelijk in! Ik zat er nog over te twijfelen om die te noemen maar ik twijfel ook een beetje of ik dat wel echt een vaporizer vind. Een beetje hetzelfde zoals bij een dab rig zie ik dat meer als een tabaksloos rookapparaat. Maar op zich is vaporizer ook goed![]()
Klopt.Euhm, ja, dan zit je meer in de e-sigs. Daar wordt in de VS soms ook wel een blowapparaat van gemaakt inderdaad. Alleen je hebt wel zuivere THC nodig om het op te lossen in de e-liquid. In Nederland is dat niet echt haalbaar met de beschikbare wiet en hasj.
Ja gewone alcohol is stukken gezonder. Alleen is het ook veel duurder. Dat is het enige voordeel van IPA: het kost maar een paar euro voor een fles van een liter, omdat je er geen accijns over hoeft te betalen![]()
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."