Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsIk werd niet high of stoned van mijn eerste joint

Ik werd niet high of stoned van mijn eerste joint

14 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
C
ChefCurryLid
01-01-2024, 00:00
#1
Puur rollen met een tip zou je kunnen proberen en dan een klein hijsje proberen. Even wachten en dan weer hijsje tot je goed niveau hebt bereikt. Zorg wel dat je geen takjes er tussen hebt als je grind.

Hoesten gaat best snel bij wiet roken idd. Waterpijp is ook een optie zoals boven genoemd.

Mvg.
A
ApeLid
01-01-2024, 00:00
#2
Hmm vreemd. Misschien zijn het de zenuwen. Slik je ook medicatie?

voorgedraaide joints staan er om bekend dat ze flut zijn, maar voor de eerste keer zou je het toch moeten merken. Het lijkt me sterk dat je bedonderd ben, maar het kan.

Ik neem aan dat je niet kan draaien, en als je het de investering waard vind probeer een kleine waterpijp (tientje). Ook wel Even opzoeken hoe het moet.

En anders kijken of je een vaporiser van iemand een keertje kan lenen
D
Daniel97Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Dag iedereen,

Ik ben nieuw op dit forum. Mijn naam is Daniël en ik ben 24 jaar oud.

Ik heb heel mijn leven gedacht dat alles wat met drugs te maken heeft slecht is en dat alle drugs gebruikers crimineel of rare types waren.
Nu heb ik mij de laatste tijd meer verdiept in drugs en kwam ik erachter dat deze vooroordelen niet kloppen. Al tijden drink ik alcohol en weet ik inmiddels dat het "beter" is om stoned/high te zijn dan stomdronken.

Nu ken ik in mijn omgeving niemand die drugs doe, echter werd ik steeds nieuwsgieriger en wilde eens wiet proberen. Echter wist ik geen idee hoe dit moest. Na lang twijfelen liep ik afgelopen vrijdag de coffeeshop binnen. Ik die nogal zenuwachtig was vroeg de eigenaar om een voortgedraaide wiet die goed is voor beginners. Ik kreeg de goedkoopste joint die er was daarvan bestelde ik er 2.

Eenmaal thuis aangekomen was ik superzenuwachtig om dit te doen, ik had er veel zin in om eindelijk een high of stoned te worden. Ik had (dacht ik) mij goed geïnformeerd en heel internet afgezocht hoe ik moet blowen. Echter kreeg ik na het blowen niet het gewenste resultaat.

In het begin wist ik niet moet inhaleren, ik heb nooit gerookt en weet niet hoe dit werkt. Na wat filmpjes te hebben opgezocht werd het uitgelegd dat ik diep moest inademen met al het rook in mijn mond, echter lukte dit amper en slikte ik voor mijn gevoel al het rook in waarna ik enorm moest hoesten. Echter dacht/denk ik wel dat dit de juiste methode was en ben ik dit (met veel moeite) blijven doen.

Zoals op internet aangegeven stond moest ik eerst twee trekjes nemen en dan even stoppen. Helaas voelde ik niets en begon de hele joint op te roken. Ook nu voelde ik bijna niets. Wél merkte ik dat ik wat suf werd en een beetje duizelig. (het leek op een beetje dronken zijn) echter weet ik niet of dit ook placebo kan zijn. In ieder geval een stoned of high gevoel had ik niet. na 2 uur nog steeds niets intens te hebben gevoeld heb ik ook nog de helft van de andere joint opgerookt. Ook zonder resultaat. Doe ik iets verkeerd?

Nu weet ik niet hoeveel wiet/joints je nodig hebt om iets te voelen.

is het bijvoorbeeld beter om pure wiet te roken? of beter gemixt met tabak? (ik heb geen idee wat de joints waren die ik op heb)

Zijn er voor de rest nog grote verschillen van hasj of wiet?
En inhaleer ik goed? dus diep inhaleren na het nemen van een trekje?

Ik ben heel benieuwd naar jullie antwoorden/tips. Alvast bedankt!
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#4
Tip: lees even de regels die loeigroot boven in je beeld staan goed door. Het noemen van prijzen is niet toegestaan, dus ik raad je aan die even weg te halen.

Verder zou ik gewoon rustig blijven proberen, less is more.
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#5
Voorgedraaide joints zijn bijna altijd kut , of zit zo weinig wiet in en een hele sigaret.
Je kunt het best puur roken in een waterpijp. Dan kan je met een klein beetje beginnen en wordt de rook wat gekoeld door het water.

Denk dat je bedonderd bent door die shop..
G
GeneesmiddelLid
01-01-2024, 00:00
#6
Het is een bekend fenomeen dat mensen de eerste keer niet stoned worden ondanks goede wiet en goed inhaleren. Er gaan verschillende theorieën rond op internet over averechtse tolerantie en je cannabinoïde receptoren die moeten 'opstarten'.

Ik herken het ook uit ervaring, ik werd zelf pas na de derde keer stoned en de 5+ vrienden waarmee ik de eerste keer heb geblowed ook allemaal pas de 2de - 5de keer. Er is hier echt overduidelijk sprake van iets, de eerste keren werd er compleet tevergeefs met pijn en moeite een hele joint weggerookt, terwijl de keren dat het 'raak' was er maar 1 of 2 slappe hijsjes nodig was om van de wereld te raken.

Het gevoel van 'dronken' dat je beschrijft komt waarschijnlijk van de nicotine als je dat niet gewend bent. Puur roken zou ik de voorkeur aangeven en je aanraden. In een pijpje kan vervelend zijn, maar 1 goede hit is genoeg om je stoned te maken als je er klaar voor bent. Desondanks is het natuurlijk alsnog belangrijk dat je de goede inhalatietechniek hebt. Echter beschrijf je 'diep inhaleren na een trekje' en 'hoesten', dat zijn meestal wel tekenen dat die rook je longen heeft bereikt. Ook zou je van die nicotine niets voelen als je het inhaleren hebt gefaald.

Probeer het een paar keer achter elkaar met een paar dagen pauze, als het dan nog niet lukt even 2 weken pauze en dan nog een keer. Naar mijn ervaring heb je na een paar keer succes.

Good luck!
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#7
En tip twee: laat je verwachtingen los. Je hebt in je hoofd hoe het zou moeten zijn, maar wie weet voelt stoned zijn voor jou wel heel anders. Jaag niet na wat je verwacht, maar ga op verkenning. Is veel leuker en interessanter!
S
SnuffelaarLid
01-01-2024, 00:00
#8
Misschien is een heel klein beetje spacecake geen slecht idee? Anders is een bong idd wel een fijne manier om te gebruiken, hoeft niet duur te zijn ook. Je hebt van die draagbare, kost vijf euro ofzo.

image.jpg
D
Daniel97Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Geneesmiddel zei:
Het is een bekend fenomeen dat mensen de eerste keer niet stoned worden ondanks goede wiet en goed inhaleren. Er gaan verschillende theorieën rond op internet over averechtse tolerantie en je cannabinoïde receptoren die moeten 'opstarten'.

Ik herken het ook uit ervaring, ik werd zelf pas na de derde keer stoned en de 5+ vrienden waarmee ik de eerste keer heb geblowed ook allemaal pas de 2de - 5de keer. Er is hier echt overduidelijk sprake van iets, de eerste keren werd er compleet tevergeefs met pijn en moeite een hele joint weggerookt, terwijl de keren dat het 'raak' was er maar 1 of 2 slappe hijsjes nodig was om van de wereld te raken.

Het gevoel van 'dronken' dat je beschrijft komt waarschijnlijk van de nicotine als je dat niet gewend bent. Puur roken zou ik de voorkeur aangeven en je aanraden. In een pijpje kan vervelend zijn, maar 1 goede hit is genoeg om je stoned te maken als je er klaar voor bent. Desondanks is het natuurlijk alsnog belangrijk dat je de goede inhalatietechniek hebt. Echter beschrijf je 'diep inhaleren na een trekje' en 'hoesten', dat zijn meestal wel tekenen dat die rook je longen heeft bereikt. Ook zou je van die nicotine niets voelen als je het inhaleren hebt gefaald.

Probeer het een paar keer achter elkaar met een paar dagen pauze, als het dan nog niet lukt even 2 weken pauze en dan nog een keer. Naar mijn ervaring heb je na een paar keer succes.

Good luck!
Klik om te vergroten...

Bedankt voor je heldere uitleg, ga het over een tijde nogmaals proberen.
D
Daniel97Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Snuffelaar zei:
Misschien is een heel klein beetje spacecake geen slecht idee? Anders is een bong idd wel een fijne manier om te gebruiken, hoeft niet duur te zijn ook. Je hebt van die draagbare, kost vijf euro ofzo.

Bekijk bijlage 35946
Klik om te vergroten...

Dit ziet er wel simpel uit, steek je hierbij de wiet de je bij de coffeeshop haalt gewoon direct erin en steek je dat aan? of moet je nog iets vermalen o.i,d?
En wat is een goede hoeveelheid gram wiet om dit te doen?
G
GeneesmiddelLid
01-01-2024, 00:00
#11
Daniel97 zei:
Dit ziet er wel simpel uit, steek je hierbij de wiet de je bij de coffeeshop haalt gewoon direct erin en steek je dat aan? of moet je nog iets vermalen o.i,d?
En wat is een goede hoeveelheid gram wiet om dit te doen?
Klik om te vergroten...
Een beetje klein maken is wel handig, maar kan in principe gewoon met je handen. Als je het in een bong/pijpje doet heb je maar weinig nodig, 0.1 kan je al een aantal hijsen uithalen.

Dus: kleingemaakte wiet erin -> aansteker er een beetje boven houden -> vlam erin zuigen -> kleine hijsen nemen want anders hoest je je te pletter!

Als je een smartshop in de buurt hebt hebben ze daar wel bongs en pijpjes, een bong is een stuk aangenamer en een pijpje goedkoper, al hoeft een bong ook niet veel te kosten zoals @Snuffelaar zei
M
MetalGuyLid
01-01-2024, 00:00
#12
Daniel97 zei:
Ik heb heel mijn leven gedacht dat alles wat met drugs te maken heeft slecht is en dat alle drugs gebruikers crimineel of rare types waren.
Nu heb ik mij de laatste tijd meer verdiept in drugs en kwam ik erachter dat deze vooroordelen niet kloppen. Al tijden drink ik alcohol en weet ik inmiddels dat het "beter" is om stoned/high te zijn dan stomdronken.
Klik om te vergroten...
Dag Daniel,

Zeker waar wat je zegt! Maar vooralsnog, geniet maar gebruik met mate!

Daniel97 zei:
Nu ken ik in mijn omgeving niemand die drugs doe, echter werd ik steeds nieuwsgieriger en wilde eens wiet proberen. Echter wist ik geen idee hoe dit moest. Na lang twijfelen liep ik afgelopen vrijdag de coffeeshop binnen. Ik die nogal zenuwachtig was vroeg de eigenaar om een voortgedraaide wiet die goed is voor beginners. Ik kreeg de goedkoopste joint die er was daarvan bestelde ik er 2.
Klik om te vergroten...
Dapper van je! Maar in een voorgedraaide joint zit 9 van de 10 keer vol met tabak en (vaak) knipafval. Hoewel dit per regio verschilt, is er een kans dat je ''geript'' (genaaid) bent.

Daniel97 zei:
Eenmaal thuis aangekomen was ik superzenuwachtig om dit te doen, ik had er veel zin in om eindelijk een high of stoned te worden. Ik had (dacht ik) mij goed geïnformeerd en heel internet afgezocht hoe ik moet blowen. Echter kreeg ik na het blowen niet het gewenste resultaat.

In het begin wist ik niet moet inhaleren, ik heb nooit gerookt en weet niet hoe dit werkt. Na wat filmpjes te hebben opgezocht werd het uitgelegd dat ik diep moest inademen met al het rook in mijn mond, echter lukte dit amper en slikte ik voor mijn gevoel al het rook in waarna ik enorm moest hoesten. Echter dacht/denk ik wel dat dit de juiste methode was en ben ik dit (met veel moeite) blijven doen.
Klik om te vergroten...
Wanneer je al niet rookt en dan ineens cannabis rookt, dan bijna geheid dat je een hoestbui krijgt. En dan is het raadzaam je joint in kleine hijsjes te nemen om hem vervolgens weg te leggen. Dan moet je zien wat voor effect het op je heeft en mocht deze positief zijn, dan neem je na verloop van tijd weer één, twee of meer hijsjes. Normaliter kan je er als beginner een aantal dagen mee.

Daniel97 zei:
Nu weet ik niet hoeveel wiet/joints je nodig hebt om iets te voelen.

is het bijvoorbeeld beter om pure wiet te roken? of beter gemixt met tabak? (ik heb geen idee wat de joints waren die ik op heb)
Klik om te vergroten...
Voor pure wiet, of beter hasj, gebruik je een klein pijpje. Deze zogenaamde wietpijpjes worden in de volksmond ook wel 'hasjpijpjes' genoemd. Neem in dit geval wel een kleine hoeveelheid, aangezien je net als bij een bong voor zéér lange tijd stoned kan zijn.

Daniel97 zei:
jn er voor de rest nog grote verschillen van hasj of wiet?
Klik om te vergroten...
Ja, er is verschil in elke soort en maat. Dus moet je gaan speculeren. In de shop, want hier op het forum mag dat niet.

Een goede shophouder/medewerker zal je op weg helpen.

Daniel97 zei:
En inhaleer ik goed? dus diep inhaleren na het nemen van een trekje?
Klik om te vergroten...
Ja hoor!

Sterker nog, je hoeft niet eens diep te inhaleren. Wanneer je een trekje neemt en inhaleert, dan neemt de THC (de werkzame stof) zich al op in je longen die in directe verbinding met de hersenen staan. Na inhaleren ontstaat er dus een direct effect, welke voor minimaal een uur aanhoudt.
D
Daniel97Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Hoi allen,

Inmiddels is het bijna een jaar geleden dat ik deze forumpost heb geplaats. Nadat ik zo'n 5 a 6 keer had geblowd had en het niet echt voldeed aan mijn verwachtingen besloot ik even te stoppen en op een later moment het weer op te pakken.

Inmiddels gebruik ik zo'n twee keer peer week wiet. Ik rook het niet, maar ben op advies van een vriend een vaporizer gaan kopen. Sinds ik dit gebruik (nu een maandje) heb ik een hele andere ervaring dat toen ik had met jointjes of een pijpje. Het is veel relaxter, discreter en lekkerder.

Nu ik aan het vapen ben merk ik wel meer effecten van wiet, ik kan lachkicks krijgen of enorm stoned worden. Dit is vaak een prettiger ervaring.

Nu ik "eindelijk" iets van de wiet merk heb ik ook weer nieuwe ervaringen of merk ik dan bepaalde zintuigen hard aanwezig zijn. Zo ben ik soms ( niet altijd) een beetje angstig, heb ik het gevoel dat iedereen op mij let. Nu moet ik ook een beetje discreet roken. In mijn omgeving en studentenhuis is het gebruik van wiet absoluut not done. (dit is natuurlijk enorme onzin, wanneer je bijna in coma ligt door de drank wordt dit als normaal gezien.) Anyway, ik moet een beetje discreet wiet consumeren. Nu vroeg ik mij af hoe de geur is van wiet vapen, voor mijn gevoel ruik je het enorm wanneer ik met mijn open raam hijsjes neem van mijn vaporizer. Maar ik heb ook gelezen dat je bij het gebruik van een vape nauwlijks wiet kan ruiken. Mijn eigen geurzintuigen vertellen mij dat mijn hele kamer continu stinkt naar wiet, maar dit kan een placebodingetje zijn?

Weten jullie hier meer van?
K
KotaLid
01-01-2024, 00:00
#14
Dag iedereen,
Daniel97 zei:
Ik ben nieuw op dit forum. Mijn naam is Daniël en ik ben 24 jaar oud.

Ik heb heel mijn leven gedacht dat alles wat met drugs te maken heeft slecht is en dat alle drugs gebruikers crimineel of rare types waren.
Nu heb ik mij de laatste tijd meer verdiept in drugs en kwam ik erachter dat deze vooroordelen niet kloppen. Al tijden drink ik alcohol en weet ik inmiddels dat het "beter" is om stoned/high te zijn dan stomdronken.

Nu ken ik in mijn omgeving niemand die drugs doe, echter werd ik steeds nieuwsgieriger en wilde eens wiet proberen. Echter wist ik geen idee hoe dit moest. Na lang twijfelen liep ik afgelopen vrijdag de coffeeshop binnen. Ik die nogal zenuwachtig was vroeg de eigenaar om een voortgedraaide wiet die goed is voor beginners. Ik kreeg de goedkoopste joint die er was daarvan bestelde ik er 2.

Eenmaal thuis aangekomen was ik superzenuwachtig om dit te doen, ik had er veel zin in om eindelijk een high of stoned te worden. Ik had (dacht ik) mij goed geïnformeerd en heel internet afgezocht hoe ik moet blowen. Echter kreeg ik na het blowen niet het gewenste resultaat.

In het begin wist ik niet moet inhaleren, ik heb nooit gerookt en weet niet hoe dit werkt. Na wat filmpjes te hebben opgezocht werd het uitgelegd dat ik diep moest inademen met al het rook in mijn mond, echter lukte dit amper en slikte ik voor mijn gevoel al het rook in waarna ik enorm moest hoesten. Echter dacht/denk ik wel dat dit de juiste methode was en ben ik dit (met veel moeite) blijven doen.

Zoals op internet aangegeven stond moest ik eerst twee trekjes nemen en dan even stoppen. Helaas voelde ik niets en begon de hele joint op te roken. Ook nu voelde ik bijna niets. Wél merkte ik dat ik wat suf werd en een beetje duizelig. (het leek op een beetje dronken zijn) echter weet ik niet of dit ook placebo kan zijn. In ieder geval een stoned of high gevoel had ik niet. na 2 uur nog steeds niets intens te hebben gevoeld heb ik ook nog de helft van de andere joint opgerookt. Ook zonder resultaat. Doe ik iets verkeerd?

Nu weet ik niet hoeveel wiet/joints je nodig hebt om iets te voelen.

is het bijvoorbeeld beter om pure wiet te roken? of beter gemixt met tabak? (ik heb geen idee wat de joints waren die ik op heb)

Zijn er voor de rest nog grote verschillen van hasj of wiet?
En inhaleer ik goed? dus diep inhaleren na het nemen van een trekje?

Ik ben heel benieuwd naar jullie antwoorden/tips. Alvast bedankt!
Klik om te vergroten...
Ik denk dat de eigenaars van de coffeeshop zagen dat je er niets van kende en je daarom int zak hebbe gezet. Da is normaal, iedereen heeft da wel al ies voorgehad. Ik snap dat je wilt smoren, het is inderdaad 100x beter dan alcohol vind ik ook. Er vallen doden door teveel te drinken, kheb nog nooit ene gewete die dood is gegaan door teveel te smore. Maar heb je geen maat ofzo die iets meer ervaring hiermee heeft? Of die betrouwbare mensen kent. Je kunt alles tot in de diepste details opzoeken online eh maar al doende leer je nog steeds het meeste. Stom cliche i know. Kijk dus eens voor iemand die je hier wat ondersteuning in kan geven. En als dat geen optie is, mijn prive berichten staan open ik wil je gerust helpen. Het is beter om het goed van de eerste keer te lerenals je er verder in wil gaan. (NATUURLIJK BEGRIJP MIJ NI VERKEERD NIET SMOREN IS TOCH NOG STEEDS BETER, maar als je gelooft da je het verantwoord kunt houden, geniet ervan. Nog vee succes en zeker niet inhouden om te sturen
K
Kleine BosbeerLid
01-01-2024, 00:00
#15
Goed dat je geen wiet rookt.
Verdampen is top!
Naast 'eten' is 't de beste manier om je wiet optimaal te verbruiken.

Wat de geur betreft: ja, dit ruik je. We moeten daar niet lullig over doen: wiet heeft een geur. En zeker als je het opwarmt.
Het is niet zozeer de damp die je uitademt, maar vooral het verwarmen van wiet door je verdamper wat de geur creëert.

De geur is minder sterk als bij het roken van een joint, maar wel aanwezig. Ik geloof niet dat je wiet kan verdampen zonder het te ruiken. Bijvoorbeeld: wanneer ik mijn damper vul en 'm laat opwarmen, dan ruik ik wanneer het toestel op temperatuur is.. al vult de geur niet de hele woonkamer, slechts enkele meters rond mijn toestel. Ander voorbeeld: soms merkt mijn vriendin, wanneer ze naast me in de zetel zit, op dat ze de geur minder vindt en vraagt me dan welke wiet het is..

Maar het grote voordeel (in tegenstelling tot wiet roken): de geur blijft niet lang hangen. Rook -daarentegen- kleeft aan alles.. aan uw lippen, vingers, haar, kleding, gordijnen, zetel, behangpapier, .... en dat heb je niet met damp. Enkele minuten na het dampen is die geur ook al verdwenen.. al helemaal met het raam open.

WIl je echt gerust zijn, brandt dan een geurkaars of gebruik van die geurstokjes ofzo..

En denk er ook aan je wiet deftig op te bergen in een goed afgesloten doos of bokaal.
Ook de wiet die je verdampt hebt, heeft nog geur.. dus als je echt discreet wil doen, gooi het dan niet gewoon in de vuilbak..
Tip: je kan verdampte wiet eigenlijk beter opeten.. 't is vaak nog behoorlijk potent... :wink:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."