Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Dag iedereen, Ik ben nieuw op dit forum. Mijn naam is Daniël en ik ben 24 jaar oud. Ik heb heel mijn leven gedacht dat alles wat met drugs te maken heeft slecht is en dat alle drugs gebruikers crimineel of rare types waren. Nu heb ik mij de laatste tijd meer verdiept in drugs en kwam ik erachter dat deze vooroordelen niet kloppen. Al tijden drink ik alcohol en weet ik inmiddels dat het "beter" is om stoned/high te zijn dan stomdronken. Nu ken ik in mijn omgeving niemand die drugs doe, echter werd ik steeds nieuwsgieriger en wilde eens wiet proberen. Echter wist ik geen idee hoe dit moest. Na lang twijfelen liep ik afgelopen vrijdag de coffeeshop binnen. Ik die nogal zenuwachtig was vroeg de eigenaar om een voortgedraaide wiet die goed is voor beginners. Ik kreeg de goedkoopste joint die er was daarvan bestelde ik er 2. Eenmaal thuis aangekomen was ik superzenuwachtig om dit te doen, ik had er veel zin in om eindelijk een high of stoned te worden. Ik had (dacht ik) mij goed geïnformeerd en heel internet afgezocht hoe ik moet blowen. Echter kreeg ik na het blowen niet het gewenste resultaat. In het begin wist ik niet moet inhaleren, ik heb nooit gerookt en weet niet hoe dit werkt. Na wat filmpjes te hebben opgezocht werd het uitgelegd dat ik diep moest inademen met al het rook in mijn mond, echter lukte dit amper en slikte ik voor mijn gevoel al het rook in waarna ik enorm moest hoesten. Echter dacht/denk ik wel dat dit de juiste methode was en ben ik dit (met veel moeite) blijven doen. Zoals op internet aangegeven stond moest ik eerst twee trekjes nemen en dan even stoppen. Helaas voelde ik niets en begon de hele joint op te roken. Ook nu voelde ik bijna niets. Wél merkte ik dat ik wat suf werd en een beetje duizelig. (het leek op een beetje dronken zijn) echter weet ik niet of dit ook placebo kan zijn. In ieder geval een stoned of high gevoel had ik niet. na 2 uur nog steeds niets intens te hebben gevoeld heb ik ook nog de helft van de andere joint opgerookt. Ook zonder resultaat. Doe ik iets verkeerd? Nu weet ik niet hoeveel wiet/joints je nodig hebt om iets te voelen. is het bijvoorbeeld beter om pure wiet te roken? of beter gemixt met tabak? (ik heb geen idee wat de joints waren die ik op heb) Zijn er voor de rest nog grote verschillen van hasj of wiet? En inhaleer ik goed? dus diep inhaleren na het nemen van een trekje? Ik ben heel benieuwd naar jullie antwoorden/tips. Alvast bedankt!"
"Geneesmiddel zei: Het is een bekend fenomeen dat mensen de eerste keer niet stoned worden ondanks goede wiet en goed inhaleren. Er gaan verschillende theorieën rond op internet over averechtse tolerantie en je cannabinoïde receptoren die moeten 'opstarten'. Ik herken het ook uit ervaring, ik werd zelf pas na de derde keer stoned en de 5+ vrienden waarmee ik de eerste keer heb geblowed ook allemaal pas de 2de - 5de keer. Er is hier echt overduidelijk sprake van iets, de eerste keren werd er compleet tevergeefs met pijn en moeite een hele joint weggerookt, terwijl de keren dat het 'raak' was er maar 1 of 2 slappe hijsjes nodig was om van de wereld te raken. Het gevoel van 'dronken' dat je beschrijft komt waarschijnlijk van de nicotine als je dat niet gewend bent. Puur roken zou ik de voorkeur aangeven en je aanraden. In een pijpje kan vervelend zijn, maar 1 goede hit is genoeg om je stoned te maken als je er klaar voor bent. Desondanks is het natuurlijk alsnog belangrijk dat je de goede inhalatietechniek hebt. Echter beschrijf je 'diep inhaleren na een trekje' en 'hoesten', dat zijn meestal wel tekenen dat die rook je longen heeft bereikt. Ook zou je van die nicotine niets voelen als je het inhaleren hebt gefaald. Probeer het een paar keer achter elkaar met een paar dagen pauze, als het dan nog niet lukt even 2 weken pauze en dan nog een keer. Naar mijn ervaring heb je na een paar keer succes. Good luck! Klik om te vergroten... Bedankt voor je heldere uitleg, ga het over een tijde nogmaals proberen."
"Snuffelaar zei: Misschien is een heel klein beetje spacecake geen slecht idee? Anders is een bong idd wel een fijne manier om te gebruiken, hoeft niet duur te zijn ook. Je hebt van die draagbare, kost vijf euro ofzo. Bekijk bijlage 35946 Klik om te vergroten... Dit ziet er wel simpel uit, steek je hierbij de wiet de je bij de coffeeshop haalt gewoon direct erin en steek je dat aan? of moet je nog iets vermalen o.i,d? En wat is een goede hoeveelheid gram wiet om dit te doen?"
"Hoi allen, Inmiddels is het bijna een jaar geleden dat ik deze forumpost heb geplaats. Nadat ik zo'n 5 a 6 keer had geblowd had en het niet echt voldeed aan mijn verwachtingen besloot ik even te stoppen en op een later moment het weer op te pakken. Inmiddels gebruik ik zo'n twee keer peer week wiet. Ik rook het niet, maar ben op advies van een vriend een vaporizer gaan kopen. Sinds ik dit gebruik (nu een maandje) heb ik een hele andere ervaring dat toen ik had met jointjes of een pijpje. Het is veel relaxter, discreter en lekkerder. Nu ik aan het vapen ben merk ik wel meer effecten van wiet, ik kan lachkicks krijgen of enorm stoned worden. Dit is vaak een prettiger ervaring. Nu ik "eindelijk" iets van de wiet merk heb ik ook weer nieuwe ervaringen of merk ik dan bepaalde zintuigen hard aanwezig zijn. Zo ben ik soms ( niet altijd) een beetje angstig, heb ik het gevoel dat iedereen op mij let. Nu moet ik ook een beetje discreet roken. In mijn omgeving en studentenhuis is het gebruik van wiet absoluut not done. (dit is natuurlijk enorme onzin, wanneer je bijna in coma ligt door de drank wordt dit als normaal gezien.) Anyway, ik moet een beetje discreet wiet consumeren. Nu vroeg ik mij af hoe de geur is van wiet vapen, voor mijn gevoel ruik je het enorm wanneer ik met mijn open raam hijsjes neem van mijn vaporizer. Maar ik heb ook gelezen dat je bij het gebruik van een vape nauwlijks wiet kan ruiken. Mijn eigen geurzintuigen vertellen mij dat mijn hele kamer continu stinkt naar wiet, maar dit kan een placebodingetje zijn? Weten jullie hier meer van?"