Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsRecreatief gebruik gevaarlijk?

Recreatief gebruik gevaarlijk?

9 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
y
yellowmoonLid
01-01-2024, 00:00
#1
recreatief gebruik van basen bestaat niet zolang je het doet zul je meer willen,hoe meer je zal willen hoe meer je zult willen hoe meer je egoistich je wordt
S
SenecaLid
01-01-2024, 00:00
#2
Is je vriend toevallig een Antiliaanse loverboy?
F
FlipMeisterLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik heb eigenlijk maar een raad:

Stop met basen!

Je zal vast wel met iets aankomen als ja maar dat is het probleem niet, maar dat is het wel en iedereen die ontkend heeft last van waanbeelden!

Rook dan af en toe es een jointje maar base.... et maakt je kapot...
G
GoatskeLid
01-01-2024, 00:00
#4
Hallo.

Ik heb me hier nieuw aangemeld omdat ik me een beetje zorgen maak.

Mijn vriend werkt in het buitenland en maakt werkdagen van 7:00 tot 19:00 en dit zes dagen per week. Hij draagt de verantwoording over ruim 20 personen en zal de laatste zijn die hier met de pet naar gooit. Gebruik van verdovende middelen is daar uit den boze en heeft hij ook in het geheel geen behoefte aan!

Onze vrij tijd brengen we zoveel mogelijk samen door en vinden het dan beide prettig samen af en toe te basen.

Hij moet nu naar huis (ook buitenland) om lopende zaken te regelen, hij "woont" dus bij zijn ouders thuis. Daar hij de oudste en verdienende zoon is, voelt hij zich ook verantwoordelijk voor het reilen en zeilen in het ouderlijk huis. Hier is o.a. een broer die zwaar verslaafd is en ook zus lief naait pa en ma wanneer het op geld aankomt.
Thuis zijn om te kunnen relaxen is het dus niet bepaalt zodat ik zeker begrip op kan brengen wanneer hij zich 's avonds terugtrekt op zijn eigen kamer en gaat basen.

Door mijn werkzaamheden kan ik nu werkelijk niet weg en zie zijn korte "vakantie" thuis met angst en beven tegemoet, wetende hoe in zichzelf teruggetrokken en depressief hij van het basen kan worden zeker wanneer het ene na het andere probleem op hem afkomt.

Als ik erbij ben kan ik dit goed opvangen zodat hij niet intens verdrietig wordt, nu krijg ik de neiging om ......tig keer per avond te bellen omdat ik me zorgen maak terwijl ik weet dat hij tijdens het basen met rust gelaten wil worden.

Ik wil hem graag tot steun zijn maar weet erg slecht met de situatie om te gaan. Is er iemand die dit herkend en/of raad kan geven?
G
GoatskeLid
01-01-2024, 00:00
#5
Eerlijk gezegd zie ik er niet veel kwaad in wanneer je het af en toe eens gebruikt zoals in ons geval een paar avonden tijdens drie weken vakantie.
Dit gebeurd 2x per jaar in de zomer- en kerstvakantie.

Beide hebben we geen probleem om het zonder te doen. Zodra we ergens anders op vakantie zijn gebruiken we in het geheel niet. We staan beide behoorlijk sterk in onze schoenen en verliezen de realiteit niet uit het oog, we weten donders goed wat het aan kan richten.

Ik ben dan ook niet bang dat hij eraan verslaafd zal raken maar vind het heel erg vervelend dat ik hem letterlijk en figuurlijk niet kan bereiken omdat hij zo in zichzelf gekeerd raakt.
Y
Yuppie 2 WasteLid
01-01-2024, 00:00
#6
Het probleem met alle drugs is , dat het bij regelmatig gebruik een gewoonte word. En geloof me ik kan het weten. Ik blowde bijna dagelijks na het werk en dat bijna 7 jaar lang. Pas na een lange vakantie besefte ik hoe duf en levenloos ik eigenlijk was en hoe fit en energiek ik was na die vakantie. Bij thuiskomst was het best moeilijk om het niet meer dagelijks te doen. Misschien ook omdat het legaal is hier, maar toch. [...]

Zelf heb ik nooit gebased, ik zal het ook niet doen, omdat ik weet hoe link het is. Zelf gebruik ik regelmatig (1x per weekend) sos, maar ik kan er ook goed buiten. Toch merk ik dat het op een gegeven moment een gewoonte gaat worden, en dat je jezelf wijs gaat maken dat het nog wel "effe kan"

Ik heb het geluk dat ik dat gevoel detecteer en simpelweg negeer en weet hoe dat idee in mn hoofd komt, dan stop ik er ook rustig een half jaar weer mee. Maar voor iemand die misschien minder stevig in zn schoenen staat gaat die vlieger niet op en raakt langzaam maar zeker verslaafd.

V.w.b. je maat zou ik iig aan hem laten blijken dat je voor m klaarstaat.
Het ergste wat iemand die zichzelf verliest is dat zn omgeving m langzaam laat voor wat 'ie is, en gewoon laat barsten.

Praat met 'm als ie high is zou ik zeggen, lijkt mij dat ie dan makkelijker praat als nuchter. misschien schaamt íe zich er ook wel voor dat ie het doet. ga iig niet constant lopen hameren in de trant van : "stop er toch mee" en "dat spul maakt je kapot", dat weet ie zeer waarschijnlijk ook wel. Gewoon lullen en blijven contact houden en zodra je kan, naar m toe gaan en m bezig houden met andere dingen, regel voor mijn part een hoer voor 'm :) (tis maar een idee :wink: ) Dat zou ik iig voor mijn maten ook doen (als het kon)
G
GoatskeLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik hou ziels veel van hem hoor en heb alles voor hem over maar een hoer voor hem regelen is een beetje te veel van het goede :sunglasses:

Zowel zijn ouders als niemand in de familie weet dat wij af en toe gebruiken, er is dan ook zeker geen sprake van links laten liggen. Hier gebeurd juist het tegendeel: hij krijgt alle ellende van de anderen over zich heen en men verwacht dat hij dit ook allemaal op kan lossen.

Hij beseft donders goed dat basen op dat moment vluchten is voor de werkelijkheid en deze de volgende dag als een boemerang terug komt.
Hij weet dat ik mij erg zorgen maak en probeert mij op alle mogelijke manier gerust te stellen dat hij goed weet wat hij doet.

Ik kan je echter wel zeggen dat zowel hij als ik beide blij zijn dat hij weer thuis weg is en de plicht weer roept. Eerst dan slapen we beide stukken beter en voel ik mij geruster :(
G
GoatskeLid
01-01-2024, 00:00
#8
Haha, nee :grin:
Een loverboy is het zeer zeker niet, het laatste dat hij van mij aan zal nemen is geld.

Ik had misschien beter "partner" dan vriend kunnen zeggen, we delen lief en leed sinds vijf jaar.
Y
Yuppie 2 WasteLid
01-01-2024, 00:00
#9
Dat veranderd de zaak een beetje.

Wat ik zou doen is proberen of ie wil blowen ipv basen, da's misschien heel lomp en stom, maar zoals ik het zie, kan je beter blowen dan basen, ik heb na een blowtje geen enkele zin meer in drank of coke of wat dan ook. Nogmaals misschien raar, maar als het lukt is ie iig van het basen af.

Maar ach.. De beste stuurlui....
F
FlipMeisterLid
01-01-2024, 00:00
#10
FlipMeister zei:
Ik heb eigenlijk maar een raad:

Stop met basen!

Je zal vast wel met iets aankomen als ja maar dat is het probleem niet, maar dat is het wel en iedereen die ontkend heeft last van waanbeelden!

Rook dan af en toe es een jointje maar base.... et maakt je kapot...
Klik om te vergroten...


Goatske zei:
Eerlijk gezegd zie ik er niet veel kwaad in wanneer je het af en toe eens gebruikt zoals in ons geval een paar avonden tijdens drie weken vakantie.
Dit gebeurd 2x per jaar in de zomer- en kerstvakantie.


Beide hebben we geen probleem om het zonder te doen. Zodra we ergens anders op vakantie zijn gebruiken we in het geheel niet. We staan beide behoorlijk sterk in onze schoenen en verliezen de realiteit niet uit het oog, we weten donders goed wat het aan kan richten.

Ik ben dan ook niet bang dat hij eraan verslaafd zal raken maar vind het heel erg vervelend dat ik hem letterlijk en figuurlijk niet kan bereiken omdat hij zo in zichzelf gekeerd raakt.
Klik om te vergroten...

Zal ik mijn werkloze bestaan opgeven om waarzegger te worden?
Wees eens anders dan al die telefoon en darkscope gasten en luister naar ons... :grin:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."