Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Hallo. Ik heb me hier nieuw aangemeld omdat ik me een beetje zorgen maak. Mijn vriend werkt in het buitenland en maakt werkdagen van 7:00 tot 19:00 en dit zes dagen per week. Hij draagt de verantwoording over ruim 20 personen en zal de laatste zijn die hier met de pet naar gooit. Gebruik van verdovende middelen is daar uit den boze en heeft hij ook in het geheel geen behoefte aan! Onze vrij tijd brengen we zoveel mogelijk samen door en vinden het dan beide prettig samen af en toe te basen. Hij moet nu naar huis (ook buitenland) om lopende zaken te regelen, hij "woont" dus bij zijn ouders thuis. Daar hij de oudste en verdienende zoon is, voelt hij zich ook verantwoordelijk voor het reilen en zeilen in het ouderlijk huis. Hier is o.a. een broer die zwaar verslaafd is en ook zus lief naait pa en ma wanneer het op geld aankomt. Thuis zijn om te kunnen relaxen is het dus niet bepaalt zodat ik zeker begrip op kan brengen wanneer hij zich 's avonds terugtrekt op zijn eigen kamer en gaat basen. Door mijn werkzaamheden kan ik nu werkelijk niet weg en zie zijn korte "vakantie" thuis met angst en beven tegemoet, wetende hoe in zichzelf teruggetrokken en depressief hij van het basen kan worden zeker wanneer het ene na het andere probleem op hem afkomt. Als ik erbij ben kan ik dit goed opvangen zodat hij niet intens verdrietig wordt, nu krijg ik de neiging om ......tig keer per avond te bellen omdat ik me zorgen maak terwijl ik weet dat hij tijdens het basen met rust gelaten wil worden. Ik wil hem graag tot steun zijn maar weet erg slecht met de situatie om te gaan. Is er iemand die dit herkend en/of raad kan geven?"
"Eerlijk gezegd zie ik er niet veel kwaad in wanneer je het af en toe eens gebruikt zoals in ons geval een paar avonden tijdens drie weken vakantie. Dit gebeurd 2x per jaar in de zomer- en kerstvakantie. Beide hebben we geen probleem om het zonder te doen. Zodra we ergens anders op vakantie zijn gebruiken we in het geheel niet. We staan beide behoorlijk sterk in onze schoenen en verliezen de realiteit niet uit het oog, we weten donders goed wat het aan kan richten. Ik ben dan ook niet bang dat hij eraan verslaafd zal raken maar vind het heel erg vervelend dat ik hem letterlijk en figuurlijk niet kan bereiken omdat hij zo in zichzelf gekeerd raakt."
"Ik hou ziels veel van hem hoor en heb alles voor hem over maar een hoer voor hem regelen is een beetje te veel van het goede Zowel zijn ouders als niemand in de familie weet dat wij af en toe gebruiken, er is dan ook zeker geen sprake van links laten liggen. Hier gebeurd juist het tegendeel: hij krijgt alle ellende van de anderen over zich heen en men verwacht dat hij dit ook allemaal op kan lossen. Hij beseft donders goed dat basen op dat moment vluchten is voor de werkelijkheid en deze de volgende dag als een boemerang terug komt. Hij weet dat ik mij erg zorgen maak en probeert mij op alle mogelijke manier gerust te stellen dat hij goed weet wat hij doet. Ik kan je echter wel zeggen dat zowel hij als ik beide blij zijn dat hij weer thuis weg is en de plicht weer roept. Eerst dan slapen we beide stukken beter en voel ik mij geruster"
"Haha, nee Een loverboy is het zeer zeker niet, het laatste dat hij van mij aan zal nemen is geld. Ik had misschien beter "partner" dan vriend kunnen zeggen, we delen lief en leed sinds vijf jaar."