Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsSlapende ledematen/bonkend na avond coke en drank

Slapende ledematen/bonkend na avond coke en drank

3 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
P
Peter321Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Beste leden,

Ik heb een vraag. 2 weken geleden heb ik een avondje gedronken en erbij gesnoven.
Ik had flink wat gedronken maar niet heel veel gesnoven. Hooguit een kwart gram.
De avond begon goed. Lichamelijk voelde alles prima. Op de helft van de avond zijn we een stukje gaan fietsen. Dit verhoogde merkbaar mijn hartslag.
De rest van de avond had ik last van een hoge hartslag en ik voelde mijn hart stevig bonken. Geen hartoverslag of pijn op de borst oid. Dit was dus getriggerd door dat stukje fietsen.
Nu ben ik mij ervan bewust dat als je er op gaat letten dat het alleen maar erger word wat er voor zorgt dat de hartslag nog hoger word.
Paar keer mijn hartslag gemeten die was 130, met 1 keer 160 (de 160 weet ik niet zeker). Dit nam ik voor lief maar maakte hier mij wel zorgen over.
Toen ik thuis kwam voelde het alsof mijn hart echt uitgeput was.
Ik lag rond 6 uur snachts in bed en mijn hart klopte flink (geen hoge hartslag maar meer een zwaar bonkend hart).
Ik moet zeggen dat ik een slechte conditie heb en al een tijdje dagelijks blow (die avond niet geblowd of gerookt).
De avond nam ik ongeveer elk uur een snuifje van 10 uur tot 6 uur.
De volgende dag had ik enorm last van snel slapende ledematen. Ik lag een klein beetje op mijn arm en ik kreeg heel snel tintelingen. Ook had ik een week lang last van een bonkend hart. Dit is nu voorbij en hier heb ik geen last meer van. Maar dit heeft een week geduurd. Hier ben ik ook mee naar de huisarts gegaan. De klachten van de tintelende ledematen heb ik hem niet erg duidelijk gemaakt.
Hiervoor had ik er nooit last van. Ik had echt nooit een slapend ledemaat. Nu is het 2 weken later en is het langzamerhand minder geworden maar nog steeds vallen mijn ledematen bij een kleine knelling redelijk snel in slaap, iets wat ik voorheen nooit had.
Ik vraag mij af wat dit kan betekenen. Ik zelf zit aan 3 dingen te denken.
Chronische hyperventilatie (dit veroorzaakt tintelingen heb ik gelezen maar ik kon hier niet uit op maken dat die tintelingen alleen bij een knelling tot stand komen).
Vitamine b tekort. (het lijkt mij sterk dat dit ineens gebeurt).
Een slechte bloedsomloop als gevolg van schade aan het hart. Hier ben ik het meest bang voor. Ik ben naar de huisarts gegaan, die heeft geluisterd met een stethoscoop. Hij zei dat er niks geks te horen was.

Hiervoor had ik al in dezelfde maand 2 keer gedronken met niet zo veel coke erbij (telkens maar hooguit een kwart gram), een maatje van mij nam telkens 2 keer zoveel en hij zei ook dat wat ik nam echt niet veel was.
De katers hiervan waren ook flink maar niet zorgelijk.
Een van die keren was mijn hartslag ook storend de rest van de avond na een stukje gefietst te hebben.

Ook was ik een beetje duizelig lichtjes in mijn hoofd de dagen erna.
Ik denk dat ik het nooit meer ga doen, en als ik het ooit ga doen wil ik eerst een goede conditie hebben en de drank flink minderen tijdens gebruik.
De coke zelf was goed, dit heb ik laten testen.
Mijn vraag is of iemand weet hoe de tintelende ledematen komen? De rest van de ongemakken neem ik voor lief. Die zijn vooral te wijden aan een slechte conditie denk ik.
Op de avond zelf had ik geen last van tintelende ledematen.

Ik hoop dat jullie een antwoord weten hoezo ik last heb van slapende ledematen.

Met vriendelijke groet
Peter
s
snelgemsurfdLid
01-01-2024, 00:00
#2
Peter321 zei:
Beste leden,

Ik heb een vraag. 2 weken geleden heb ik een avondje gedronken en erbij gesnoven.
Ik had flink wat gedronken maar niet heel veel gesnoven. Hooguit een kwart gram.
De avond begon goed. Lichamelijk voelde alles prima. Op de helft van de avond zijn we een stukje gaan fietsen. Dit verhoogde merkbaar mijn hartslag.
De rest van de avond had ik last van een hoge hartslag en ik voelde mijn hart stevig bonken. Geen hartoverslag of pijn op de borst oid. Dit was dus getriggerd door dat stukje fietsen.
Nu ben ik mij ervan bewust dat als je er op gaat letten dat het alleen maar erger word wat er voor zorgt dat de hartslag nog hoger word.
Paar keer mijn hartslag gemeten die was 130, met 1 keer 160 (de 160 weet ik niet zeker). Dit nam ik voor lief maar maakte hier mij wel zorgen over.
Toen ik thuis kwam voelde het alsof mijn hart echt uitgeput was.
Ik lag rond 6 uur snachts in bed en mijn hart klopte flink (geen hoge hartslag maar meer een zwaar bonkend hart).
Ik moet zeggen dat ik een slechte conditie heb en al een tijdje dagelijks blow (die avond niet geblowd of gerookt).
De avond nam ik ongeveer elk uur een snuifje van 10 uur tot 6 uur.
De volgende dag had ik enorm last van snel slapende ledematen. Ik lag een klein beetje op mijn arm en ik kreeg heel snel tintelingen. Ook had ik een week lang last van een bonkend hart. Dit is nu voorbij en hier heb ik geen last meer van. Maar dit heeft een week geduurd. Hier ben ik ook mee naar de huisarts gegaan. De klachten van de tintelende ledematen heb ik hem niet erg duidelijk gemaakt.
Hiervoor had ik er nooit last van. Ik had echt nooit een slapend ledemaat. Nu is het 2 weken later en is het langzamerhand minder geworden maar nog steeds vallen mijn ledematen bij een kleine knelling redelijk snel in slaap, iets wat ik voorheen nooit had.
Ik vraag mij af wat dit kan betekenen. Ik zelf zit aan 3 dingen te denken.
Chronische hyperventilatie (dit veroorzaakt tintelingen heb ik gelezen maar ik kon hier niet uit op maken dat die tintelingen alleen bij een knelling tot stand komen).
Vitamine b tekort. (het lijkt mij sterk dat dit ineens gebeurt).
Een slechte bloedsomloop als gevolg van schade aan het hart. Hier ben ik het meest bang voor. Ik ben naar de huisarts gegaan, die heeft geluisterd met een stethoscoop. Hij zei dat er niks geks te horen was.

Hiervoor had ik al in dezelfde maand 2 keer gedronken met niet zo veel coke erbij (telkens maar hooguit een kwart gram), een maatje van mij nam telkens 2 keer zoveel en hij zei ook dat wat ik nam echt niet veel was.
De katers hiervan waren ook flink maar niet zorgelijk.
Een van die keren was mijn hartslag ook storend de rest van de avond na een stukje gefietst te hebben.

Ook was ik een beetje duizelig lichtjes in mijn hoofd de dagen erna.
Ik denk dat ik het nooit meer ga doen, en als ik het ooit ga doen wil ik eerst een goede conditie hebben en de drank flink minderen tijdens gebruik.
De coke zelf was goed, dit heb ik laten testen.
Mijn vraag is of iemand weet hoe de tintelende ledematen komen? De rest van de ongemakken neem ik voor lief. Die zijn vooral te wijden aan een slechte conditie denk ik.
Op de avond zelf had ik geen last van tintelende ledematen.

Ik hoop dat jullie een antwoord weten hoezo ik last heb van slapende ledematen.

Met vriendelijke groet
Peter
Klik om te vergroten...


Bij mij hebben die symptomen zich geuit tot veel miserie.
Ik ben ''s ochtends wakker geworden met een lamme rechterarm. Ben toen onmiddellijk naar de huisarts gegaan, en die heeft me doorgestuurd naar orthopedist.
Na paar weken van tests uit te voeren zijn ze tot de conclusie gekomen dat m'n zenuwen waren aangetast en een operatie noodzakelijk was.
Operatie is goed verlopen geweest en nu 1,5 jaar later , zijn alle symptomen van toen weg, maar heb wel een krachtverlies van ongeveer 10 - 15 % in m'n rechterarm.

Ik ben allang blij dat m'n armen terug leeft en dat verlies aan kracht neem ik er maar gerust bij.
M
MeejheMLid
01-01-2024, 00:00
#3
Dit is echt iets voor een arts, bij voorkeur een met jou dossier.

Ik kan de hoeveelheid pure cocaïne niet inschatten, en ik ken je medische achtergrond niet.

Gebruik van drugs in Nederland is niet verboden, en je arts heeft een zwijgplicht, dus schroom je niet daar aan te kloppen.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#4
Peter321 zei:
Ik denk dat ik het nooit meer ga doen, en als ik het ooit ga doen wil ik eerst een goede conditie hebben en de drank flink minderen tijdens gebruik.

Peter
Klik om te vergroten...

Ga je het nou wel of niet nog eens doen? Je bent toch niet genoeg geschrokken denk ik als je het nog eens wil doen. Alles bij elkaar is het misschien teveel, dagelijks blowen, regelmatig veel alcohol en ook regelmatig coke, slechte conditie etc. Eigenlijk geef je zelf al een beetje antwoord op de vraag. En dat het bij je vrienden wel goed gaat, zelfs met meer, zegt natuurlijk niets. Ik lig bv bij 4 bier al onder de tafel en anderen bij 40 pas.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."