Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Beste leden, Ik heb een vraag. 2 weken geleden heb ik een avondje gedronken en erbij gesnoven. Ik had flink wat gedronken maar niet heel veel gesnoven. Hooguit een kwart gram. De avond begon goed. Lichamelijk voelde alles prima. Op de helft van de avond zijn we een stukje gaan fietsen. Dit verhoogde merkbaar mijn hartslag. De rest van de avond had ik last van een hoge hartslag en ik voelde mijn hart stevig bonken. Geen hartoverslag of pijn op de borst oid. Dit was dus getriggerd door dat stukje fietsen. Nu ben ik mij ervan bewust dat als je er op gaat letten dat het alleen maar erger word wat er voor zorgt dat de hartslag nog hoger word. Paar keer mijn hartslag gemeten die was 130, met 1 keer 160 (de 160 weet ik niet zeker). Dit nam ik voor lief maar maakte hier mij wel zorgen over. Toen ik thuis kwam voelde het alsof mijn hart echt uitgeput was. Ik lag rond 6 uur snachts in bed en mijn hart klopte flink (geen hoge hartslag maar meer een zwaar bonkend hart). Ik moet zeggen dat ik een slechte conditie heb en al een tijdje dagelijks blow (die avond niet geblowd of gerookt). De avond nam ik ongeveer elk uur een snuifje van 10 uur tot 6 uur. De volgende dag had ik enorm last van snel slapende ledematen. Ik lag een klein beetje op mijn arm en ik kreeg heel snel tintelingen. Ook had ik een week lang last van een bonkend hart. Dit is nu voorbij en hier heb ik geen last meer van. Maar dit heeft een week geduurd. Hier ben ik ook mee naar de huisarts gegaan. De klachten van de tintelende ledematen heb ik hem niet erg duidelijk gemaakt. Hiervoor had ik er nooit last van. Ik had echt nooit een slapend ledemaat. Nu is het 2 weken later en is het langzamerhand minder geworden maar nog steeds vallen mijn ledematen bij een kleine knelling redelijk snel in slaap, iets wat ik voorheen nooit had. Ik vraag mij af wat dit kan betekenen. Ik zelf zit aan 3 dingen te denken. Chronische hyperventilatie (dit veroorzaakt tintelingen heb ik gelezen maar ik kon hier niet uit op maken dat die tintelingen alleen bij een knelling tot stand komen). Vitamine b tekort. (het lijkt mij sterk dat dit ineens gebeurt). Een slechte bloedsomloop als gevolg van schade aan het hart. Hier ben ik het meest bang voor. Ik ben naar de huisarts gegaan, die heeft geluisterd met een stethoscoop. Hij zei dat er niks geks te horen was. Hiervoor had ik al in dezelfde maand 2 keer gedronken met niet zo veel coke erbij (telkens maar hooguit een kwart gram), een maatje van mij nam telkens 2 keer zoveel en hij zei ook dat wat ik nam echt niet veel was. De katers hiervan waren ook flink maar niet zorgelijk. Een van die keren was mijn hartslag ook storend de rest van de avond na een stukje gefietst te hebben. Ook was ik een beetje duizelig lichtjes in mijn hoofd de dagen erna. Ik denk dat ik het nooit meer ga doen, en als ik het ooit ga doen wil ik eerst een goede conditie hebben en de drank flink minderen tijdens gebruik. De coke zelf was goed, dit heb ik laten testen. Mijn vraag is of iemand weet hoe de tintelende ledematen komen? De rest van de ongemakken neem ik voor lief. Die zijn vooral te wijden aan een slechte conditie denk ik. Op de avond zelf had ik geen last van tintelende ledematen. Ik hoop dat jullie een antwoord weten hoezo ik last heb van slapende ledematen. Met vriendelijke groet Peter"