Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums1x per week cocaine

1x per week cocaine

23 antwoorden
11 weergaven
18-5-2026
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#1
Klinkt zweverig ja, maar het kan ook zo het beste zijn wat je ooit gedaan hebt. Zonder overdrijven, het beste wat je óóit gedaan hebt voor jezelf. Al helemaal wanneer een verslaving op de loer ligt en je dus dingen doet of gaat doen die je een erg diep dal in kunnen leiden. Psychedelische ervaringen zijn dan vaak als een soort eerlijk gesprek met jezelf, daar waar er inzicht en ruimte/overzicht is om dat te doen.

Ik heb zelf nooit een nuchtere tripsitter gehad en vind dat persoonlijk ook onnodig en het lijkt me zelfs storend, omdat zo iemand dan op een heel andere golflengte zit dan jij. Wel zou ik zeker niet alleen gaan trippen de eerste keer. Trippen is iets heel anders dan je je van tevoren voorstelt. Eventuele negatieve gedachten kunnen zo ineens enorm uitvergroot worden en dus is er een zekere mate van bereid zijn dat los te laten nodig. Als je het eerst eens probeert met iemand anders of een paar anderen (ik zou aanraden niet teveel mensen) die het dus ook nemen, dan kunnen jullie elkaar - mocht dat nodig zijn - wat steunen en de positieve kant op sturen.
o
ooscaarLid
01-01-2024, 00:00
#2
Sluit me weer 100% aan bij Mindless. Je krijgt door psychedelische ervaringen een spiegel zoals je dat nog nooit hebt gehad. Het laat je dingen zien die zo evident kunnen lijken achteraf, maar die je toch zonder psychedelica niet lijkt te begrijpen. Ik heb dingen gehad die ik in een jaar tijd niet echt heb kunnen begrijpen maar wel op/door psychedelica. Voor mij heeft het echt mijn leven veranderd in enorm positieve zin, ook al moet ik erbij zeggen dat het wel tegelijkertijd was samen met wat andere 'processen' zou je kunnen zeggen. Ook moet ik zeggen dat ik nog steeds net zoveel 'slechte' (speed, dat soort dingen) drugs gebruik als van tevoren, maar het heeft voor mij ook wel een soort van lichte obsessiviteit die erin zat verwijderd.

Als tip kan ik je meegeven dat psychedelica het beste samengaat met meditatie en filosofie. Verwacht niet een 'vet leuke' ervaring of lekker gaan maar anticipeer gewoon op gevloerd worden in positieve zin. Als je de negatieve energie die in jou en in iedereen wel zit weet te doorgronden, gaat er daarna een wereld voor je open. Het kan echt ontroerend zijn. Maar onthoudt (wat misschien een beetje tegenstrijdig is met de bovenstaande lovende woorden) dat je er niet iets van moet verwachten, want het is altijd heel anders dan je verwacht, ook na heel veel keren. En voor mij persoonlijk zijn de meest moeilijke (heb niet echt erg moeilijke gehad maar sommige zijn moeilijker dan andere) ervaringen ook wel de aller leerzaamste en mooiste.

Maar goed. Om de vraag te beantwoorden hahahaha: ik zou het samen doen met anderen, maar wel allebei/allemaal (zou het niet met teveel mensen doen, en sowieso alleen met mensen bij wie je je fijn/relaxed voelt) nemen. Als zij ook geen ervaring hebben gewoon bescheiden met de dosering zijn de eerste keer en gewoon langzaam opbouwen als je nog volgende keren wilt. Onthoudt ook dat lsd erg lang duurt, dus begin gewoon (bijvoorbeeld!) 10 uur in de ochtend en ga de natuur in als het minstens 20 graden is en er geen regen is voorspeld. Je kan het (uiteraard!) ook anders doen, maar anticipeer wel op de lange werkingsduur. :wink:
l
losbanditasLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ja dacht zelf dat ik dan misschien dingen eruit zou gooien die ik eigenlijk niet wil delen tijdens zo een sessie met andere mensen (onzekerheid over dingen, prive situaties etc) maar ga het dan toch maar voorstellen aan een paar vrienden nadat ik me goed heb ingelezen. Zal laten weten wat het me heeft opgeleverd/ hoe ik het heb ervaren!
o
ooscaarLid
01-01-2024, 00:00
#4
losbanditas zei:
Ja dacht zelf dat ik dan misschien dingen eruit zou gooien die ik eigenlijk niet wil delen tijdens zo een sessie met andere mensen (onzekerheid over dingen, prive situaties etc) maar ga het dan toch maar voorstellen aan een paar vrienden nadat ik me goed heb ingelezen. Zal laten weten wat het me heeft opgeleverd/ hoe ik het heb ervaren!
Klik om te vergroten...
Daar hoef je je niet zo druk om te maken, waarschijnlijk kom je toch niet eens zo flex uit je woorden. Dat gezegd hebbende, bespreek wel met ze dat ook als het persoonlijk wordt, dat het gewoon tussen jullie blijft. Vertrouw je ze daar niet op, dan kun je het wellicht beter niet met hen doen.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."