Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWanneer slaat de coke in voor je hart?

Wanneer slaat de coke in voor je hart?

9 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
s
steelpan90Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Nee 100 bpm onder invloed van haha. Maar heb van mezelf al wel een hoge hartslag dan denk ik, 70-80. Alles daaronder begint eng te voelen

Bij 100bpm voelt het gewoon relaxt en niet echt belast.
J
JoopiejoLid
01-01-2024, 00:00
#2
Weet je als je zo met je hart(slag) bezig bent is het ook echt minder tof om coke te gebruiken. Je maakt jezelf wat wijs, onder invloed van coke... geen goede combi, wordt je helemaal para. Maar goed je ging toch al nooit meer coke snuiven he TS?
s
steelpan90Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Zoals de titel klinkt, wanneer is de gesnoven coke het meest belastende voor je hart? Je voelt "m" namelijk al gelijk. Op internet staat dat het gevoel na 20-30 minuten op zijn max is, maar is dit geestelijk, lichamelijk of voor beide?

Stel iemand neemt een OD, komt deze direct of pas later?
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#4
steelpan90 zei:
Zoals de titel klinkt, wanneer is de gesnoven coke het meest belastende voor je hart? Je voelt "m" namelijk al gelijk. Op internet staat dat het gevoel na 20-30 minuten op zijn max is, maar is dit geestelijk, lichamelijk of voor beide?

Stel iemand neemt een OD, komt deze direct of pas later?
Klik om te vergroten...

Werkt inderdaad snel na enkele minuten al gok ik , en werkt maximaal een minuut of 30-45 en dan zwakt het af. Na 20-30 minuten is de cocaïne het meest belastend voor het hart als ik me niet vergis.
De OD komt iets later maar alsnog vrij vlot na inname (nasaal)

Heb je hartklachten?
b
benzzzyLid
01-01-2024, 00:00
#5
Het is coke!!
Als je hartklachten hebt of het vermoeden hebt dat je ze hebt gebruik dan geen of minder coke!!!
Ik gok rond de 20min.
s
steelpan90Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Benzoboss zei:
Het is coke!!
Als je hartklachten hebt of het vermoeden hebt dat je ze hebt gebruik dan geen of minder coke!!!
Ik gok rond de 20min.
Klik om te vergroten...
Nee was puur uit interesse! Heb wel eens iemand een OD zien krijgen (ofja dat ie daar lag ) maar was benieuwd of dit dan direct op komt zetten of zomaar kan neervallen zoals bij ghb.

Dat maakt het bijpakken dan ook een stuk veiliger wanneer je de tijden ongeveer weet.
s
steelpan90Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Tijdloos zei:
steelpan90 zei:
Zoals de titel klinkt, wanneer is de gesnoven coke het meest belastende voor je hart? Je voelt "m" namelijk al gelijk. Op internet staat dat het gevoel na 20-30 minuten op zijn max is, maar is dit geestelijk, lichamelijk of voor beide?

Stel iemand neemt een OD, komt deze direct of pas later?
Klik om te vergroten...

Werkt inderdaad snel na enkele minuten al gok ik , en werkt maximaal een minuut of 30-45 en dan zwakt het af. Na 20-30 minuten is de cocaïne het meest belastend voor het hart als ik me niet vergis.
De OD komt iets later maar alsnog vrij vlot na inname (nasaal)

Heb je hartklachten?
Klik om te vergroten...

Mijn hartslag ligt altijd rond de 100 en laat hem niet hoger dan dit komen (soms uitschieters). Maar wanneer heb je nu echt hartklachten? Als ik met wat maten op de bank zit en ik er aan denk, denk ik al gauw dat hij te sloom/te hard/ onregelmatig klopt. Maar zodra ik er niet meer aan denk is er ook niks meer aan de hand. Beetje jezelf de klachten aanpraten. Als ik denk dat hij onregelmatig gaat, ga ik juist ff bewegen dat ie weer actief word . Bij te hoge kloppingen ff rustig op bed liggen en goed in en uitademen.

Ikzelf hou wel elk 15 min ff snel me hartslag in de gaten (vingers op de pols) en ga niet "ff gek doen" zoals in mijn vorige topic haha. Gewoon af en toe met vrienden op de bank is veel chiller.

Lijkt me als je hart echt ligt te vechten dat je dit wel voelt toch? Als er echte steken/problemen zijn dat je wel voelt dat het fout gaat toch?
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#8
SmartieAndMe zei:
Een rusthartslag hoort rond de 60-70 te zijn. Als die rond de 100 is, is dat wel aan de hoge kant. Ik kan me echter ook voorstellen dat je bloeddruk vrij hoog is in jouw geval en dan is een hartslag van 100 in rust niet raar.
Klik om te vergroten...

Op 100 BPM kan ik niet of nauwelijks slapen , heb jij daar ook last van? Normaal is het bij mij rond de 40-50. Is in het ziekenhuis irritant zodra ik slapen wil gaat een alarm af onder of rond de 30 bpm in slaap is het dan.

Wanneer je hartklachten hebt? Ik had/heb ze soms vooral als het daalt tot onder de 40-30 dan heb ik kans na tijd zitten of slapen en snel opstaan dat ik een syncope krijg (flauwvallen) is me eens in het ziekenhuis gebeurd na een bezoek. Was een uur later op afdeling cardiologie opgenomen. Dat was erg zuur tegenwoordig meld ik ze niet meer ; al door de molen van tests geweest.. Had het laatst in de trein kwam in Den Helder weer bij en moest 1,5 uur terugreizen..

Of als je tachycardie (te hoge hartslag wat jij beschrijft) hebt en loopt te zweten als een otter terwijl je (zonder drugs of medicatie) ineens 140-160 bpm hebt als je rustig op de bank zit tv te kijken.

Betablokkers kunnen een oplossing bieden maar bespreek dat met je huisarts!
Ben zelf 'blij' met bradycardie (te laag volgens normale waarden ) dat ik tenminste 'makkelijk' in slaap val..

Dat soort symptomen zijn vaak hartklachten.

Edit

Installeer een hartslagmeter op je telefoon die het ook onthoud , zo kun je de dokter gelijk een goede indruk geven. (moet je telefoon wel een flits hebben bij je camera)
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#9
op 100bpm kom ik inderdaad ook niet in slaap, dan moet ik eerst tot rust komen. Mijn rusthartslag is 60 en als ik net wakker ben 50.
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#10
Een rusthartslag hoort rond de 60-70 te zijn. Als die rond de 100 is, is dat wel aan de hoge kant. Ik kan me echter ook voorstellen dat je bloeddruk vrij hoog is in jouw geval en dan is een hartslag van 100 in rust niet raar.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."