SmartieAndMe zei:
Een rusthartslag hoort rond de 60-70 te zijn. Als die rond de 100 is, is dat wel aan de hoge kant. Ik kan me echter ook voorstellen dat je bloeddruk vrij hoog is in jouw geval en dan is een hartslag van 100 in rust niet raar.
Op 100 BPM kan ik niet of nauwelijks slapen , heb jij daar ook last van? Normaal is het bij mij rond de 40-50. Is in het ziekenhuis irritant zodra ik slapen wil gaat een alarm af onder of rond de 30 bpm in slaap is het dan.
Wanneer je hartklachten hebt? Ik had/heb ze soms vooral als het daalt tot onder de 40-30 dan heb ik kans na tijd zitten of slapen en snel opstaan dat ik een syncope krijg (flauwvallen) is me eens in het ziekenhuis gebeurd na een bezoek. Was een uur later op afdeling cardiologie opgenomen. Dat was erg zuur tegenwoordig meld ik ze niet meer ; al door de molen van tests geweest.. Had het laatst in de trein kwam in Den Helder weer bij en moest 1,5 uur terugreizen..
Of als je tachycardie (te hoge hartslag wat jij beschrijft) hebt en loopt te zweten als een otter terwijl je (zonder drugs of medicatie) ineens 140-160 bpm hebt als je rustig op de bank zit tv te kijken.
Betablokkers kunnen een oplossing bieden maar bespreek dat met je huisarts!
Ben zelf 'blij' met bradycardie (te laag volgens normale waarden ) dat ik tenminste 'makkelijk' in slaap val..
Dat soort symptomen zijn vaak hartklachten.
Edit
Installeer een hartslagmeter op je telefoon die het ook onthoud , zo kun je de dokter gelijk een goede indruk geven. (moet je telefoon wel een flits hebben bij je camera)