Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsCocaïne en neus beschadiging

Cocaïne en neus beschadiging

6 antwoorden
8 weergaven
18-5-2026
B
Bibi070Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Na wat gegoogle over cocaïne en de neus kreeg ik niet echt antwoord op mijn vraag, vandaar dat ik een topic open in de hoop dat er mensen zijn die mij iets meer kunnen vertellen.

Ik heb 2.5 jaar een verslaving gehad voor cocaïne. En dan niet alleen in het weekend, maar praktisch elke dag.
Ik snoof tussen de 0.5 en de 1.5 gram per dag ongeveer. Vreselijk veel natuurlijk. Mijn sos verslaving had ik ook in no time opgebouwd, ik ben nogal verslavingsgevoelig zeg maar.
Gelukkig was ik slim genoeg hulp te zoeken, en ben nu een half jaar clean. Eigenlijk mis ik het niet eens, ik heb drastisch mijn leven omgegooid en heb zowel drugs als alcohol vaarwel gezegd. Ook mijn "gebruikersvrienden " zie ik niet meer.
Toen ik terecht kwam bij de verslavingszorg, ben ik ook behandeld voor mijn adhd. Ik wist al 15 jaar dat ik adhd had, maar nooit behandeling voor gehad omdat ik het allemaal wel mee vond vallen.
Tot een half jaar geleden, sindsdien slik ik concerta, en gaat het beter dan ooit.
Ik gebruikte sos voornamelijk ook voor de rust in mijn hoofd wat ik ervan kreeg.

Goed, ik dwaal af. Mijn vraag gaat namelijk over mijn neus.
Nu ben ik dus een half jaar gestopt met sos, gebruik geen neusspray of iets. Maar mijn neus blijft maar dicht zitten.
Ik heb enorm last van de colombiaanse verkoudheid dus.
Zeker als ik naar buiten ga of een beetje beweeg gaat m'n neus helemaal dicht zitten.
Ook in de ochtend bij het opstaan.
En niet zozeer een loopneus (al heb ik dat wel als ik bijvoorbeeld sport) maar meer taai slijm en korstvorming.
Het wordt ook niet minder, eerder erger.
Natuurlijk weet ik dat 2.5 jaar bijna dagelijks snuiven absurd veel is, en dat je neus moet herstellen.
Ik heb het gevraagd aan mijn verslavingsarts, en hij zei dat het wel na verloop van tijd hersteld.
Toch maak ik me zorgen, want ik ging ervan uit dat het wel minder zou worden ipv erger.
Het is niet alleen hinderlijk dat ik continu een verstopte neus heb, maar het herinnert mij ook aan mijn verslaving.
Ik heb ook de hele tijd het gevoel dat ik me daardoor moet verdedigen tegen andere dat ik niets meer gebruik.
Kortom zwaar irritant.

Goed, mijn vraag is dan ook of er hier mensen zijn die hetzelfde hebben gehad als ik.
En of dit uiteindelijk hersteld, of dat ik toch een bezoekje aan de kno arts moet brengen.
Ook vraag ik mij af of het echt de slijmvliezen zijn, of dat het misschien toch een gat in m'n tussenschot is.
Ik weet wel dat ik sowieso beter de vraag bij een arts kan leggen, en het moet onderzoeken. Maar wellicht zijn er mensen die mij iets meer info kunnen geven hierover.

Alvast bedankt!
L
LiefhebbertjeLid
01-01-2024, 00:00
#2
Benzo excuseer mijn lompheid maar zeg beter niets als je er geen weet van hebt sommige posts van jou slaan namelink belemaal nergens op en helptniet mee het forum informatief te houden

Ik heb een half jaar 5 per dag gebruikt en heb een perforatie maar haad ook enorme korst vorming en steeds verstopte neus
Gebruik het op de afbeelding afgebeelde neusdouche 2 x per dag tot 6x en binnen no time ist oke

Gat septum : heb je wel eens proppen in je zakdoek als je snuit?
Dat zijn bonken korst die je uit het gat blaast
b
benzzzyLid
01-01-2024, 00:00
#3
Maak een afspraak met je doktor.
Wij zijn geen doktors en als we dat wel waren dan zou het handig zijn als we je neus konnen zien.
Wij kunnen jou echt niks vertellen zonder je eerst te zien srry.

Good luck :wink:
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#4
Liefhebbertje zei:
Benzo excuseer mijn lompheid maar zeg beter niets als je er geen weet van hebt sommige posts van jou slaan namelink belemaal nergens op en helptniet mee het forum informatief te houden
Klik om te vergroten...
Zullen we gewoon even aardig blijven liefhebbertje! Ik kom van jou ook genoeg dingen tegen die nergens op slaan, maar ipv daar zo lomp op te reageren geef ik dan gewoon aan wat er niet klopt in mijn optiek en kunnen we daar een discussie over voeren.

Daarnaast geeft benzoboss in deze het enige fatsoenlijke advies en jij niet... We weten helemaal niet exact wat er met de TS aan de hand is en voor medische kwesties geldt toch echt dat het enige juiste advies dan is om naar een dokter te gaan. Jij raad een of andere neusspray aan omdat die bij jou werkte, maar dat wil helemaal nog niet zeggen dat dit dan ook bij een ander zal werken. Dat je het als optie oppert is niks mis mee, maar ondanks dat is het nog steeds het best dat de TS gewoon naar een dokter gaat aangezien de kwestie bij de TS misschien wel heel anders is.
L
LiefhebbertjeLid
01-01-2024, 00:00
#5
Je hebt gelijk was niet netjes
Hoor graag in een pb waar je fouten opmerkt of onjuist heden denkt te hebben
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#6
Liefhebbertje zei:
Je hebt gelijk was niet netjes
Hoor graag in een pb waar je fouten opmerkt of onjuist heden denkt te hebben
Klik om te vergroten...
Ik refereerde oa naar het topic over 'legaliseren' of beter gezegd gedogen van wiet productie. Maar daar hebben we een prima en nette discussie toch?
I
Insane clownLid
01-01-2024, 00:00
#7
Om even on topic te gaan. Topic starter zou eens Nisita neuszalf kunnen bestellen bij een online drogisterij. Ik heb 2 jaar niet door mijn neus kunnen ademen en Nisita zalf is voor mij de oplossing. Succes.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."