Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Na wat gegoogle over cocaïne en de neus kreeg ik niet echt antwoord op mijn vraag, vandaar dat ik een topic open in de hoop dat er mensen zijn die mij iets meer kunnen vertellen. Ik heb 2.5 jaar een verslaving gehad voor cocaïne. En dan niet alleen in het weekend, maar praktisch elke dag. Ik snoof tussen de 0.5 en de 1.5 gram per dag ongeveer. Vreselijk veel natuurlijk. Mijn sos verslaving had ik ook in no time opgebouwd, ik ben nogal verslavingsgevoelig zeg maar. Gelukkig was ik slim genoeg hulp te zoeken, en ben nu een half jaar clean. Eigenlijk mis ik het niet eens, ik heb drastisch mijn leven omgegooid en heb zowel drugs als alcohol vaarwel gezegd. Ook mijn "gebruikersvrienden " zie ik niet meer. Toen ik terecht kwam bij de verslavingszorg, ben ik ook behandeld voor mijn adhd. Ik wist al 15 jaar dat ik adhd had, maar nooit behandeling voor gehad omdat ik het allemaal wel mee vond vallen. Tot een half jaar geleden, sindsdien slik ik concerta, en gaat het beter dan ooit. Ik gebruikte sos voornamelijk ook voor de rust in mijn hoofd wat ik ervan kreeg. Goed, ik dwaal af. Mijn vraag gaat namelijk over mijn neus. Nu ben ik dus een half jaar gestopt met sos, gebruik geen neusspray of iets. Maar mijn neus blijft maar dicht zitten. Ik heb enorm last van de colombiaanse verkoudheid dus. Zeker als ik naar buiten ga of een beetje beweeg gaat m'n neus helemaal dicht zitten. Ook in de ochtend bij het opstaan. En niet zozeer een loopneus (al heb ik dat wel als ik bijvoorbeeld sport) maar meer taai slijm en korstvorming. Het wordt ook niet minder, eerder erger. Natuurlijk weet ik dat 2.5 jaar bijna dagelijks snuiven absurd veel is, en dat je neus moet herstellen. Ik heb het gevraagd aan mijn verslavingsarts, en hij zei dat het wel na verloop van tijd hersteld. Toch maak ik me zorgen, want ik ging ervan uit dat het wel minder zou worden ipv erger. Het is niet alleen hinderlijk dat ik continu een verstopte neus heb, maar het herinnert mij ook aan mijn verslaving. Ik heb ook de hele tijd het gevoel dat ik me daardoor moet verdedigen tegen andere dat ik niets meer gebruik. Kortom zwaar irritant. Goed, mijn vraag is dan ook of er hier mensen zijn die hetzelfde hebben gehad als ik. En of dit uiteindelijk hersteld, of dat ik toch een bezoekje aan de kno arts moet brengen. Ook vraag ik mij af of het echt de slijmvliezen zijn, of dat het misschien toch een gat in m'n tussenschot is. Ik weet wel dat ik sowieso beter de vraag bij een arts kan leggen, en het moet onderzoeken. Maar wellicht zijn er mensen die mij iets meer info kunnen geven hierover. Alvast bedankt!"