Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums'Cocaine als niet-gebruikswaardig' topic

'Cocaine als niet-gebruikswaardig' topic

8 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
D
DerangedLid
01-01-2024, 00:00
#1
Dit is geen anti-cocaine topic waar wordt gewaarschuwd voor de eindeloze gevaren hiervan, die zijn er in principe meer dan genoeg, met name gemaakt door de fanboys zelf. Dit is een topic voor mensen die beseffen dat cocaine absoluut niet gebruikswaardig is, laat staan voor het belachelijke bedrag dat er doorgaans voor moet worden betaald.

Er is op dit forum nog altijd heel veel blij gedoe over cocaine voornamelijk voortkomend uit onwetendheid. In veel gevallen zijn dit personen die er vroeg of laat ook achter zullen komen en dat maakt het aanschouwen van hun grenzeloze naïviteit soms een wat ongemakkelijke ervaring.

Dit is een topic voor mensen die weten dat cocaine en haar gebruikers eigenlijk maar schraal zijn. Of gewoon lame. Een woord dat ik echt nooit gebruik maar dat in deze op een of andere manier toch het meest gepast lijkt.

Er zijn heel veel mensen die cocaine gebruiken, nog steeds lijken het er meer en meer. Dit topic is voor de personen die vol overtuiging blijven gaan voor geen en niet, of beter gezegd nooit. En tegelijkertijd exact beseffen waarom dat zo is.

Hadden deze een topic nodig? Nee, eigenlijk totaal niet. Maar dat is nou net weer die ironie die het wel waardig maakt.
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik sluit me er grotendeels helemaal bij aan. Ook ik heb ooit aan levende lijve ondervonden hoe verslavend deze drug is. Ik ben er na een aantal jaar intensief gebruik van de ene op de andere dag mee gestopt. Ik was het zat om iedere keer alleen maar opgefucked te raken. Dat spul werkte te snel uit, ik had na een kwartier alweer behoefte aan meer. Omdat ik dan steeds ieder kwartier (steeds groter wordende lijnen) bijsnoof, nam ik eigenlijk wat te veel in. Met als gevolg een onuitstaanbare para en dus continue opgejaagd en fucked-up. Om maar niet te spreken over het gevoel wat ik kreeg als na anderhalf uur mijn halve gram alweer op was en ik wanhopig mijn dealer belde voor een tweede halve gram. Dit was echter alleen maar uitstel van de executie, want al snel was dat ook weer op en zat ik met dat ontiegelijke depressieve kutgevoel wat nog uuuuuren aan kon houden. Dit was mij geen vijftig euro meer waard en ben er dus vrij makkelijk uitgekomen. Ik kan heel goed begrijpen dat het voor sommige andere mensen een stuk minder gemakkelijk is om te stoppen met coke. In mijn eigen vriendenkring heb ik namelijk ook nog steeds gevallen die er maar niet mee kunnen stoppen (met financiele problemen en een duidelijk minder prettig karakter als gevolg).

Ik moet wel een kleine kanttekening maken toch: ik herontdekte in de periode dat ik stopte met coke, ook de speed weer en ik ging dus daar "vrolijk" mee verder in plaats van dat ik nog behoefte had aan coke. Inmiddels gebruik ik nog steeds regelmatig speed en ben ik persoonlijk van mening dat deze drug ook niet te onderschatten is! Behalve dat het goedkoper is, het langer werkt en een mildere uitwerking heeft, vind ik speed eigenlijk net zo gevaarlijk als coke (met name als ik de gezondheidsrisico's voor ogen neem!). Ook de speedgebruikers hebben net als de cokegebruikers nogal eens de neiging om "hun" drug de hemel in te prijzen, terwijl er dus helemaal niets te winnen valt met beide drugs. Ik ben godszijdank ook weer uit een speedverslaving gekrabbeld. Ik gebruik al een tijd niet meer dagelijks, maar er helemaal van af raken?? Moeilijk!!!! Juist omdat het zo goedkoop is, is het voor mij nog verleidelijker dan coke om het te blijven nemen.....

Wat mij betreft mag er dus over speed eenzelfde soort topic komen als dit! Misschien dat dan ook de speedfreaks onder ons wakker worden uit hun "oh zo leuke" wereldje...
a
acidboyLid
01-01-2024, 00:00
#3
^grotendeels same story here, alleen dan al iets langer geleden dan net een paar maandjes.
G
GeminiLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik ben er de afgelopen tijd ook wel achtergekomen dat coke niet altijd zo leuk is, als dat het lijkt in het begin. Eigenlijk ongeveer sinds ik ben begonnen met posten op dit forum, dat ik begon in te zien dat coke soms best troep kan zijn.
Para gevoelens, drang naar meer, het is godse duur.. allemaal niet leuk, maar prima als je het een keer in de zoveel tijd doet. Ik merkte aan mijzelf dat ik vaker de behoefte had om het te halen, me daar dikwijls aan over gaf, mijzelf de dag erna weer vervloekte en me fucked up klote voelde.
Om vervolgens die avond er weer ontzettende zin in te hebben.

Het werd mij te link, dus nu ben ik er alweer een klein maandje mee gestopt voor onbepaalde tijd.
Eens in de zoveel tijd moet het kunnen, maar ik heb nu ook de risico's meegemaakt, ipv er alleen maar over te lezen, wat de hele zaak heeft veranderd. Ik zal het nu iig een stuk meer in de gaten houden.
M
Mike-L SLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ja het is een slopertje... Sluipt er in de meete gevallen langzaam in..

Ik heb zelf een jaar of6 geleden een probleem mee, ik verhandelde nog wel eens wat snoepgoed in die tijd. En dat bracht nog al wat geld binnen.. En daar ging ik op een gegeven moment steeds meer Coke van halen, tot het moment aan kwam van dagelijks en dagelijks steeds meer..
Ik werd zo schuw als de pest had steeds minder zin in dingen, wilde alleen nog maar snuiven.
Dacht alleen maar ik moet coke halen, zelf als er nog een gram in mn zak zat..

Ben een hele lange periode helemaal gestopt, geheel uit me zelf.. Ben na een jaar weer langzaam wat gaan gebruiken en ging vrij lang goed, Alleen in het weekend en op feesten ed..
Ik kreeg 4 jaar geleden een vriendin, en die keurde mijn creatieve gebruik goed.
Maar van af het moment dat we een huis kochten samen, moest ik uiteraard wel minderen of liever zelf stoppen ivm het finaciele verhaal.. Want het is best een dure hobby..
Daar ging het fout!

Veel gelogen, ik zij dat ik niks meer deed. Ja heel af en toe, maar ik had of elke fuif weer een pak in mn zak en haalde weer een nieuwe als het leeg was. Begon ook weer door de weeks te snuiven en zij elke keer dit is nu echt de laatste keer want de schulde liepen alleen maar op.
Heb veel geld op gemaakt wat bedoeld was voor ons huis, en stond behoorlijk rood op den duur..

Toen kwam ze der achter dat er iets niet pluis was, en ik vertelde wat er aan de hand was. Ben naar de Brijder stichting gestapt want ik besefte dat het niet goed ging en hulp nodig had want zelf kon ik niet meer stoppen, en ik was er helemaal kapot van dat ik alles naar de klote had geholpen. Ik trok het echt niet meer.
Zij was weg, kon het huis niet betalen met mn werk wat ik had. Waar ik het overgens ook steeds minder naar mn zin kreeg.

Hoe dieper je der in komt hoe meer je je zelf gaat schamen en hoe moeilijker het word om de uit te stappen.
Je bent de enige die het weet, dat maakt het ook niet makelijk, ik was zo blij dat ik het verteld was der viel een last van mn schouders, ook was ze bij me weg en is ze nog steeds niet terug en gaat dat ook niet meer gebeuren..
Ik ben er weer boven op na anderhalf jaar, ik woon nog steeds in de woning, heb een nieuwe baan gevonden waar ik meer verdien en dus genoeg geld verdien.
Ik loop sinds 1 maand ook niet meer onder controlle bij de brijder stichting..

Geloof me het sluipt er in..!! Tis troep..
J
J0rritLid
01-01-2024, 00:00
#6
acidboy zei:
^grotendeels same story here, alleen dan al iets langer geleden dan net een paar maandjes.
Klik om te vergroten...

Same here, al zeker half jaartje denk ik zo.
B
BelushiLid
01-01-2024, 00:00
#7
Wat een complete onzin! Dat kan je net zo goed van iedere andere drug zeggen.
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Een en ander is heel persoonlijk in ieder geval, zowel qua beleving alsmede verslavingsgevoeligheid.

Zelf vind ik coke wel leuk op zijn tijd maar niet bijzonder of zo. In ieder geval hoor ik niet tot de club die ontzettend verslavingsgevoelig is voor deze drug en dat scheelt al een hoop.

Ook de uitwerking verschilt ook per mens. Sommigen worden gezellig en sociaal, anderen veranderen in ego-trippers die alleen maar met zichzelf bezig zijn. Met die laatste groep heb ik maar weinig op.
S
Sofia87Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik heb al veel leuke momenten beleefd met coke en ben dan ook fan. Ikzelf heb enkel maar positieve ervaringen. Maar in sommige omstandigheden is het link spul.
Recreatief gebruik kan al snel omslaan in problematisch gebruik. Je verliest je job of je relatie, je verhuist naar een nieuwe omgeving, etc. Sommige mensen zoeken dan ff hun vlucht in coke; ze gebruiken een periode iets vaker en iets meer dan ze gewend zijn om de nieuwe situatie te kunnen ‘handelen’ en op een bepaald moment hangen ze dan vast aan de coke. Helaas een paar voorbeelden hiervan in de vriendenkring. Gelukkig goed afgelopen, uiteindelijk.

Ik combineer het ook nooit met alcohol. Maar da’s vooral omdat ik sowieso al niet vaak drink.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."