Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWat is er met mijn Salvia?

Wat is er met mijn Salvia?

9 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
R
Radeon915Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Hey allemaal,

Ik ben een btje bezorgd om mijn salviaatje (Divinorum ja). Ondanks dat ze lekker groeit, heeft ze op de een of andere manier bruine randen of vlekken in bijna alle bladeren, terwijl ze meestal gewoon binnen staat :openmouth:

Het is net alsof er plots een paar stukjes uit het blad bruin worden, en dan opdrogen, waardoor het blad ook een beetje vervormt. Zelfs op de nieuwe blaadjes komen ze na een tijdje.
Nu had ze 2 dagen geleden wel ff last van bladluis, maar die heb ik allemaal vermoord, en ze heeft het al een hele tijd dus dat zal het niet zijn..
Misschien kan ik binnekort nog wat foto's posten.

Alvast bedankt! :)
c
caatjeLid
01-01-2024, 00:00
#2
zijn er druppels op de blaadjes gevallen? Als dat is gebeurd kan t zijn dat ze "verbranden" of rotten.
R
Radeon915Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Druppels voeding bedoel je? Nee, en al was het wel zo maakt het nog niet uit, het is een soort bruin stroperig biologisch goedje (dus geen brandende chemische rotzooi :P)
R
Radeon915Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Oh, en weet iemand of je een salvia ook kan toppen zodat ie meer in de breedte gaat groeien? of kan dat niet?

thanks!
c
caatjeLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik bedoel dat als je op bladeren water (of ander vocht) knoei dat de bladeren dan wegteren op de plek waar t valt. Bij binnenplanten (met dunne blaadjes)gebeurd dit vaker en vooral wanneer ze voor het raam staan.
R
Radeon915Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Hmm dat zal het wel zijn.. ik heb m wel eens een paar keer natgesproeid.. en toen ik weg was is inderdaad de zon gaan schijnen :(

Dat doe ik dus maar niet meer, bedankt voor de tip!
p
parcivalLid
01-01-2024, 00:00
#7
mij lijkt het dat je de aarde een keertje hebt laten uitdrogen. Dan krijg je dus bruine randen en vlekken. Het gebeurt ook als je de plant vanuit een 100% verzadigde atmosfeer (plastieken tent, minikas etc) in normale luchtvochtigheid brengt.
Niets om je zorgen over te maken.
c
caatjeLid
01-01-2024, 00:00
#8
Dit stukje gaat ovr het oogsten maar als ik het goed heb worden de goede bladeren geoogst en de rest wordt verder gekweekt.

Wij oogsten op twee manieren, plukken en knippen. Bij plukken trek je gewoon voorzichtig de grotere bladeren los die loskomen. de bladeren groeien weer dubbel aan alhoewel ze wel kleiner zijn. Waarneer je bladeren plukt pluk ze dan langs de stam.

Bij knippen knip je net boven een knoest op de stam. De stam die zich boven deze knoest bevindt droogt toch uit dus kunnen we deze beter ook gewoom gebruiken. Ook kan de stam boven deze knoest vol met water gaan rotten. Op elke plaats waar je knipt komen nieuwe vertakkingen.

Oogsten is ook een goede tijd om nieuwe stekjes te maken. Je kan hierbij een deel van de plant (maakt niet uit welk deel) afknippen en daar de bladeren afknippen, behalve die in de top van de stek. Je kan ook kleine stukjes van de plant gebruiken waar je dan verder geen bladeren af haalt. Zet de stek in een glas water of iets dergelijks. Waarneer je meerdere stekjes in een glas water zet lijkt het wel of ze elkaar stimuleren om sneller wortels te laten groeien. Dit water vullen wij altijd aan omdat we denken dat er een wortel groei-hormoon of iets dergelijk in het water zit. Waarneer de stekjes voldoende wortels hebben kan je ze in de grond zetten. Zelf hebben wij nog nooit stekpoeder gebruikt maar er zijn geen redenen om dit niet te doen.

Waarneer je dit allemaal een paar keer heb geprobeerd heb je dit wel in de vingers. Immers oefening baart kunst, niet waar? Als je de bladeren wil laten drogen doe dit dan op, jawel, een droge plek. Salvinorin is een stabiele stof dus hoe je verder niet moeilijk te doen.

Droog blad is natuurlijk niet helemaal hetzelfde als vers, nat blad. Droog blad moet je roken terwijl je nat blad kan eten. Ongeveer net zoals bij dmt/ayahuasca (zonder het effect van harmine).

V
Klik om te vergroten...

bron

succes :wave:
R
Radeon915Lid
01-01-2024, 00:00
#9
hey thanks! dan ga ik van de week ff wat oogsten en stekjes maken ofzo :mrgreen:
L
LeLoLid
01-01-2024, 00:00
#10
geef je de planten ook biologische voedingsstoffen? bij mij wietplanten had ik namelijk wortel stimulator, PK13-14 (ofzo) bloeistimulator en mestoffen die ik moest aanlengen met water.

Wanner je dit gebruikt kan het ook zijn dat je ze teveel van deze stoffen geeft, en dn gaan de blaadjes ook bruin kleuren aan de buitenkant. Dit komt omdat ze dan inderdaad verbranden.

Ook moet je er op letten welke PH waarde de grond heeft. Wanneer deze te basisch of te zuur kunnen ook zulke verschijnselen optreden, maar bovenal groed hij dan minder goed. Ik denk dat je op internet verder nog een hoop kunt vinden over kweken, zoek dan onder cannabis. Daar heb je ook zulke verschijnselen. En staan er prima oplossingen. Een aanrader is een site groen met zwart, waar je vooraf zelfs ook je land kon kiezen. ik heb even gezocht welke het was. Maar kon hem niet meer vinden. messchien weet iemand welke ik bedoel.

succes in iedergeval met je plantjes :wink:

trouwens ze kunnen wel wat hebben hoor, ze gaan niet gelijk dood :wink:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."