Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWildkweken

Wildkweken

6 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
M
Mindless1985Lid
01-01-2024, 00:00
#1
De enige ervaring die ik heb met wildkweken is dat ik een keer een wietplant vond en die heb weggekaaid.
h
hypersnapLid
01-01-2024, 00:00
#2
Aangezien het een aangenaam weertje is in belgie willen ik en men kameraad aan de rand van het bos 8 tal plantjes zetten. de stekkies hebbe we al maar wat nu? enige mense ervaring met wildkweek? alle tips zijn welkom :)
s
sjaartrolLid
01-01-2024, 00:00
#3
er gaan idd zowiezo mense zijn die ze vinden en meenemen/kapotmake, t is echt geen goei plan ze in t wild te zette imo
h
hypersnapLid
01-01-2024, 00:00
#4
sjaartrol zei:
er gaan idd zowiezo mense zijn die ze vinden en meenemen/kapotmake, t is echt geen goei plan ze in t wild te zette imo
Klik om te vergroten...


Ik woon in een mega boerenhol met 3 mense van 94 als populatie :rolleyes: nee, egt er is niemand waar ik daarvoor schrik moet hebben :) en voor dieren zet ik er 2 x kippedraad rond indien ze al groot worden
T
The UsedLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik heb geen ervaring met wildkweek wel buitenkweek in de tuin :P , ik heb echter ook veel info gelezen.

Ik denk persoonlijk dat het het beste zou zijn als je het gewoon als een buitenkweek op een andere plaats zou zien.

Dan zou ik het op de volgende manier doen: ik zou je plantjes gewoon in de potten laten staan ( echter wel grote potten van die zwarte plasticen! ) Zorg ervoor dat ze in de zon staan en genoeg licht krijgen , ik heb geen idee hoe je van plan bent ze water te geven , want vooral in het begin ook moeten ze minimaal 1 keer in de 2 dagen water hebben. Je moet ook zorgen dat er genoeg voedingstoffen in de bodem zitten zoals kalk en ook voeding uit de flessen hoe je ze koopt in de winkel ( dat ongeveer 1 keer in de 4 dagen/1 week ) Als er beestjes opkomen probeer zoveel mogelijk gebruik te maken van natuurlijke bestrijdingsmiddelen ( zoals lieveheersbeestjes of andere beestjes ( kan je in de winkel kopen! )

Dan zou het moeten lukken in princiepe! Zorg er echter wel voor dat niet mensen je elke keer in en uit het bos ofso zien lopen! :P

Veel succes iig :grin:
h
hypersnapLid
01-01-2024, 00:00
#6
The Used zei:
Ik heb geen ervaring met wildkweek wel buitenkweek in de tuin :P , ik heb echter ook veel info gelezen.

Ik denk persoonlijk dat het het beste zou zijn als je het gewoon als een buitenkweek op een andere plaats zou zien.

Dan zou ik het op de volgende manier doen: ik zou je plantjes gewoon in de potten laten staan ( echter wel grote potten van die zwarte plasticen! ) Zorg ervoor dat ze in de zon staan en genoeg licht krijgen , ik heb geen idee hoe je van plan bent ze water te geven , want vooral in het begin ook moeten ze minimaal 1 keer in de 2 dagen water hebben. Je moet ook zorgen dat er genoeg voedingstoffen in de bodem zitten zoals kalk en ook voeding uit de flessen hoe je ze koopt in de winkel ( dat ongeveer 1 keer in de 4 dagen/1 week ) Als er beestjes opkomen probeer zoveel mogelijk gebruik te maken van natuurlijke bestrijdingsmiddelen ( zoals lieveheersbeestjes of andere beestjes ( kan je in de winkel kopen! )

Dan zou het moeten lukken in princiepe! Zorg er echter wel voor dat niet mensen je elke keer in en uit het bos ofso zien lopen! :P

Veel succes iig :grin:
Klik om te vergroten...

Hartelijk bedankt :P
T
The UsedLid
01-01-2024, 00:00
#7
no problemo zie maar wat je der mee doet :grin:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."