Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsonbekende soort + foto's

onbekende soort + foto's

5 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
W
WillemijnLid
01-01-2024, 00:00
#1
volgens mij valt er niet veel meer aan te redden..
maarja , wees blij , je zal er teminste toch nog iets van kunnen halen
m
mattskovicLid
01-01-2024, 00:00
#2
wat een triestigeplant :mrgreen:
d
djpopolLid
01-01-2024, 00:00
#3
heb veel te laat plantjes gezaaid gehad, had ze eerst buiten gezaaid en erna terug naar binnen overgepot...

maar ze zien er niet echt uit, ik denk dat dat is omdat de dagen al korter begonnen met worden dat ze direct in bloei zijn gaan schieten.

denk niet dat ik er veel zal kunnen afhalen.
kan iemand me nog zeggen hoe ik deze plant kan redden?? want het is nodig.

dank u!!!



e
emnasiahLid
01-01-2024, 00:00
#4
Call 911 ! :smoke:
H
HislordshipLid
01-01-2024, 00:00
#5
nie opgeven :P blijve vechten voor je plant lol vriend van me had ook paar planten die leken wel dood maar heeft ie tog nog hele goeie wiet van gehaalt
P
PlainrisingwizardLid
01-01-2024, 00:00
#6
Hehehe, het lijken een beetje plantjes die uit de canabiszaadjes uit parkietenzaad zijn opgekweekt.

Maar goed, het lijkt erop dat de wortels wellicht beschadigd zijn geraakt bij het overpotten, ze hebben dan niet zo heel veel kracht om echt goed uit te groeien. In het vervolg zou je in jouw situatie dus beter gelijk in potten buiten kunnen planten en dan na een poosje de potten binnen zetten. Of anders voortaan gewoon eerder in het voorjaar planten.

Een ander groter probleem is dat een wietplant momenteel, ook al staat hij binnen te weinig licht krijgt om te bloeien. In december wordt het om een uur of 10 pas licht en zo rond een uur of 4 weer donker. Zelfs als je plant op een gunstige plaats staat krijgt hij maar 6 uur zwak licht en dat moeten er eigenlijk 12 zijn.

Wat je dus eventueel kunt doen is een wortelstimulator toedienen zodat de wortels ietwat herstellen. Ook kan je er in combinatie met daglicht (zet de planten sowieso op een zo`n licht mogelijke plaats) een felle (dus niet matte) en zo hoog mogelijk wattage hebbende bureaulamp op, het liefst 12 uur per dag. Je neemt dus gewoon zo`n burealamp die je bijv. vast kunt klikken en kijkt of deze 60 of 100 watt bulben/ lampjes aankan. Die zet je er dan zo dicht mogelijk boven, maar niet zo dicht dat de blaadjes verbranden, zeg maar 30 tot 40 cm in dit geval.
Ik weet dat normale lichbulben niet de juiste kleur licht geven om wiet te kweken, maar in combinatie met daglicht geeft het zeker wel een beter resultaat in jouw geval. Je kunt trouwens ook zo`n tijdklokje kopen bij de hema voor 10 euro ofzo en daar je lamp dan op aansluiten.

En, 1 keer in de week een beetje pokon voor bloeiende planten zal ook geen kwaad kunnen. Wel 2 weken voor de oogst ermee stoppen.

Maar goed, echt iets worden zal het niet meer. Ik denk dat je met dit advies alleen de topjes die hij al ontwikkeld heeft zal kunnen laten doen groeien. Hij zal ze niet meer op nieuwe plaatsen bij gaan maken.....

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."