Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWelke zou ik nemen?

Welke zou ik nemen?

9 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
A
ArgulasLid
01-01-2024, 00:00
#1
Het gaat er eindelijk van komen! Maar nu zit ik ineens met een dilemma..

Hier zijn mijn keuzes:

http://www.azarius.nl/shrooms/grow_boxes/growbox_cubensis/

OF

http://www.azarius.nl/shrooms/grow_boxes/starters_growkit/

Ongeacht de prijs.

Ik zou voor de growbox gaan, omdat ik dan veel meer oogst zal hebben denk ik.

Ik zou voor de starterskit gaan, omdat ik zo al leer hoe ik zelf paddo's kweek, als voorbereiding op het (eventuele?) komende verbod. (en zowieso voor later)

Ik heb niets van ervaring met het kweken van paddos, wel genoeg informatie die me goed op weg zou moeten helpen.. Het besmettingsgevaar is wel een angstwekkende factor bij mij...

Wat zouden jullie kiezen? Want ik geraak er niet echt uit met men besluiteloosheid...
p
pythregiusLid
01-01-2024, 00:00
#2
gewoon niet bij azarius kopen veelste duur, ik haal ze hier altijd weg:
http://www.blauweengel.com/catalog/product_info.php?cPath=22_28&products_id=276

scheelt 12.50 euro! en het zijn exact de zelfde kits :wink:

ik zelf krijg men kits voor 15 euro :hearteyes:
ken iemand die dat als baan heeft, hij maakt thuis de growkits :mrgreen:

owja, laat bij de 4 de of 5e flush de paddo's volledig door groeien zodat de sporen beginnen te vallen, zo kun je zelf sporen prints maken voor eigen kweek, en koop je de benodigdheden om zelf te kweken.
azarius heeft veel spul, maar is ook veelste duur!
A
ArgulasLid
01-01-2024, 00:00
#3
mja, maar dat is het punt niet. Ik ga het zowieso niet bij azarius kopen. Die links zijn als voorbeeld.

Zoals ik al zei: let totaal niet op de prijs. stel je voor dat ze beide maar 15€ kosten ofzo.

Wat zou jij kiezen? Gaan voor de leerrijke kant en minder (mss zelfs mislukte) oogst? of voor de grote opbrengst voor als het ware een voorraad op te slagen ?
p
pythregiusLid
01-01-2024, 00:00
#4
Argulas zei:
mja, maar dat is het punt niet. Ik ga het zowieso niet bij azarius kopen. Die links zijn als voorbeeld.

Zoals ik al zei: let totaal niet op de prijs. stel je voor dat ze beide maar 15€ kosten ofzo.

Wat zou jij kiezen? Gaan voor de leerrijke kant en minder (mss zelfs mislukte) oogst? of voor de grote opbrengst voor als het ware een voorraad op te slagen ?
Klik om te vergroten...

en zoals ik al zij, de sets van deze sites zij exact het zwelfde, of bedoelde je dat niet? het komt iedergeval wel over dat je die van azarius wil bestellen, dus help ik je alleen maar een handje :wink:

koop een kweekkit en maak zelf je sporen prints, scheeld een hoop geld, en is uiteindelijk veel leerzamer, je kunt op internet hele goede methodes vinden
http://video.google.nl/videoplay?do...160&start=0&num=10&so=0&type=search&plindex=0
hier heb je genoeg duidelijke info :mrgreen:
R
Radeon915Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Tsja. het hangt er een beetje vanaf.. ik denk dat als je redelijk groene vingers heb dat het starters kitje wel moet lukken, maar als ieder plantje dat je plant verwelkt of verzuipt (goed nu zijn paddo's wel geen planten, maar toch.. ) kan je beter voor de kant en klare gaan, daar hoef je alleen water bij te doen en te wachten..

En het hangt er ook af wat je wilt, een bijna 100% kans op een goeie oogst, of kans op een zelfs helemaal mislukte oogst?

Persoonlijk zou ik eerst voor een kant en klare gaan zodat je een beetje ziet hoe het groeit en doet (en iig een goeie oogst heb), en dan later zelf een beetje in de weer gaan.
Je kan anders ook evt een klein stukje van de kweekset afsnijden en daarmee een potje rijstmeel/vermiculiet proberen te innoculeren :)

Opties genoeg!
A
ArgulasLid
01-01-2024, 00:00
#6
Radeon915 zei:
Persoonlijk zou ik eerst voor een kant en klare gaan zodat je een beetje ziet hoe het groeit en doet (en iig een goeie oogst heb), en dan later zelf een beetje in de weer gaan.
Je kan anders ook evt een klein stukje van de kweekset afsnijden en daarmee een potje rijstmeel/vermiculiet proberen te innoculeren :)

Opties genoeg!
Klik om te vergroten...

Dat klink als een goed idee! Bedankt voor de raad!
H
HenkfloydLid
01-01-2024, 00:00
#7
Zou ik ook voor kiezen ja. Heb zelf ook nog geen ervaring met kweken. Moet ook maar eens beginnnen :)
E
ErnstJüngerLid
01-01-2024, 00:00
#8
Als financiën geen argument zijn in de keuze tussen beide sets, kan je ze gewoon allebei tegelijk bestellen.
Geen of-of, maar en-en dus.

OP die manier ben je verzekerd dat je oogst groot zal zijn en dat je iets bijleert wat niet in de les biologie aan bod komt. :P

Bovendien neemt het allemaal zeer weinig ruimte in beslag.
p
pieter-bLid
01-01-2024, 00:00
#9
een kleine uitwijking op je vraag...maar als kaalkopjes gewoon in Nederland groeien..en als een plek met paddos intact mbt volume zolang je bij het plukken enkele paddos laat staan,...
is het dan niet makkelijker om daar een plekje van aan te leggen in je tuin?..of zelfs evt 'guerilla' kweek?
niemand zal ze herkennen want niemand zoekt er specifiek na..en ze steken ieder jaar weer de kop op..
A
ArgulasLid
01-01-2024, 00:00
#10
pipoxyz zei:
een kleine uitwijking op je vraag...maar als kaalkopjes gewoon in Nederland groeien..en als een plek met paddos intact mbt volume zolang je bij het plukken enkele paddos laat staan,...
is het dan niet makkelijker om daar een plekje van aan te leggen in je tuin?..of zelfs evt 'guerilla' kweek?
niemand zal ze herkennen want niemand zoekt er specifiek na..en ze steken ieder jaar weer de kop op..
Klik om te vergroten...


hehe, goeie opmerking, maar hier heb ik al vorig jaar aan gedacht. Ik heb nu in men tuin een azurescens-patch die ik vorige begin zomer heb aangelegt. Spijtig genoeg heb ik er geen oogst van gehad dit jaar (ik denk te laat begonnen/te vochtig), maar dit zal komend jaar wel lukken denk ik. Het mycelium is goed doorgroeit. Ik ben van plan om er komende lente het opnieuw te bewerken, beter deze keer, nog een lading nieuwe houtsnippers, en dat moet wel in orde komen denk ik.

Trouwens, ik woon (soms met spijt) niet in Nederland. Niet dat hier geen kaalkopjes te vinden zijn, maar ik heb ze allezins nog niet gevonden. Komende hersft nog maar eens gaan zoeken.

En Ik wil me ook wel eens wagen aan de binnenkweek. Andere soortjes kweken die je niet buiten kunt verkrijgen. (toch niet hier)


@ErnstJünger: Ik heb er ook aan getwijfeld voor beide aan te schaffen, maar ik ga alles rustig aan proberen. Niet met 2 paddo binnen-experimenten tegelijk beginnen, anders loopt het zeker fout.

@Henkfloyd:Bedankt voor je reactie :wink:


Ok, de keuze is dus gemaakt, ik ga voor de large kweekbox. Zo kan ik eerst eens kijken zonder al teveel prutswerk hoe de paddo's zich ontwikkelen en hoe het ongeveer allemaal te werk gaat, wat ze graag hebben en wat niet.

Daarna kan ik aan het echte werk beginnen! Maar dat zal voor later zijn. Eerst eens zien of dit me afgaat.

ik zal hier (eens ik het heb en begin) een verslagje van geven :grin:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."