Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsPeyotl met bruine, zachte en gebarsten rand??!!

Peyotl met bruine, zachte en gebarsten rand??!!

7 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
D
De jongenLid
01-01-2024, 00:00
#1
He ik heb 3 kleine peyote's. Twee zijn er 5 jaar en de andere 6.
Nu bij de twee dikkere exemplaren krijg ik nu aan de zijkant zo bruinige huid met zo barstjes in.

Moest het nodig zijn kan ik wel een foto plaatsen tegen volgende week. Maar kan iemand me zeggen wat ik verkeerd doe? Te veel water of te weinig?? Te veel zon?

Greetings
P
Psy HighLid
01-01-2024, 00:00
#2
Zonder foto is het giswerk, maar ik vermoed teveel zon.

Die van mij staan naar het oosten, zodat ze enkel in de voormiddag rechtstreeks licht vangen in deze warme dagen.
b
buzzriderLid
01-01-2024, 00:00
#3
Als je weet wat het is, laat hier dan iets weten. Ik ben namelijk ook van plan er te zetten en het is altijd beter om alle info te hebben
D
De jongenLid
01-01-2024, 00:00
#4
Bedankt al voor de reacties.
Ik ga er dit weekend foto's van maken en dan plaats ik ze volgende week.
Dan zien we wel verder.
E
ErnstJüngerLid
01-01-2024, 00:00
#5
Behoort die "bruine, zachte en gebarsten rand" tot de groene knop, of bevindt die zich eerder boven de wortels?
Ik heb enkele oudere peyote's overgeplant en vanwege hun rare groeivorm wordt er nu permanent zo'n bruine, gebarsten rand getoond.
Zolang je wortels maar diep genoeg zitten en je donkergroene knop gezond staat, geen zorgen maken.

Maar een foto zegt uiteraard veel meer.
s
splifftailLid
01-01-2024, 00:00
#6
Re:

Psy High zei:
Zonder foto is het giswerk, maar ik vermoed teveel zon.

Die van mij staan naar het oosten, zodat ze enkel in de voormiddag rechtstreeks licht vangen in deze warme dagen.
Klik om te vergroten...

Haha, ja geniaal, teveel zon voor een woestijnplant....maar goed: plaats foto: kan rot zijn, maar ook "gewone"ingedroogde groei rand na winterperiode zijn. Je kunt het voelen, en ook de rand zelf bekijken: is het weefsel nat, bruin en ruikt het zoetig dan is t rot, weefsel verwijderen en in laten drogen. Trek wat van der huid/rand af en zie.....Je kunt het vaak ook voelen, peyote is na de winter zacht geworden, na langzame wenperiode voel je ze harder worden. Kweek nu deze soort 20 jaar, soms rot er wel eens een, vooral jonge exemplaren.natuurlijk door overmaat aan vocht. Belangrijk is dat de grond snel in kan drogen, in de volle zon kan een peyote soms wel 2 wekelijks water verdragen, een snelle groei is dan zichtbaar.
d
dfssdfdeLid
01-01-2024, 00:00
#7
Re: Re:

splifftail zei:
Psy High zei:
Zonder foto is het giswerk, maar ik vermoed teveel zon.

Die van mij staan naar het oosten, zodat ze enkel in de voormiddag rechtstreeks licht vangen in deze warme dagen.
Klik om te vergroten...

Haha, ja geniaal, teveel zon voor een woestijnplant....
Klik om te vergroten...
http://www.drugs-forum.co.uk/forum/show ... hp?t=50747
Peyote is a slow growing, spineless cacti, native to Central Mexico and Texas. It grows in many areas throughout the Chihuahuan Desert, but is becoming scarce due to overharvesting. Although the areas it is commonly found in are usually very dry and receive much harsh direct sunlight, the cactus itself often grows in the shade of another cactus or nearby shrub. Once it reaches a diameter of around 7cm, Peyote begins producing side pups, and may eventually form large clumps.
Klik om te vergroten...

Aangezien het in de schaduw groeit kan het best te veel zonlicht gehad hebben
s
splifftailLid
01-01-2024, 00:00
#8
Re: Re:

Ivoos zei:
splifftail zei:
Psy High zei:
Zonder foto is het giswerk, maar ik vermoed teveel zon.

Die van mij staan naar het oosten, zodat ze enkel in de voormiddag rechtstreeks licht vangen in deze warme dagen.
Klik om te vergroten...

Haha, ja geniaal, teveel zon voor een woestijnplant....
Klik om te vergroten...
http://www.drugs-forum.co.uk/forum/show ... hp?t=50747
Peyote is a slow growing, spineless cacti, native to Central Mexico and Texas. It grows in many areas throughout the Chihuahuan Desert, but is becoming scarce due to overharvesting. Although the areas it is commonly found in are usually very dry and receive much harsh direct sunlight, the cactus itself often grows in the shade of another cactus or nearby shrub. Once it reaches a diameter of around 7cm, Peyote begins producing side pups, and may eventually form large clumps.
Klik om te vergroten...

Aangezien het in de schaduw groeit kan het best te veel zonlicht gehad hebben
Klik om te vergroten...

Peyote groeit hier in t westen toch echt beter in de zon: teveel zon betekend hier dan te WEINIG water, waardoor cactus wat indroogt,en vlak boven de wortel een bruine rand gaat vormen.....en als je goed leest: it OFTEN grows, not ALWAY's.....maar goed, zet gerust in de schaduw hoor :grin:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."