Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsmushroom growing made easy

mushroom growing made easy

16 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
N
NathanielLid
01-01-2024, 00:00
#1
Super leerzaam, dank voor de post :)
m
mikkelkLid
01-01-2024, 00:00
#2
dus 3 mensen die een kweekrapport bij kunnen houden? :grin:
Bij mij zijn er nu 20 pins zichtbaar! :grin:
p
pieter-bLid
01-01-2024, 00:00
#3
http://video.google.com/videoplay?docid ... 9329905674

film over het kweken van paddos.
T
TheAgeOfMenLid
01-01-2024, 00:00
#4
Heb me 1e kweeksetje net soacked, giet hem vanacht 2u er weer af.

Ik heb het kweesetje van mushmush.nl , ik las dat het verstandig was om hem weer in het doosje te zetten zodat er geen licht aan de zeikanten komt (zeigroei?) ...

Als de paddos klaar zijn om geoogst te worden, kan je deze gewoon met je blote handen oogsten? (draaien) , of kan ik beter me handen wassen met alcohol+afspoelen?

Hoop dat hij goed gaat groeie, als ie dat doet zal ik er een report van maken :grin:
m
mikkelkLid
01-01-2024, 00:00
#5
TheAgeOfMen zei:
Heb me 1e kweeksetje net soacked, giet hem vanacht 2u er weer af.

Ik heb het kweesetje van mushmush.nl , ik las dat het verstandig was om hem weer in het doosje te zetten zodat er geen licht aan de zeikanten komt (zeigroei?) ...

Als de paddos klaar zijn om geoogst te worden, kan je deze gewoon met je blote handen oogsten? (draaien) , of kan ik beter me handen wassen met alcohol+afspoelen?

Hoop dat hij goed gaat groeie, als ie dat doet zal ik er een report van maken :grin:
Klik om te vergroten...

Je hebt inderdaad gelijk over het afdekken van de zijkanten van de bak.
Als dit niet gebeurd, dan kunnen de paddestoelen naar de zijkanten of naar de onderkant groeien en dat is niet wat je wilt hebben.
Wat ik gedaan heb, met dezelfde kit als jou, is de zijkanten afdekken met alleminiumfolie en terug in de witte doos zetten waarin je het pakket hebt ontvangen.

Je paddo's zullen zichtbaar zijn na ongeveer 7 dagen na het soaken.
Dit kan langer duren als de temperaturen niet voldoende, of te hoog zijn.
Bij mij zijn de eerste paddestoelen gister tevoorschijn gekomen, precies na 7 dagen.
Gister zag ik nog maar 4 hele kleine shrooms, maar vandaag zijn het er inmiddels al 14!
Nadat je eerste paar shrooms tevoorschijn gekomen zijn, zal het ongeveer een week duren tot ze uitgegroeid zijn.

Als je paddestoelen open beginnen te gaan, is het het juiste moment om te oogsten.
Doe dit niet later, want dan zullen ze sporen laten vallen en zo kan je je kweekset om zeep helpen.
Oogst je te vroeg, dan is je opbrengst niet zoveel als waarop je gehoopt hebt.
Wacht dus echt op het juiste moment.

Als je paddo's een beetje open zijn, haal je de bak uit de bijgeleverde zak en was je je handen goed.
Ik werk dan toevallig met van die ziekenhuis handschoenen die ik met alcohol ontsmet heb.

Je pakt de paddestoel bij de onderkant en je draait voorzichtig tot de paddestoel loslaat.
Doe dit niet te grof, want dan zal de paddestoel een lelijke gekneusde plek vertonen.

Als je alle paddestoelen hebt geoogst, kun je er 2 dingen mee doen.
- Je houdt ze vers in de koelkast.
- Je laat ze drogen.

Als je ze wilt gaan drogen, zorg je ervoor dat de paddestoelen op toiletpapier of keukenpapier ligt. Een krant doet het trouwens ook goed.
Leg de paddo's ongeveer 1 cm uit elkaar verspreid over het papier.
Bedek de paddo's met een 2e laag papier aan de bovenkant en ververs beide kanten om de dag om besmetting te voorkomen.

~ mikkel
T
TheAgeOfMenLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik heb m precies 12u soacked, en hij zit nu in de zak,

Ik heb wel met mijn arm in de zak gemoeten om het bakje er in te plaatsten, dat zal het kweeksetje toch niet besmetten? , ik zie trouwens veel vlekken nu op de binnenkant zitten (condens), heb wel goed het water er uit laten lopen, tot op het laatste druppeltje.

Tevens zie ik niet veel van dat witte spul op de bovenkant van het substraat zitten, maar op de bodem zit wel een heleboel, als ik screens kijken van ppls die hier hebben, zit er naar mijn mening meer wit spul op de bovenkant, kan geen kwaad toch?

Ben benieuwd, zal volgende week wel weten of het wat wordt of niet :grin:

Thnx for info m8 :sunglasses:
m
mikkelkLid
01-01-2024, 00:00
#7
TheAgeOfMen zei:
Ik heb m precies 12u soacked, en hij zit nu in de zak,

Ik heb wel met mijn arm in de zak gemoeten om het bakje er in te plaatsten, dat zal het kweeksetje toch niet besmetten? , ik zie trouwens veel vlekken nu op de binnenkant zitten (condens), heb wel goed het water er uit laten lopen, tot op het laatste druppeltje.

Tevens zie ik niet veel van dat witte spul op de bovenkant van het substraat zitten, maar op de bodem zit wel een heleboel, als ik screens kijken van ppls die hier hebben, zit er naar mijn mening meer wit spul op de bovenkant, kan geen kwaad toch?

Ben benieuwd, zal volgende week wel weten of het wat wordt of niet :grin:

Thnx for info m8 :sunglasses:
Klik om te vergroten...

Dat er aardig wat condens in de zak zichtbaar is, is goed.
Zolang dit niet teveel wordt, kan het geen kwaad.
Het mycelium (het witte spul op het substraat) zal bij jou waarschijnlijk nog een beetje ontwikkeld moeten worden.
Dit gaat vanzelf, dus laat de bak maar gewoon staan.
Na ongeveer 7 dagen ga je je eerste kleine pinnetjes zien.
T
TheAgeOfMenLid
01-01-2024, 00:00
#8
Spannend!

Ben benieuwd of het goed verloopt, 1e keer zon kweeksetje :grin:
T
TB-303Lid
01-01-2024, 00:00
#9
and so am I :grin:
T
TB-303Lid
01-01-2024, 00:00
#10
precies een week geleden het water na het soaken eraf gelaten, klein beetje mycelium erbij gekomen, voor de rest nog helemaal niks terwijl de omstandigheden perfect zijn en er ook genoeg vocht in zit.

Waarom gaan die van jullie sneller? :grin: :mrgreen:
m
mikkelkLid
01-01-2024, 00:00
#11
dat het mycelium groeit is een goed teken.
Zo weet je dat er een proces in je bak plaats vind.

Ik zal nog even wachten met vragen stellen, omdat de eerste pins meestal na 7 - 10 dagen opkomen.
T
TheAgeOfMenLid
01-01-2024, 00:00
#12
Volgens mij zie ik na 1 dag al wat meer mycelium op de bovenkant komen :grin:

Ben al ff fotos aan het make etc hoe het zich ontwikkeld, als er pins komen ga k wel posten :sunglasses:
T
TheAgeOfMenLid
01-01-2024, 00:00
#13
Trwns is het beter om hem een "beetje" donker te bewaren of gewoon in het licht? (geen direct zonlicht) :sunglasses:
T
TB-303Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Volgens mij komt er bij mij ook wat meer op, straks weekendje weg, benieuwd hoe ze er overmorgen erbij staan :grin:
m
mikkelkLid
01-01-2024, 00:00
#15
Ik heb mijn set gewoon bovenop mijn terrarium staan.
Dit terrarium staat ongeveer 2 meter van het raam af en er komt geen direct zonlicht op, aangezien het eerst door mijn raam heengaat en mijn terrarium staat aan de zijkant van mijn kamer.

Ik maak trouwens elke dag foto's van mijn pins en ik zal ze binnenkort in een nieuw topic neer zetten!
D
DreamWeaverLid
01-01-2024, 00:00
#16
Geniaal topic, veel handige info voor bij het kweken. Wie maakt hier een mooi sticky van? :)
T
TheAgeOfMenLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ik heb m gewoon op me slaapkamer staan boven vlakbij me bed, indirect zonlicht en ong temperatuur van 19-24gr , ligt aan het buitenweer :sunglasses:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."