Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsprobleempje met growbox

probleempje met growbox

4 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
p
psysurferLid
01-01-2024, 00:00
#1
mijn growbox staat nu echt vol. Maar er zijn nog redelijk veel kleintjes.
nu heb ik gezien dat er onderaan en aan de zijkanten ook veel grote paddestoelen zitten. maar hoe ga ikdie plukken? moet ik wachten tot ik van boven alles heb geoogst of maakt dat niet veel uit? want als ik telang wacht met de onderkant en zijkant vrees ik ervoor dat ze gaan rotten.
hopelijk kan iemand hierop antwoorden :grin:
:wave:
p
psysurferLid
01-01-2024, 00:00
#2
ja maar het zijn erwel veel en vanonder zijn erook veel. Ik ga ze zoiezo allemaal plukken waarschijnlijk en hopelijk is de bak niet besmet. na het oogsten plak ik de bak wel af :grin:
:wave:
T
TheAgeOfMenLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik heb hetzelfde , ookal is de bak aan de zeikant afgedekt, heb al ff naar mushmush.nl gestuurd hoe ik het beste hier mee om kan gaan :grin:
T
TheAgeOfMenLid
01-01-2024, 00:00
#4
Het is gebruikelijk om alle paddenstoelen tegelijkertijd te plukken, ook
als er een aantal nog niet volgroeid zijn. Aan de foto te zien moet je nog
een paar dagen wachten.
Klik om te vergroten...

Je kunt inderdaad de zijkanten blinderen. De vorming van paddenstoelen
wordt getriggerd door licht. Dit is dus een dilemma voor ons. In
ondoorzichtige bakken kun je niet zien of er besmettingen inzitten, in een
tranparante bak heb je soms wat last van paddenstoeltjes aan de zijkant.
Wij kozen voor het laatste.

We hebben wel gekozen voor een lijn die over het algemeen weining, en
slechts kleine, paddenstoelen aan de zijkant vormt. Als ze echt klein
zijn, gewoon laten zitten. Zijn ze groter dan een centimeter voorzichtig
plukken.

Succes me je set!
Klik om te vergroten...

Reacties van MushMush.nl medewerkers :hearteyes:
M
Magic GuestLid
01-01-2024, 00:00
#5
Je had de zijkant af moeten dekken, nu zitten ze vast achter het plastic. Als je ze nu gaat oogsten heb je kans dat je kweekset afbreekt of dat er schimmels gaan groeien. Imo kan je het die kleintjes gewoon zo laten en de zijkant afdekken met een stukje vuilniszak of iets anders donkers.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."