#1
hoe ist nu ermee? is je ball al volledig gecoloniseerd met mycelium??
exsmoker zei:Mushball heb ik geen ervaring mee maar heb je geen gebruiksaanwijzing erbij? lijkt het niet gewoon op een growkit nat maken en afgieten?
ik vond dit via azarius: http://azarius.nl/media/manuals/mushbal ... ons_UK.pdf
anyway veel plezier van je mushball en dat je maar dik mag oogsten![]()
mycelium op de bodem als bal, plus nog in te spuiten sporen?
..je spuit sporen en dan vormt er mycelium ight?


exsmoker zei:hoe ist nu ermee? is je ball al volledig gecoloniseerd met mycelium??
ErnstJünger zei:Ikzelf heb een negatieve ervaring met deze mushball-methode.
Eens de periode verstreken was, bleek het mycelium nog steeds te klein, althans vergeleken met de vergezellende foto's die een mooi wit bergje tonen.
Mijn potje had wit enkel de onderste centimeter.
Ik heb het dan maar enkele weken langer laten staan. Toen het meer verspreid was, een nachtje de koelkast in om te shocken en dan de zak in.
Resultaat: na 3 weken wachten 0 paddo's, enkel twee groene schimmelvlekken op de steenharde rots mycelium.
Mijn tip: zelfs als de vorming van mycelium verre van ideaal is, zeker niet te lang laten staan. EEn geheel wit mycelium is niet noodzakelijk een gezond mycelium.
Vergeleken met de overige groeimethodes vind ik dit allesbehalve simpel zoals men het verkeerdelijk aanprijst.
Nou, succes ermee! :P

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."