Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsReceptjes voor beginners?

Receptjes voor beginners?

3 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
c
cuber3Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik rook af en toe wel eens een lekker wietje met wat vrienden, dus leek het me fijn om op nieuwjaar eens iets anders te doen, namelijk iets klaar te maken ofzo.
Tot zover hebben we dit een keer gedaan, wat niet erg geslaagd was.
We hadden een receptje voor brownies van Erowid geplukt, de Amerikaanse maateenheden omgezet naar Europese, en het trachten klaar te maken in het kleine, vrij gebrekkige keukentje van een van m'n vrienden.
Het klaarmaken van de boter wou niet echt vlotten omdat het gasvuurtje (ipv elektrisch fornuis) niet echt wilde meewerken, en de oven kwam ook wel wat kracht tekort :P
Het eindresultaat was een vrij platte brei die veel te boterig smaakte.
Het effect was er wel, maar de afwerking was ver zoek :P

Nu dachten we het met nieuwjaar iets beter aan te pakken :)
Ik zoek dus een (of meerdere) simpel receptje(s) voor beginners.
Ben ook van plan deze keer de wiet/hasj (hoewel hasj in België niet echt heel makkelijk te verkrijgen is, toch niet waar ik woon) in olie te laten sudderen en die in het recept te gebruiken ipv hem te vermalen en bij de boter te gooien.
Als iemand zo'n simpel receptje heeft liggen zou dat super zijn.
Verdere tips en dingen waar je zeker op moet letten zijn ook altijd welkom..
We zijn trouwens van plan om een portie voor zo'n 3 personen te maken (deze keer wel in mijn keuken :P).

Excuses als dit soort topic al eerder is gemaakt (waarschijnlijk wel), maar mijn internet is enorm traag atm, en de zoekfunctie wil niet echt vlotten.. :flushed:
X
Xtc BobLid
01-01-2024, 00:00
#2
http://jointjedraaien.nl/wietforum/f23/
P
PuppiiiEyesLid
01-01-2024, 00:00
#3
cuber3 zei:
(hoewel hasj in België niet echt heel makkelijk te verkrijgen is, toch niet waar ik woon)
Klik om te vergroten...
Meen je dat nu echt?? :grin:

cuber3 zei:
Ben ook van plan deze keer de wiet/hasj (hoewel hasj in België niet echt heel makkelijk te verkrijgen is, toch niet waar ik woon) in olie te laten sudderen en die in het recept te gebruiken ipv hem te vermalen en bij de boter te gooien.
Klik om te vergroten...
Misschien kan je het gewoon met wietmelk is proberen :wink:


Wietpannenkoeken (8 stuks)
Ingrediënten:

250 g bloem
1/2 l wietmelk
20 g roomboter
2 eieren
4 g wiet

Kaneelsuiker:

Meng naar smaak suiker en kaneel.


Werkwijze:

* Verwarm de melk en de boter in een pannetje.
* Verkruimel daar de wiet in. Laat dit 20 minuten op een heel laag pitje trekken. Je kunt ook een vlamverdeler gebruiken.
* Zeef de wietmelk.
* Meng in een kom, de bloem, eieren en de gezeefde wietmelk.
* Klop er met een garde een beslag van.
* Verhit in een koekenpan wat boter. En schep er 1 soeplepel beslag in.
* Bak de pannenkoeken aan beide kanten mooi goudbruin.
* Doe er lekker veel kaneelsuiker over en smullen maar!

* TIP: In plaats van kaneelsuiker kun je natuurlijk ook ander beleg gebruiken.
Leg als je van hartig houdt, twee plakken bacon in de pan voordat je het beslag in de pan doet
en je hebt heerlijke spekpannenkoeken.


voor meer receptjes: http://www.bakkenmetbaard.nl/

:wave:
p
psych-outLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ingredienten voor de spacecake:

- 200 gram bloem
- 200 gram zachte boter
- 10 gram wiet (geen 1 persoons cake dus)
- 3 eieren
- 1 Zakje bakpoeder
- 1 Zakje vanillesuiker
- Snufje zout
- Klein scheutje melk

Verkruimel de wiet en haal de grote blaajdes en alle takken eruit.
Meng alle ingredienten door elkaar met een electrische mixer. Als laatste de wiet toevoegen,
Goed op kloppen tot het een luchtig mengsel is.

Spacecake massa in een ingevette cakevorm gieten en 1 uur op 180 graden in de oven.

Cake laten afkoelen dan pas kan je hem mooi uit de vorm halen, en smullen maar!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."